Kosmos dzięki za odpowiedź. Na Ciebie zawsze można liczyć :-D
Swoją drogą dużo tego płynu jak na taki nie za duży silnik.
W handlu zazwyczaj są płyny o poj. 5 l ale ja zamierzam skorzystać z płynu serwisowego Forda w koncentracie do rozcieńczania bo ma przedłużony czas użytkowania do 10 lat.
[ Dodano: 2014-03-08, 21:30 ]
Mała relacja z wymiany:
1. Jak się okazuje od samego spodu chłodnicy w okolicach dolnego przewodu jest czerwona plastikowa śrubka, przez którą spuszcza się płyn.
W sumie spływa około 3,5 litra płynu.
2. Płyn nie spływa z tego pojemnika wyrównawczego po prawej nad chłodnicą więc trzeba go odkręcić (4 śrubki) , wyprostować wężyk łączący go z chłodnicą, unieść go do góry i wtedy się opróżnia.
Jest w nim jakieś 300 ml, zależy od poziomu do jakiego utrzymuje się płyn.
3. Reszta czyli z grubsza 1,5 l zostaje w bloku silnika.
4. Jak wyjąłem termostat (przy okazji - warto mieć od razu uszczelkę nową, stara była popękana i całkiem przykleiła się do obudowy termostatu) i włożyłem giętką rurkę w taki przewód prowadzący do bloku silnika to po silnym dmuchnięciu poleciał płyn, wyciekło jakieś pół litra.
I tu rodzi się pytanie jak usunąć resztę płynu z bloku silnika?
Zalałem nowy płyn ale ta wymiana nie satysfakcjonuje mnie, bo ciągle w układzie jest mieszanka.