Forum > i30 FD

[i30 FD] Wymiana oleju

<< < (23/40) > >>

VitalR:
Jak brał tak dalej bierze  :-/

Teraz wziął około 0,3-0,4 l na +/- 550 km trasy.
Był w warsztacie 3 raz, nie ma żadnych wycieków.
Musi przepalać ten olej razem z benzyna. Ktoś, coś, jakieś pomysły?

Nie ma żadnych smug dymu, ktore by mogly mnie niepokoić.
Już nie mam pomysłu na niego, a jak ciągle mam pi razy oko co 1000 km dolewać mu 1 l oleju to troche mało ekonomiczne.

arni_23:
Po pierwsze zaczął bym od tego, iż każdy silnik może pożywiać się olejem, piesze o tym nawet sam producent w instrukcji, że jeżeli ubytek nie jest większy niż wartość X na kilometrów Y, to jest to normalne. W VW i Audi podobno, nie mam takiego auta, więc tylko ze słyszenia, norma to nawet 1L oleju na każde przejechane 1000 km.

Ja na twoim miejscu zaczął bym od najtańszej diagnozy,
zrobić płukankę, dobrą a nie z hipermarketu, i zalał olejem zalecanym przez producenta. Jak branie oleju spadnie, to znaczy, że pierścień zgarniający był do bani i płukanka zadziałała.
Jeżeli branie nie ustanie, to jedź na pomiar kompresji. Wtedy na bank będziesz miał duże różnice w kompresji a to oznacza, że pierścienie uszczelniające do wymiany.
Co do dymienia, nie będziesz go widział, masz benzynę z katalizatorem a oleje teraz są takie, że widać to będzie dopiero zimą.
Latem, to by ci musiał palić oleju 1:3 żebyś zobaczył.

robaszek127:
Jak płukanka nie pomoże to nie masz pierścieni zastałych a raczej pierścienie olejowe już kiepskie. Może silnik był przegrzany i stad branie oleju.
U mnie w getzie też ubywał olej 10w40 po roku wlałem już 5W40 i co ciekawe ubywanie zmalało. Po trasie nad morze 1300km ubyło tylko z kilka milimetrów na na bagnecie.
Więc rzadszy olej coś poprawił i teraz tylko taki leje.
Jak nic nie pomorze zostaje wymiana pierścieni lub tańsze czyli dolewanie i dalsza jazda.

VitalR:
@arni_23 - czytałem trochę w innych tematach i odradzaja płukanke. Już sam nie wiem. Czy aby na pewno to bezpieczna opcja? Jakieś konkrety? Który najlepszy preparat do płukanki.
Co do hipermarketów to ja nie z tych. Wolę dołożyć niż potem bawić się z bublem.

Przy tym braku 2 litrów oleju to na korku była taka czarna jakby sadza od spodu która wytarlem.

@robaczek127- nie przypilnowalem oleju I wyświetliło się niskie ciśnienie oleju przez to że było go Tylko 1.3 I gdzieś czyli 2 litry za mało. No Ale taki spadek znikąd się nie wziął. Więc wcześniej już musiało coś być. Wg mnie są dwie opcje. Po prostu ten typ Tak ma. Albo uszczelniacze już do dupy że Tak powiem.

arni_23:
Ja robiłem u siebie płukankę, nic się nie zepsuło.
wejdź sobie na stronę czarnepaliwo.pl lub na youtubie wpisz frazę płukanka.
Nawet tutaj na forum był o tym wątek, wszyscy polecają.

Spróbuj, płukanka + olej zalecany przez producenta. Jak nie pomoże to na pewno nie zaszkodzi, a koszt dużo mniejszy niż mechaniczne dłubanie lub remont silnika.
Diagnoza takiego stanu rzeczy jest tylko jedna, jeżeli nie masz wycieków z silnika tak jak pisałeś, to tylko wewnętrzna nieszczelność.
I albo masz zapieczone pierścienie, albo nieszczelność na zaworach.
Nie ma innego miejsca, którym olej może przedostawać się do komory spalania.
Gdybyś miał diesla, to obstawiać można by było jeszcze uszczelkę pod głowicą.
Ale ty masz benzynę więc odpada.
Ostatecznie, silnik już tak zajechany, że tylko remont mu zostaje.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej