Forum > i30 FD

i30 z salonu- jak docierać diesla?

<< < (2/2)

kml:
wlad, dobrze powiedziane :D W kwestii turbo to chłodzenie jest zawsze poruszane w aspekcie "po szybkiej i dynamicznej jeździe" chociaż ja dla przyjemności nawet mojego wolnosska wyłączam po dopiero chwilę po zatrzymaniu - bo lubie :D

Jeżeli chodzi o docieranie to było już tyle dyskusji na ten temat że hej i jeszcze trochę. Uwazam, że nowy silnik trzeba delikatnie uzytkować przez pierwsze pare tys km i po ok 2 -3 kkm zmienić filtr i olej. Są ludzi co tak robią, są tacy co tak nie robią i wszyscy żyją :)

Marek:
Dbac o auta Panowie,ale bez popadania w paranoję.Jezdzic bo do tego zostaly stworzone.
Stosowac sie do zalecen producenta i ogolnych powszechnie znanych zasad uzytkowania diesla.Jesli producent zaleca schladzac turbine, to nalezy tak robic, jesli nie wymaga wymiany oleju po 1500km to kazdy decyduje sam.Osobiscie nie wymienilem, serwis jasno i stanowczo na moje pytanie o to odpowiedzial,ze pierwsza wymiana oleju na 10000km, tak jak w ksiazce serwisowej.Jesli ktos wymiania sobie olej po 2-3 tysiacach, tez nie ma w tym nic zlego,tak jak napisal kolega kml jedni wymieniaja inni nie i wszyscy zyja :lol:
Nie katowac samochodow, auto skatowane nie bedzie dobrze sluzyc,nawet jesli jest regularnie serwisowane.
I cieszyc sie jazda,cieszyc sie ile tylko mozna......... :-D

darekz:
Witam Wszystkich, Samochód zaraz po zakupie użytkowałem w sposób absolutnie normalny często osiągałem chwilową prędkość obrotową na poziomie 4000 obr/min. Aktualnie po dwóch latach samochód sprawuje się b. dobrze. Spalanie na poziomie wskazanym w opisie fabrycznym, przyspiesza bardzo dobrze, prędkość max zdecydowanie wyższa od deklarowanej fabrycznej, żadnej naprawy serwisowej poza wyminą żarówek. Jeśli chodzi o wyłączanie silnika jeśli nie zapomnę :) zostawiam silnik pracujący 15-20 s. Pozdrawiam

sopel:
predkosc max mierzyles wg licznika czy wg GPSa ? :]

Carexpert:
Zasada jest taka ze powinno sie oszczedzac auta z turbinami. Dlatego policja ma Kia Ceed z turbo i niestety narzekają na sypiace sie turbo. Turbina powinna pochodzic troche po odpaleniu auta na wolnych obrotach silnika by dostac prawidlowe smarowanie gdyz jej oska nie jest lozyskowana i porusza sie tylko i wylacznie na mikroskopijnym filmie olejowym wiec powinno sie zaraz po odpaleniu poczekac te kilka sekund i nie deptac jej odrazu. Nalezy tez dac jej chwilke na wystudzenie sie po zatrzymaniu auta i powinna znow pochodzic by sie wychlodzic zwlaszcza po szybkiej jezdzie. Dodatkowo SUPER wazna sprawa jest czystosc oleju silnikowego i filtra powietrza gdyz przy jej obrotach i temperaturze pracy kazdy mikroskopijny brud to krotsze zycie lub nawet zabojstwo. Nie stosowanie sie do tego powoduje dosyc szybko wycieki oleju z turbiny lub jej uszkodzenie. Niestety koszty regeneracji turbin sa kolosalne wiec lepiej o nie dbac. I tak jak znam auta co na gwarancji mialy zmieniona turbine tak samo znam auta co maja po 300000km i nie maja nawet wycieku ale to tylko te co wlasciciel stosuje zasade prawidlowego dbania o turbine. Co do docierania silnika to w zasadzie w autach obecnie robionych nie ma potrzeby traktowac ich inaczej niz normalnie jezdzic. Jedynie nie zalecana jest dynamiczna jazda i ciagniecie przyczep przed osiagnieciem 5000 km. To nie znaczy ze masz jezdzic jak z jajkiem. Tylko nie wkrecaj go w obroty powyzej 4000 obr/min przez pierwszy okres jazdy i nie ciagaj zaraz przyczepy kampingowej a bedzie ok.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej