Forum > i30 FD

[i30 FD] Wymiana oleju

<< < (25/40) > >>

Dider:
Olej może i być najlepszy, ale jak mechanik naleje "nie wiadomo co" z beczki to potem się cuda dzieją. Mnie kiedyś pokusiło, jeszcze mając Matiza, zaoszczędzić bo wymiana oleju była gratis w cenie oleju Mobil 1 super 2000 jak dobrze pamiętam. Nie dość, że wlali mi powyżej max  (ponad 300ml) to jeszcze silnik zaczął brać olej a brał minimalne ilości - między wymianami co 10 tys km jak miałem nalane na max to ubyło do połowy. Też auto robiło krótkie trasy, często z gazem w podłodze się jeździło. I to na tyle ubyło oleju, że po niecałych 5 tys km zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju i po sprawdzeniu nawet bagnet był suchy!!! Zawsze zlewałem tanim GM 10 W40 (bańka 5L za 80 zł wystarczała mi na dwie wymiany, bo dolewek nie trzeba było). I  po tym Mobilu znowu zalał GM - bo po co droższy jak ma go spalać. Szybko zrobił się czarny, więc po 5 tys. znowu wymieniłem na GM i ubytki oleju wróciły do "normy" z przed wymiany na Mobila. Także, jeśli nie jesteś pewien co Ci wlali za olej do silnika to nie wiadomo co za powód, że Ci oleju ubywa.

Teraz w Kii leją Lotos K "cośtam" 0W30

robaszek127:
A ten przebieg to na pewno prawdziwy bo raczej nikt nie leje oleju 10w40 przy takim przebiegu.
Wlewaj nawet lotosa 5w40 bo teraz każdy olej ma swych zwolenników i przeciwników np. castrol kiepski a motul podrabiają.

VitalR:
W warsztacie odradzają przepłukania,a zmiana na inny olej nic mi nie da. Tak, wiem - "zmień mechanika". Podpowiem, że serwis to sieciówka. Jak brał olej to bierze, a to, że nie więcej niż litr na 1000 km to jest ok. Dla mnie jednak nie jest ok, by co chwilę dolewać.

Wymiana oleju na inny bez płukania pewnie nie ma większego sensu? W książeczce serwisowej jest olej Shella - wymienić na taki czy może inny, np. Motul z jakiegoś zaufanego źródła?

Wczoraj odkręciłem korek i pod korkiem był taki nalot brązowo kremowy. Dziwnie wyglądało, od temperatury to może być?
Gdybym miał warunki to bym samemu ten olej wymienił, ale nie mam nawet jak wejść pod auto żeby spuścić olej.

robaszek127:
Co ma dać płukanie skoro masz pewnie pierścienie olejowe zajechanie więc silnik sobie olej zużywa. Spróbuj wlać gęściejszy olej raz na próbę i czy spadnie spalanie oleju.
Chyba, że pierścienie są zapieczone ale wtedy i kompresja by była słaba. A nalot pod korkiem to od jazdy na krótkich odcinkach z zimnym silnikiem.

Vox populi:
Wymieniłem kilka dni temu olej, zalali około 3mm ponad max, chciałem we własnym zakresie tą nadwyżkę odciągnąć strzykawką ale ni chu chu nie ściąga. Wężyk wprowadzony przez otwór bagnetu natrafia na opór ale nie da rady pociągnąć oleju, macie jakieś sugestie?

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej