Autor Wątek: [Getz] [Getz] Termostat i płyn chłodniczy  (Przeczytany 3286 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline marrgoss

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 102
[Getz] Termostat i płyn chłodniczy
« dnia: 28 Luty 2014, 17:05:29 »
Witam
Moje auto przy niskich temperaturach długo się rozgrzewa więc planuję wymienić termostat i za jednym zamachem cały płyn chłodniczy.
Nie robiłem jeszcze tego w Gacku więc mam pytanie:
Czy w silniku 1.3 gdzieś na bloku jest korek spustu płynu czy też wszystko wyleci przez chłodnicę?
Czy w samej chłodnicy jest korek spustowy czy trzeba odczepiać dolny przewód?
Będę wdzięczny za odpowiedź.
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 19:16:49 przez Brt »

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Getz TB] Termostat i płyn chłodniczy
« Odpowiedź #1 dnia: 28 Luty 2014, 17:28:48 »
W bloku nie ma korka spustowego, najlepiej odłączyć dolny przewód od chłodnicy. Pojemność układy chłodzenia 5,5 litra.    


Offline marrgoss

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 102
[Getz TB] Termostat i płyn chłodniczy
« Odpowiedź #2 dnia: 01 Marzec 2014, 03:27:31 »
Kosmos dzięki za odpowiedź. Na Ciebie zawsze można liczyć :-D
Swoją drogą dużo tego płynu jak na taki nie za duży silnik.
W handlu zazwyczaj są płyny o poj. 5 l ale ja zamierzam skorzystać z płynu serwisowego Forda w koncentracie do rozcieńczania bo ma przedłużony czas użytkowania do 10 lat.

[ Dodano: 2014-03-08, 21:30 ]
Mała relacja z wymiany:
1. Jak się okazuje od samego spodu chłodnicy w okolicach dolnego przewodu jest czerwona plastikowa śrubka, przez którą spuszcza się płyn.
W sumie spływa około 3,5 litra płynu.
2. Płyn nie spływa z tego pojemnika wyrównawczego po prawej nad chłodnicą więc trzeba go odkręcić (4 śrubki) , wyprostować wężyk łączący go z chłodnicą, unieść go do góry i wtedy się opróżnia.
Jest w nim jakieś 300 ml, zależy od poziomu do jakiego utrzymuje się płyn.
3. Reszta czyli z grubsza 1,5 l zostaje w bloku silnika.
4. Jak wyjąłem termostat (przy okazji - warto mieć od razu uszczelkę nową, stara  była popękana i całkiem przykleiła się do obudowy termostatu) i włożyłem giętką rurkę w taki przewód prowadzący do bloku silnika to po silnym dmuchnięciu poleciał płyn, wyciekło jakieś pół litra.
I tu rodzi się pytanie jak usunąć resztę płynu z bloku silnika?
Zalałem nowy płyn ale ta wymiana nie satysfakcjonuje mnie, bo ciągle w układzie jest mieszanka.