Forum > i30 GD

[i30] Problem z turbo

<< < (3/3)

cinek1:
Ogolnie mowiac auta z dpf potrzebuja tras aby mialy mozliwosc wypalenia sie tak samo turbo trzeba czasami przegnac dlatego ja teraz mam benzyne.

kowal123:
Witam, niedawno zakupiłem hyundai i 30 1.6 CRDI 116km. Historia wygląda następująco: przy prędkości ok 140km/h, na biegu 5, od razu po zakupie autka pojawiła się migająca kontrolka check od silnika... udałem się do zaprzyjaźnionego mechanika, który podpiął mi go pod kompa ( błąd- niedostateczne doładowanie  turbiny). Na początku postanowiliśmy tylko wykasować błąd i obserwować dalsze działanie auta. Po wykasowaniu błędu podczas jazdy auto na pierwszych biegach przeciągałem nawet do 5 tys obrotów, kontrolka się nie zapalała, turbina działała bezproblemowo. Gdy wyjechałem na trasę przy prędkości ok 130-140km/h kontrolka znów zaczęła migać. Mechanik doradził aby wymienić zawór gruszkę turbiny, co uczyniłem... Historia się powtórzyła-wykasowany błąd, na pierwszych biegach po mieście auto zbiera się super, kontrolka się nie pali, po wjeździe znów na trasę- 5 bieg ok 130-140 km/h błąd wyskakuje od nowa....

 Miał ktoś podobny objawy w swoim aucie???
Wyczytałem na forum, że to może być brudny EGR... Jednak mechanik upiera się że to wina najprawdopodobniej zmiennej geometrii. Co w takim przypadku?? Regeneracja za tysiąc złotych??
POMOCY!!!

[ Dodano: 2016-11-03, 12:48 ]
do korsarz. mialem taki blad. wymiana filtra paliwa powinna zalatwic sprawe.

arni_23:
z tego co pamiętam, ale nie mam 100% pewności, w modelu FD turbina jest zwykła bez zmiennej geometrii. Trzeba kolegę Kosmos_2011 zapytać. Może to wcale nie wina turbiny. Niech mechanik sprawdzi ciśnienie doładowania i podciśnienie jakie otwiera gruszkę. Przydał by się kod błędu.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej