Autor Wątek: [Grandeur] Wymiana doświadczeń  (Przeczytany 42754 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Stormus1

  • Gość
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #15 dnia: 22 Sierpień 2016, 21:17:18 »
Przebiegu jestem raczej pewny. Mam ksiazke serwisowa, z holandi ale jest. Wnetrze tez w doac dobrym stanie, skory , drewno, plastiki... Momi ze sprzedajacu to flejtuch straszny, papierki wszedzie, itd.
Przebieg obecnie 172tys. Ale moim zdaniem przebieg ma niewiele wspolnego. Jak wiadomo, najwiekszym problemem skrzyni automatycznej jest jej byly wlasciciel..
Klasa premium, ale to strasznie malo spotykany model :-)
Dzis spotkalem jednego w galeri Forum w Gliwicach.. Czarny z jasnym wnetrzem, na numerach SG.... Napisz jak tutaj jestes. Kiedys sie spotkamy, mam narzeczona w Gliwicach wiec ciagle tam jestem ;-) .
A co do klapy, to nie mam zastrzezen. Otwiera sie zarowno z kluczyka, jak i z wnetrza. Trzeba otworzyc reka, ale zamek otwiera bez problemu.

bartfoot

  • Gość
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #16 dnia: 23 Sierpień 2016, 09:42:10 »
Jestem z Rzeszowa. W Chorzowie byłem tydzień temu :)

Z klapą bagażnika to mam taki problem, że uważam, że powinna sama dźwigać się do góry po odblokowaniu. A ona tylko odskakuje i trzeba ją dźwigać ręcznie.
Poprzednio miałem XG30 i dokładnie taki sam kłopot ale doszedłem gdzie tkwi problem i ogarnąłem :)

XG30 klapa

Dlatego też szukam egzemplarza w którym siłowniki są na tyle sprawne że podnoszą klapę same. Będę wówczas przekonany żeby kopać temat do samego końca.

Pozdr.

Stormus1

  • Gość
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #17 dnia: 24 Sierpień 2016, 18:08:19 »
Szczerze to naqwt nie myslalem ze klapa sie ma sama otwierac :-)
Dzis zaprowadzilem samochod na warsztat... Cos krzypi z okolic paskow.
Rano moj mechanik zdiagnozuje, gdyz pisk tylko slychac na zimnym silniku. Pewnie pasek, lub rolka, w najgorszym wypadku lozysko alternatora.

Offline drobny

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #18 dnia: 26 Sierpień 2016, 11:00:01 »
Witam serdecznie wszystkich ;) Podłączam się do rozmowy :)
Właśnie sobie sprowadziłem z Niemiec H. Grandeur i jestem pod wrażeniem cudowane autko :)
147tyś km. Od początku użytkowane przez Auto Hans Erst - Aso Hyundai i pieczątki nawet z tego roku. Niestety żadnej informacji co było wymieniane.
Co do klapy bagażnika to również trzeba pomóc ręką- sam z kluczyka sie nie otworzy.
Bardzo proszę czy ktoś ma instrukcje obsługi po polsku? Mam tylko po niemiecku. Chciałbym wiedzieć jak należycie eksploatować autko. Widzę że rozrząd na łańcuchu ale czy nie trzeba zmieniać innych części które się wymienia przy rozrządzie -gdy jest na pasku- np. pompa wody itp?
Z książki póki co sobie przetłumaczyłem że co 160 tyś km wymienia się zündkerzen czyli świece .. trochę dziwne. Co doradzicie?

Stormus1

  • Gość
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #19 dnia: 29 Sierpień 2016, 10:55:28 »
 

Dodano: 2016-08-29, 10:55
Witam Cie w gronie :-)
Ja jiz sporo wymienilem, ale rorzadu nie ruszalem. Wymien wszystkie plyny eksploatacyjne. Olej, filtry, olej w skrzyni biegow, przyjzyj sie hamulcom, zawierzeniu, oponom... Ustaw zawory i pomysl na LPG jak nie masz ;-)

Offline drobny

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #20 dnia: 29 Sierpień 2016, 11:41:23 »
Oponki dziady pewnie zmienili i nie wyważyli- na ten sezon jeszcze ujdą.. Hamulce wydawały mi się słabe ale mechanik powiedział żeby jeszcze pojeździć może jak na chama bym depnął to by z piskiem zachamował ale porównuje do nowych hamulców w A6 C5 wiec surowe porównanie. Oleje pozmieniam . Niby naklejki z wymianą olei jeszcze 7tyś km wszystko jest ale nie bede ryzykował. Wlałem ceramizera wiec jeszcze 1500km zrobie :)). Auto własnie postawione na wstawienie gazu :) Myślałem o Stag ale kolejki sie zrobiły jak do laryngologa. Kilku znajomych zachwalało EuropeGas nasza produkcja w oddziałami w RUS, Korei, USA.. chociaż nie ma dużo opini na forach ale żadnych negatywów. 3500pln gwarancja 2 lata albo +200zl i 5lat wiec sie skusiłem. Dzieki za info  z ustawieniem zaworów to nie pomyślałem może gazownicy to zrobią od razu. Autem jestem nadal zachwycony;) Wczoraj w trasie po gorszej koleinowej nawieszni troche bardziej bujało niż w Audi A6 może powinienem zwolnić a może to jedyny plusik A6...  a tak to Grandeur nokautuje A6 :) Wyciszenie na pewno lepsze :)

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #21 dnia: 29 Sierpień 2016, 20:18:05 »
Cytat: "drobny"
Dzięki za info  z ustawieniem zaworów to nie pomyślałem może gazownicy to zrobią od razu.


Marzenia.

Offline radost

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 36
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Sierpień 2016, 23:05:13 »
Miło widzieć nowe twarze w tym wątku. Witam nowych właścicieli tegoż rodzynka na naszych drogach. Myślę, że w temacie niewiele się dzieje nie tylko dlatego, że tych aut jest tak mało. Z moich doświadczeń, po ponad dwóch latach użytkowania auto jest kompletnie bezproblemowe (pomijając normalną eksploatację) a fora tętnią gdy ludzie mają jakieś problemy. Życzę sobie i Wam oby tak dalej a pogadać też o "niczym" można.

Stormus1

  • Gość
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #23 dnia: 02 Wrzesień 2016, 21:49:14 »
Dodano: 2016-09-02, 21:49
Chwile mnie nie bylo ;-)  
Co do gazu.. To ja mam prins na wtryskach keihin i nie mam problemu w zadnych warunkach. Moja Hulajnoga w serwisie... Piszal pasek ( tak myslalem). Okazalo sie ze napinacz. Sam napinacz 450zl plus przesylka. Przy robocie wyszlo ze kolo pasowe te z silnika tez do wymiany (czyli kolejne 300zl za nowe orginalne). Ale jakby bylo malo to padl rozrusznik, regeneraxja 400zl.
Ale i tak lubie to auto ;-)

[ Dodano: 2016-09-02, 21:49 ]
Chwile mnie nie bylo ;-)  
Co do gazu.. To ja mam prins na wtryskach keihin i nie mam problemu w zadnych warunkach. Moja Hulajnoga w serwisie... Piszal pasek ( tak myslalem). Okazalo sie ze napinacz. Sam napinacz 450zl plus przesylka. Przy robocie wyszlo ze kolo pasowe te z silnika tez do wymiany (czyli kolejne 300zl za nowe orginalne). Ale jakby bylo malo to padl rozrusznik, regeneraxja 400zl.
Ale i tak lubie to auto ;-)

Offline drobny

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #24 dnia: 14 Wrzesień 2016, 08:47:57 »
Co do gazu jak pisalem wstawialem. Reduktor supremo. Wtryski Eg Hana 2000. Już pokilkunastu km zapalila sie kontrolka check engine. Pozniej gdzies szarpnelo. Uprzedzali ze gaz musi sie "ułożyć" wiec mogą wystąpić z początku dziwne objawy. Zajechalem sprawdzili błąd (nie właściwa mieszanka..) kazali dojezdzic do tego 1000km. Średno co 150km zadławił sie/szarpnął. Dodatkowo przy skończeniu się gazu i przejsciu na benzyne również lekko sie dławił. Wczoraj odebrałem autko. Ponoc jeden wtrysk wyskakiwal i zmienili mi wtryski- niby na mocniejszy (ale co to są różne rodzaje?) Mowili ze przy wiekszych silnikach tak jest jak konczy sie gaz to odcina od razu wszystkie cylindry temu taki objaw- a jak z benzyny na gaz to po kolei zalączają się cylindry. Jednak dziś znowu zapalila sie kontrolka. Ręce mi opadły. Znów do nich pojade- a i tak mialem przyjechac jak gaz sie skonczy bo w dokumnetach wpisana butla 75l a wchodzi tylko 52 - taki szczegół jeszcze wytknąłem na koniec.
Czy mieliście podobne początki? Zaczynam tracić cierpliwość... a mogłem ją od razu zachować i czekać na sprawdzone przeze mnie systemy..

Stormus1

  • Gość
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #25 dnia: 19 Wrzesień 2016, 16:34:04 »
 

Dodano: 2016-09-19, 16:34
Co do pojemnosci butli to tak jest.mozna zatankowac jakos 80% i z tym musisz żyć. Ja polecam zmienic warsztat LPG. Co to znaczy samochód musi sie ułozyc? Moj na gazie jezdzi tak samo jak na benzynie, w kazdym zakresie obrotów. Bez szarpania, wyskakujących bledów czy innych histori. Jak są dobrze ustawione dawki paliwa i dobrze dobrane komponenty, to nie ma mowy o takich zachowaniach.

Offline drobny

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #26 dnia: 20 Wrzesień 2016, 14:51:06 »
Gaz musi się ułożyć to znaczy daj pan spokój na parę dni hehe. Wiem że butle wypełnia się 80% ale tutaj jeszcze 10L powinno wchodzić. Po wymianie wtrysków "z większych zapasem mocy"  nie ma żadnych szarpań wszystko jest ok. tylko jak się zapalił Check-Engine tak nie zgasł. Generalnie zapewne pierwszy raz na oczy widzieli taki samochód -- i perfidnie widać że coś rozregulowuje mieszanki i sami nie wiedzą chyba co. Spalil mi teraz  w mieście 20L... jeżdżę spokojnie i raczej przepisowo choć 2-3 razy docisnąłem go na maxa. TAk jak pisałeś Stormus do 20l gazu ale czy naprawde spalil 7,5l przy jedzie 100km ? :)

Stormus1

  • Gość
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #27 dnia: 21 Wrzesień 2016, 21:15:32 »
20 to normalnie, jak tylko po mieście :)
Wiedz na jakąś drogę expresowa i zalacz tempomat na 100km/h no i zresetuj komputer spalania :)
W taki sposób pali 7,4 litra. Ale jadąc na siłownię, na którą mam 3,5 km. Pali nawet 24 litry. Ale to jazda po miescie na zimnym silniku.
Taki mieszany cykl to 14-16 litrów trzeba liczyć. Więc koszty jakby lanosem jechać hehe

Offline drobny

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 23
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #28 dnia: 23 Wrzesień 2016, 14:01:36 »
Co do gazu to warsztat w końcu ogarnął :). W pośpiechu robili potem poprawiać trzeba było) Jakiś zawór za mocno był przykręcony dlatego 10l gazu nie wchodzilo. Błędy już nie wyskakują a jeśli się pojawią to trzeba zrobic mapowanie benzyny i gazu na dłuższej trasie.
Katologowo Grandi pali 15l w miescie i udalo mi się zrobić 17L nie szarżując ale i nie dziadowską zamuloną jazdą. :) Spalanie 24l to chyba jazda  pełna wrażeń :D
7,4L na 100km spróbuje kiedyś ale na pewno chodzi o spalanie samej benzyny bo gazu to nie uwierze :)
Będę nie długo hamulce robił jestem otwarty na sugestie.
Zgasł mi wczoraj na światłach mam nadzieje że to się wiecej nie powtórzy :)

Stormus1

  • Gość
[Grandeur] Wymiana doświadczeń
« Odpowiedź #29 dnia: 28 Wrzesień 2016, 23:44:38 »
Gaśnięcie moze oznaczać sporo... Od zlego gazu, przez brak iskry, az po problemy ze skrzynią... Najgorsza i zarazem najdroższa jest skrzynia.
A co do hamulców to raczej wiesz jakie są dobre firmy produkujące tarcze, czy klocki. I takie wybierz :-)