Autor Wątek: [Atos] [Atos] długie schodzenie z obrotów do jałowego biegu  (Przeczytany 6117 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

maciejpa

  • Gość
[Atos] długie schodzenie z obrotów do jałowego biegu
« dnia: 04 Luty 2014, 21:05:06 »
witam, atosik ma cos takiego że długo spada z obrotów do biegu jałowego...cos w stylu dajesz gaz no i normalnie odrazu powinien spasc do jałowego a tu mija jakos 3-5 sek, pozatym jak jade na niepełnym nagrzanym zwalniam i wciskam sprzegło to obroty idą w góre na chwile, krokowca czysciłem, kable swiece pozmieniane, przepustnice wyczysciłem....to co moze byc ? czy ten typ tak ma ?
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 12:20:59 przez Brt »

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Atos] długie schodzenie z obrotów do jałowego biegu
« Odpowiedź #1 dnia: 05 Luty 2014, 12:51:07 »
Dzieje się tak zawsze czy np przy zimnym lub ciepłym silniku?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Atos] długie schodzenie z obrotów do jałowego biegu
« Odpowiedź #2 dnia: 06 Luty 2014, 21:57:20 »
Na postoju gdy zwiększam obroty i potem puszczę pedał gazu to jest natychmiastowy spadek obrotów.

maciejpa

  • Gość
[Atos] długie schodzenie z obrotów do jałowego biegu
« Odpowiedź #3 dnia: 07 Luty 2014, 16:16:10 »
zawsze na zimnym tak sie dzieje, na ciepłym juz jest ok

DANET

  • Gość
[Atos] długie schodzenie z obrotów do jałowego biegu
« Odpowiedź #4 dnia: 07 Luty 2014, 17:35:39 »
Witam
Mam podobny problem z Tucsonem, niezależnie czy jadę na benzynie czy gazie czy zimny czy nagrzany po porządnym wciśnięciu gazu i redukcji biegu obroty na chwilę idą w górę tak jakby ciągnął na sprzęgle. Kolega podpowiedział mi że to może być problem elektroniczny w module ktory znajduję się chyba przy przepustnicy. Nie potrafię fachowo tego opisać więc opiszę po swojemu - kolega powiedzial że przepustnica sterowana modułem powinna pamiętać chyba 6 'granic' otwierania i zamykania się a u mnie najprawdopodobniej pamięta górną i dolną granicę dlatego tak się dzieje. Nie a bardzo znam się na mechanice ale jestem umówiony na podpięcie pod komputer w następnym tygodniu więc dam znać.
Pozdrawiam

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Atos] długie schodzenie z obrotów do jałowego biegu
« Odpowiedź #5 dnia: 07 Luty 2014, 23:22:06 »
maciejpa,  sprawdziłbym czujnik temperatury.

maciejpa

  • Gość
[Atos] długie schodzenie z obrotów do jałowego biegu
« Odpowiedź #6 dnia: 08 Luty 2014, 07:23:35 »
a gdzie w atosie jest czujnik temp ?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Atos] długie schodzenie z obrotów do jałowego biegu
« Odpowiedź #7 dnia: 08 Luty 2014, 12:47:09 »

DANET

  • Gość
[Atos] długie schodzenie z obrotów do jałowego biegu
« Odpowiedź #8 dnia: 08 Luty 2014, 13:03:58 »
A czy czujnik temperatury ma wpływ na obroty???? no i pytanie czy kolega maciejpa ma problem ze wzrostem temperatury?

Offline kadafi

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 301
[Atos] długie schodzenie z obrotów do jałowego biegu
« Odpowiedź #9 dnia: 08 Luty 2014, 23:52:01 »
A według ciebie skąd komputer sterujacy ma widzieć kiedy silnik jest zimny i ma pracowac na ssaniu?

potom

  • Gość
[Atos] długie schodzenie z obrotów do jałowego biegu
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Luty 2014, 20:40:36 »
zobacz na forum ,, praca silnika,, tam gość opisuje co zrobili mu w serwisie w jego atosie

DANET

  • Gość
[Atos] długie schodzenie z obrotów do jałowego biegu
« Odpowiedź #11 dnia: 06 Marzec 2014, 14:08:31 »
Cytat: "kadafi"
maciejpa,  sprawdziłbym czujnik temperatury.


jak można sprawdzić czujnik temperatury? czy wystarczy odpiąć wsuwki?
zauważyłem że na zimnym silniku szybciej spadają obroty niż na zimnym, czy to może mieć związek z czujnikiem temperatury?
Pozdrawiam

maciejpa

  • Gość
[Atos] długie schodzenie z obrotów do jałowego biegu
« Odpowiedź #12 dnia: 12 Marzec 2014, 18:05:00 »
w ogole ten atos to jakis dziwny samochod, niby pali jezdzi ale w porównaniu chociaz z golfem 2 to nie ma zadnego porównania, koreanska tandeta ale lepsze to niz rower. Co do tego mojego auta to zwłaszcza z temperatura silnika na wskazówce to raz potrafi byc nisko, nagle sobie skoczy np. o poł centymetra wyżej, potem wróci, jak bede w polsce to wymienie ten czujnik bo pewno grosze kosztuje, sprzegło tez by sie przydało wymienic chociaz ma dopiero 130 tys ale dla pewnosci nie zaszkodzi. najlepsze jak jest np. minus 10 to centralny juz nie działa, trzeba przez bagaznik wchodzic :d