Forum > i30 FD

Komputer pokładowy - średnie spalanie

<< < (4/7) > >>

gummi.cezar:

--- Cytat: "szymonmtb" ---
wykorzystując podobnego j/w. hamowania także podczas krótkich zjazdów (max.800m), sytuacyjnie wspomagając się jazdą na biegu jałowym/luzie (wiem, że jazda na "luzie" jest niepoprawna <hahaha>).

--- Koniec cytatu ---

Od zawsze hamowałem tylko silnikiem, ale ostatnio po przeczytaniu artykułu ( link poniżej ) odkryłem, że czasem, zależy od nachylenia drogi, na luzie jestem w stanie przejechać kilkukrotnie większą odległość.

Więc, jeśli chcę trochę wytracić prędkość albo nachylenie jest dosyć duże hamuję silnikiem, jeśli nie wciskam sprzęgło. Jednak ciekawi mnie jak ta jazda odbija się na stanie sprzęgła.

http://blogsilnika.blogspot.com/2009/05/zuzycie-paliwa-odwieczny-temat-sporow.html

Carexpert:
Co do delikatnego tylnego zawieszenia to chyba przesadzasz. Zawsze tankuje do pelna i jeszcze z gorka bo nie lubie co chwila zagladac na stacje. Ja mam kombi wiec rozstaw osi mam wiekszy i zbiornik mam bardziej na srodku ciezkosci niz wy ale to raczej nie ma znaczenia gdyz zbiornik jest nisko i to zaledwie 55 kg przy pelnym wiec mniej niz ty sam wazysz.
Co do trwalosci sprzegla trzymanie nogi na pedale sprzegla zmniejsza trwalosc lozyska oporowego ktore sluzy do chwilowego rozlaczenia sprzegla a nie do trzymania go wcisnietego. Przy wcisnietym sprzegle lozysko przenosi cala sile nacisku sprezyny dociskowej docisku sprzegla i dodatkowo obroty silnika wiec skracasz mu zycie. Tak samo jest ze sprzeglem. Kazde jego zalaczenie to jest jakis tam poslizg i minimalne wycieranie. Czym wiecej tych operacji wykonujesz tym szybciej zmienisz sprzeglo. Ale spoko nie nastapi to zaraz ale nieznacznie zmniejszysz mu zywotnosc.

wlad:

--- Cytat: "Carexpert" ---Generalnie sprzeglo powinno sie wciskac dopiero jak silnik ma tak niskie obroty ze zaczyna sie dlawic czyli do jalowych 800 obr/min. To powoduje mniejsze zuzycie.
--- Koniec cytatu ---

za chiny nie zgodzę się z tym-zaprzeczasz tu sam sobie.spróbuj przyspieszyć w awaryjnej sytuacji z 900obr/min :-x nie mówiąc o tym,że poniżej bodajże 1200obr/min z powrotem silnik jest zasilany paliwem.


--- Cytat: "gummi.cezar" ---Więc, jeśli chcę trochę wytracić prędkość albo nachylenie jest dosyć duże hamuję silnikiem, jeśli nie wciskam sprzęgło. Jednak ciekawi mnie jak ta jazda odbija się na stanie sprzęgła.
--- Koniec cytatu ---

jest to zabójstwo może nie dla samego sprzęgła,ale dla docisku na pewno-poza tym to NIE jest jazda na luzie.jak sama nazwa wskazuje,skrzynia biegów powinna byc w położeniu neutralnym a sprzęgło wyłączone.powiedz jaki instruktor cie tego nauczył a załatwimy mu betonowe trzewiczki aby już nie uczył takich rzeczy :mrgreen:

Carexpert:
A rozlaczenie napedu to nie jest jazda na luzie? Byc moze nie jest wtedy skrzynia w polozeniu luzu ale napedu nie ma tak samo jak mozesz miec luz w reduktorze a bieg w skrzyni biegow tez masz brak napedu czyli luz. Zreszta nie ma sie co sprzeczac o nazewnictwo. Natomiast jazda na wcisnietym sprzegle nie ma prawa i nie ma jak uszkodzic docisku bo duzo szybciej siadze lozysko oporowe. Niebardzo tez zrozumialem co mial autor na mysli z tymi obrotami i ponownym zasilaniem paliwem...

wlad:

--- Cytat: "Carexpert" ---Niebardzo tez zrozumialem co mial autor na mysli z tymi obrotami i ponownym zasilaniem paliwem...
--- Koniec cytatu ---

poniżej określonych obrotów wtryski są ponownie uruchamiane -silnik dostaje paliwo,więc oszczędności ani ekologii już nie ma :mrgreen:

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej