We wtyczce którą wpinasz do cewki masz 3 piny. Jeden z nich (czarno-biały kabel - PIN 3 według obrazka poniżej) dołącz do woltomierza a drugą sondę do masy auta. Przekręć kluczyk w pozycję zapłonu ON. Powinieneś mieć w tym obwodzie stałe 12V. Pozostałe dwa lecą do ECM i nie jestem w stanie powiedzieć jakie powinny być tam napięcia dokładnie - na pewno powinny być między kolejnymi pinami a masą - a nie pomiędzy samymi pinami.
Tu masz rozpiskę gniazda cewki.
Jeżeli napięcie we wtyczce między pinem 3 w momencie gdy kluczyk jest w pozycji zapłonu - jest obecne (12V) to warto sprawdzić samą cewkę co da Ci już jasny obraz sytuacji.
Na początku sprawdzasz rezystancję uzwojenia pierwotnego i wtórnego. GNIAZDO cewki ma trzy piny do którego wpinasz wtyczkę zasilającą, w której przed chwilą sprawdzałeś napięcie zasilające 12V. Odpinasz wtyczkę, chodzi o samo gniazdo. W gnieździe masz trzy piny tak samo opisane jak na obrazku.
Oporność Pierwotnego uzwojenia mierzysz między pinem 3 i 2 oraz między pinem 3 i 1 - ma mieć oporność (miernik przełącz na omomierz) 0,44 - 0,55 Ohm'a.
Oporność Wtórnego uzwojenia mierzysz dla każdej cewki kolejno:
Między cewką 1 i 4 cylindra oraz między 2 i 3 cylindra. Wartości zmierzone powinny mieścić się w granicach: 10,3 - 13,9 kOhm'a.
Podczas tych pomiarów wtyczka zasilająca cewkę ma być koniecznie odłączona a kluczyk w pozycji off lub wyjęty - chyba że chcemy się pożegnać z ECM. Wtedy niesprawna cewka to będzie najmniejszy problem.
Jeśli napięcie we wtyczce zasilającej cewkę jest obecne a poszczególne obwody cewki zarówno uzwojenie wtórne jak i pierwotne mają wartości zmierzone poza katalogowymi to cewka do wymiany.