Witam kolegów,
wiem, że temat stary, ale walczę od roku z błędem P0133 w Tucsonie 2.0 16V benzyna + LPG. Błąd mi się pojawia podczas dłuższej równej jazdy ok 60 km/h (diagnostyka tego błędu trwa 100 cykli regulacji mieszanki, to wyczytałem w manualach serwisowych Hyundaia dla silnika G4GC).
Sprawdziłem masę rzeczy, czujniki, świece, przewody, podciśnienie, szczelność kolektora wylotowego i katalizatora, wymieniłem sondę lambda, mam podgląd wszystkich parametrów OBD2 i nic.
Piszę tego maila głównie dlatego iż zastanawia mnie czy ktoś ma wyjaśnienie jaki by miało mieć związek złącze elastyczne które znajduje się w połowie wydechu (ok 1 m za pierwszym katalizatorem) a wskazaniem sondy i błędem P0133?
Tak na logikę to nie ma związku, bo nieszczelność jest zbyt daleko, żeby miała wpływ, a jednak. Pytanie DLACZEGO?
U mnie plecionka na złączu jest w stanie idealnym. Gumy pod plecionką nie widać, ale nie "pierdzi".
Czy u Was było słychać lub widać nieszczelność (np. tzw. "pierdzenie")?