Forum > Lantra
[Lantra] Zamiana silników
harabin:
Moim zdaniem od innego hyundaia albo mitsubishi o pojemności 2.0.
Byłby to najlepszy wybór bo ograniczasz koszty do minimum: mocowanie silnika, skrzyni, jak również długości półosi i ich uzębienie itp
jagucio:
--- Cytat: "harabin" --- mocowanie silnika, skrzyni
--- Koniec cytatu ---
Przepraszam ze się wtrącę: Do ponego też podejdzie bez "większych" przeróbek???
rufuz:
no tak ładnie i pięknie tylko kto to zrobi ?
Silnik 2.0 od EVO 4G63T (seryjna moc 280KM ale drogie części) można sprowadzić z Japonii koszt ok. 12 tys.zł lub od eclipsa 4G63 turbo - 213KM. Myślę, że rozważyć można by tez silnik SR20DET z Nissana, link do foto z tym silnikiem:
http://billeder.bilbasen.dk/Cars/Ads600/1159589.jpg (Nissan Sunny GTi-R i czasem w Nissan 200SX i Silvia - seryjna moc 220KM i tańsze o wiele części niż do 4G63T). Zresztą można coś popatrzeć w silnikach Nissana.
Jak znajdziecie kogoś na taki swap to ja się piszę. Finansowo to nie stanowi dla mnie problemu tylko kto zrobi tak aby to wszystko się nie rozleciało po pół roku.
Ile się naszukałem a problem polega na tym, ze często firmy lub osoby nie zadały sobie choćby minimum trudu aby spojrzeć choć na te silniki.
Okazuje się, jak nie raz mówiłem, ze nie wystarczy mieć kasę na takie modyfikacje. Polski rynek tuningowy jest jeszcze bardzo daleko w polu. Wydaje mi sie ze często jak ktoś słyszy swap hyundai to pewnie jakaś lipa i zawracanie dupy. Masz kasę chcesz ja wydać, dać komuś zarobić a tu dupa nikt nie chce - szok.
Sporo się naszukałem dobrego fachowca aby wymienić zawieszenie na lepsze i twardsze. W końcu po paru miesiącach sie udało.
Swap w elantrze to dodatkowo sporo innych rzeczy: lepsze hamulce, usztywnienie kasty - najlepiej klatka he he he i zawieszenie jak ktoś jeszcze nie ma. Nie sadze aby na seryjnym zawieszeniu jakie ma elantra - zbyt miękkie - można bezpiecznie jeździć z silnikiem o mocy ok 200KM.
W każdym razie jak ktoś się znajdzie aby zrobić taki swap dobrze to ja jestem chętny.
harabin:
Czytałem trochę na zagranicznych forach że silnik Beta podejdzie pod skrzynię Alpha. Czyli że do Accenta i S-coupe podchodzi silnik z Lantry po 97r i Coupe zarówno 1.8 jak i 2.0. Pamiętajcie że chodzi mi o silnik Beta czyli z silnikiem po stronie pasażera. Próbując założyć skrzynię biegów od silnika Beta będziemy musieli skracać półosie. Skrzynia od Alpha ma krótsze przełożenia aniżeli skrzynia od Beta.Więcej do poczytania tu:
forum
Starsze Lantry i Pony jak również S-coupe I-gen (-92r) mają silniki kompatybilne z jednostkami Mitsubishi czyli bez większych problemów umieścimy tam silnik 4G63T o mocy ponad 200km
//www.youtube.com/watch?v=BKkVH_rbBz0
//www.youtube.com/watch?v=-_IM6RjdgdY
//www.youtube.com/watch?v=4L_Uecn2BfY
Posiadacze nowszych furek musza sie zadowolić przyrostem do ok 140km
//www.youtube.com/watch?v=6JXBlfruODc
Oczywiście można tak jak tu wstawić nawet słabszy silnik tylko nie wiem po co i w jakim celu, silnik Rovera 1.4 w S-coupe IIg.
[/URL][/img]
O montażu choćby rozpórki i lepszych hamulców jak i sztywniejszego zawieszenia nie wspominam.
Nawigacja