Autor Wątek: Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika  (Przeczytany 5328 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wojtek

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« dnia: 07 Wrzesień 2009, 19:57:03 »
Witam, założyłem do Santa Fe 2,0 crdi z 2001 r silnik od Tucsona z 2005 roku. Silnik posiadał turbinę, pompa, listwa, wtryski. Reszta osprzętu została przełożona ze starego silnika. Problem pojawił się ze sprzęgłem- ślizgało przy przyspieszaniu podczas jazdy na 4 i 5 biegu. W nowym silniku było koło jedno-masowe, w starym dwumas. Po złożeniu na starym sprzęgle ślizgało i trzeba było ściągać aby wymienić na komplet od jedno-masowego koła. Problem ze ślizganiem pozostał jedynie przy mocnym przyspieszaniu w granicach 100 km/h i nie za każdym razem. Obserwuję to widząc szybko podnoszącą się wskazówką obrotomierza o około jedną kreskę, potem już wskazówki równo idą (z szybkościomierzem). Wygląda to jak uślizg. Może ktoś miał podobny problem.

kml

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Wrzesień 2009, 20:21:35 »
wojtek, moze sprzęgło jest za słabe? Poszukaj w sieci pana Radzikowskiego co robi rózne cuda cudeńka ze sprzęgłami może Ci podpowie coś. Jesteś pewien, że nic nie kapie na tarcze?

wojtek

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Wrzesień 2009, 19:20:54 »
na tarcze z całą pewnością nie kapie - jest nowe uszczelnienie. Ostatnio mechanik podregulował pedał sprzęgła i podczas testu 30 km nie było uślizgu. Niestety problem wrócił jak bumerang przy następnej trasie. Nieśmiało podejrzenia padają na pompę i siłownik (zacina się i nie powraca do swojego położenia) ale wszyscy z którymi rozmawiam twierdzą że to mało prawdopodobne.

dawidek102

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Wrzesień 2009, 20:20:53 »
Cytuj
wojtek napisał/a:
... Ostatnio mechanik podregulował pedał sprzęgła i podczas testu 30 km nie było uślizgu...


Pytam z ciekawości w snata fe jest jakaś regulacja bo nic takiego nie widziałem, msz oryginalny zestaw sprzegła czy jakies zamienniki?

wojtek

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« Odpowiedź #4 dnia: 10 Wrzesień 2009, 08:04:35 »
Kupiłem cały komplet wraz z kołem zamachowym oryginalny Hyundai. Mechanik zrobił regulacje pedału sprzęgła i po tym zabiegu ruszyliśmy na test. Test był wymagający z przyspieszeniami i redukcjami bardzo gwałtownymi ale wskazówki szły razem i uślizgu nie było.

kml

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« Odpowiedź #5 dnia: 10 Wrzesień 2009, 20:03:00 »
wojtek, z siłownikiem jest prosta sprawa (przynajmniej w accencie) trzeba go wyjać, założyć na czubek kulkę z lożyska i wsadzić z powrotem ;) U mnie róznica była kolosalna.

wojtek

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« Odpowiedź #6 dnia: 12 Wrzesień 2009, 10:17:44 »
pewnie siłownik pójdzie do wymiany. Jeżeli chodzi o moc silnika CRDi VGT od TUCSONA jest ona taka sama jak w tym co został zdemontowany z mojego auta - 83kW, tak więc sprzęgło powinno sobie radzić bez problemu.

wlad

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« Odpowiedź #7 dnia: 12 Wrzesień 2009, 12:17:47 »
Cytat: "wojtek"
. Jeżeli chodzi o moc silnika CRDi VGT od TUCSONA jest ona taka sama jak w tym co został zdemontowany z mojego auta - 83kW, tak więc sprzęgło powinno sobie radzić bez problemu.

ja się nie znam-ale vgt to chyba zmienna geometria turbiny i z nią silnik 2,0 crdi ma ponad 100kW.więc może jednak jest za mocny na stare sprzęgło?

wojtek

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« Odpowiedź #8 dnia: 12 Wrzesień 2009, 19:40:19 »
też nie jestem znawcą w tej dziedzinie ale jak wejdziesz na stronę główną forum - rejestracja - specyfikacja modeli i jednostek napędowych to tam znalazłem że w Tucsonie ten silnik ma 113KM ( 2005 - 2006r), a np w SANTA FE jest 125KM. Ten silnik był zdementowany właśnie z Tucsona 2005r. Proszę napisać jeżeli to nie jest tak. Co do wytrzymałości sprzęgła:
http://moto.allegro.pl/item725821856_kolo_kompletne_sprzeglo_hyundai_santa_fe_crdi.html
wynika z tego że to samo sprzęgło jest montowane do każdego SF 2001-2006 bez względu na moc. Jak piszę nie jestem znawcą ale mój problem zmusił mnie do przestudiowania tego tematu. Chciałbym go rozwiązać więc piszcie o swoich przemyśleniach i doświadczeniach oczywiście.

Brt85

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« Odpowiedź #9 dnia: 12 Wrzesień 2009, 20:11:03 »
Przglądając katalog części, zarówno Santa Fe jak i Tucsona, można natrafić na kilka rodzajów(nr seryjny) części w zależności od roku i silnika.
Więc możliwe, że masz nie to sprzęgło co potrzeba, dlatego występuje uślizg.
Patrząc po numerach, to żadne sprzęgło z SF nie "pokrywa się" z Tucsonem.
To taka moja hipoteza...

wojtek

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« Odpowiedź #10 dnia: 12 Wrzesień 2009, 20:23:51 »
Kupując to sprzęgło w serwisie Hyundai w Rz-wie mówiłem o zamianie silnika. Z ich strony nie było żadnych uwag, podali komplet który mam założony - czyli zamiennik do SF po kole dwumasowym. Może jednak popełnili jakiś błąd?

dawidek102

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« Odpowiedź #11 dnia: 13 Wrzesień 2009, 09:40:09 »
A czemu zakładałeś na koło dwumasowe? trzeba było załozyc na zwykłe, z tego co wiem sprzegła do hyundaia robi firma valeo a przynajmniej robiła jakiś czas wiec pewnie bezposrednio valeo bylo by taniej.
Sprzegła takich srednic wytrzymują większe moce wiec nie powinno byc problemu i tym sie nie martw ze jest za słabe do tego silnika.
W hydraulicznych układach sprzegła pompa i siłownik odpowiada raczej za odpowiednie wysprzeglanie i gdy nie naciskasz pedału sprzęgła w układzie nie ma ciśnienia wiec tarcza powinna byc maksymalnie dociśnięta
Ja bym bardziej skupił sie na docisku czy jest odpowiedni, czy szerokość łożyska jest odpowiednia.
Jedyne co Ci mogę poradzić daj auto do specjalisty od sprzęgieł, bo takie gdybanie i bawienie sie w znachora moze kosztować Cie duzo więcej czasu nerwów i pieniędzy.
Pamietaj ze sprzedawcy w ASO to nadal tylko sprzedawca i za wiele Ci nie doradzi.

wojtek

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« Odpowiedź #12 dnia: 15 Wrzesień 2009, 19:35:06 »
:-/ piszę bo wróciłem właśnie z testu, chciałem nagrać jak wskazówki pokazują mój defekt sprzęgła i niestety ani razu nie pośliznęło. W niedzielę za to śliznęło tak że musiałem popuścić pedał gazu ... i to już nie był uślizg o jedną kreskę na obrotomierzu. Problem polega na tym że nawet jak pojadę do serwisu to niekoniecznie będą widzieć problem.

kml

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« Odpowiedź #13 dnia: 15 Wrzesień 2009, 21:03:03 »
wojtek, a jak sprawa z siłownikiem i resztą ustrojstwa? Takie sytuacje, które nie sa powtarzalne moga swiadczyć o tym ze docisk nie zawsze dociska co z kolei prowadzi nas do wysprzęglania i tych tematów.

Takie usterki są najbardziej wkurzające :/

wojtek

  • Gość
Problem ze sprzęgłem po wymianie silnika
« Odpowiedź #14 dnia: 16 Wrzesień 2009, 11:05:46 »
... tak dokładnie, na razie siłownik pójdzie do wymiany (później ewentualnie pompka). Serwis nie chce, no i nie może oczywiście brać odpowiedzialności za coś co nie jest z jednego kompletu, nie chcą tego naprawiać. Sugerują również aby pójść tym tropem bo to nie jest wielki koszt. Jestem już umówiony na zmianę siłownika, dam na forum znać za jakiś czas co z tego wyniknie.