Autor Wątek: [Atos Prime] Wymiana eksploatacyjna i kilka porad co do napraw  (Przeczytany 3879 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

romek

  • Gość
Wymiana eksploatacyjna i kilka porad co do napraw
« dnia: 08 Sierpień 2009, 14:37:28 »
Witam,

Jestem właścicielem Atosa Prime z 2000 roku. Jest u mnie w rodzinie od nowości więc nie mam problemów, czy był katowany, szpachlowany itd.

Samochód na dzień dzisiejszy ma 103 tyś. km przejechane.

Potrzebuje wymienić następujące rzeczy bo moim zdaniem już najwyższa pora:
* Olej silnikowy - lany wg faktur zawsze pełen syntetyk z tamtego roku nie mam fv więc nie wiem czy syntetyk czy pół. Wg dokumentów do początku 2008 roku był cały czas 5W40.
* Świece zapłonowe - polecacie jakąś markę czy NGK będzie dobry wyborem
Przewody zapłonowe - jak popada mocniej to następnego dnia mam problem z uruchomieniem lub nim się samochód rozgrzeje to chodzi bardzo nierówno.
* Tarcze hamulcowe - powstały od klocków lekkie bruzdy, zastanawiam się nad marką Mikoda
* Jak wiadomo klocki trzeba również - Tarcze + klocki bym kupił takie: http://www.allegro.pl/item694336627_tarcze_klocki_z_nakladkami_hyundai_atos_amica.html uważacie, że ok?
* Płyn hamulcowy - trzeba spuścić i nalać nowy a koszt nie duży więc tu nie ma co oszczędzać.
* Filtry jak wiadomo muss: powietrza, oleju, paliwa (nie wiem co ile wymieniać filtr paliwa)
* Olej w skrzyni biegów. Są tu podzielone zdania, jedni mówią, że w ogóle nie wymieniać a inni, że co dwa lata. Na moje oko, powinno się już wymienić bo ciężko chodzi skrzynia i poskrzypuje, więc ostatni gwizdek, no chyba, że się mylę. Jaki olej tu polecacie?
* Wentylator na chłodnicy. Przy częstym staniu w korkach w Warszawie, niestety ale wentylator chodzi co chwilę i uważam, że albo jest wybity z osi swojej albo jednak skończył swój żywot bo przy jego pracy, trzęsie całym samochodem, słychać go dość mocno i jednym słowem, tak nie może działać.

Czekam na wasze porady w tym zakresie, muszę też znaleźć warsztat, który mi to wymieni bo aż takiej wiedzy w tym temacie nie mam niestety.
« Ostatnia zmiana: 21 Czerwiec 2020, 11:51:52 przez Brt »

Witek

  • Gość
Wymiana eksploatacyjna i kilka porad co do napraw
« Odpowiedź #1 dnia: 08 Sierpień 2009, 18:28:57 »
Cytat: "romek"
Olej silnikowy
- u mnie jest ciągle taki 5W40
Cytat: "romek"
Świece zapłonowe
- szczerze powiedziawszy nigdy nie wymieniałem na markowe i zawsze sprawowały się dobrze (średnio co 3 lata wymieniane, co roku kontrola)
Cytat: "romek"
Jak wiadomo klocki trzeba również
- bardzo tanio... nie ryzykowałbym, klocki muszą być bardzo dobre, bo z hamulcami Atos ma problemy
Cytat: "romek"
filtr paliwa
- co 60 000 km
Cytat: "romek"
Olej w skrzyni biegów
- co 30 000 km WYMIENIAĆ!!!

Polecam poczytać inne tematy w tym dziale, bo już dużo o tym było pisane.

wlad

  • Gość
Wymiana eksploatacyjna i kilka porad co do napraw
« Odpowiedź #2 dnia: 09 Sierpień 2009, 07:48:55 »
Cytat: "romek"
* Olej w skrzyni biegów. Są tu podzielone zdania, jedni mówią, że w ogóle nie wymieniać a inni, że co dwa lata. Na moje oko, powinno się już wymienić bo ciężko chodzi skrzynia i poskrzypuje, więc ostatni gwizdek, no chyba, że się mylę. Jaki olej tu polecacie?

akurat atos jest tym wyjątkiem,w którym trzeba wymieniać co 30 kkm.ja po zakupie swojego wymieniłem [miał wtedy 60kkm] i wylała się jakaś czarna maż podobna do smoły.co do dyskusji -wymieniać czy nie wymieniać to chodzi o auta w których producent mówi o braku potrzeby wymieniania oleju przez całe życie skrzyni[np.accent,elantra].w instrukcji atosa jest wyrażnie napisane-co 30kkm.

romek

  • Gość
Wymiana eksploatacyjna i kilka porad co do napraw
« Odpowiedź #3 dnia: 10 Sierpień 2009, 00:18:41 »
Cytuj
Cytat: "romek"
Olej silnikowy
- u mnie jest ciągle taki 5W40

No dobra więc będę lał znów 5W40. Co jeśli w tamtym roku mechanik zalał półsyntetyka? Nie będzie to kolidowało za bardzo. Nie mam FV z własnej głupoty bo miałem przyjechać po nią a teraz zakład zamknięty i ślad po nim zaginął. Jakiego producenta polecacie do tego silnika?

Cytuj
Cytat: "romek"
Świece zapłonowe
- szczerze powiedziawszy nigdy nie wymieniałem na markowe i zawsze sprawowały się dobrze (średnio co 3 lata wymieniane, co roku kontrola)

NGK to koszt ok 10 zł za sztukę, więc nie wychodzi majątek, będę szedł w tą stronę.

Cytuj
Cytat: "romek"
Jak wiadomo klocki trzeba również
- bardzo tanio... nie ryzykowałbym, klocki muszą być bardzo dobre, bo z hamulcami Atos ma problemy


Dobra to jakie klocki i tarcze polecacie w tym miejscu? Z tego co wiem, są pełne tarcze a Mikoda sprawowała się u kilku znajomych na prawdę dobrze. Jeden miał tylko zwichrowane lecz to bardziej przez jego zwariowaną jazdę po wszystkim co się da. A co do problemów z hamulcami, nieraz mam głupie wrażenie, że hamulec robi się za miękki a samochód zwalnia a nie hamuje. Spotkaliście się z tym?

Cytuj
Cytat: "romek"
filtr paliwa
- co 60 000 km


No to najwyższa pora wymieniać bo zostało ok 12 tyś. kilometrów jeszcze więc nie ma co się wygłupiać przy koszcie 30 zł za filtr.

Cytuj
Cytat: "romek"
Olej w skrzyni biegów
- co 30 000 km WYMIENIAĆ!!!

Kurde, to tu trochę się rozłożyłem, na pewno dlatego zacząłem czuć haczenie skrzyni. Dobra będzie szybka wymiana. Co powinno się tam zalać, jaki dokładnie olej tam lejemy?

Pytam dokładnie co dokładnie polecacie bo po sprawdzeniu w kilku warsztatach ooo wiele taniej wychodzi kupienie części przez siebie i wymiana u jakiegoś znajomego lepiej ogarniętego w naprawach niż warsztat, gdzie za to wszystko zaczynają się ceny ok. 1000 zł co już jest grubą przesadą patrząc na koszt części.

Bardzo bym prosił Was byście napisali co w danym punkcie mojego pierwszego posta polecacie zalać albo na co wymienić, to bardzo mi pomoże w zakupach i będę wiedział, że jest to sprawdzony sprzęt a nie badziewie, które nie wytrzyma eksploatacji.

skoczekx

  • Gość
Wymiana eksploatacyjna i kilka porad co do napraw
« Odpowiedź #4 dnia: 01 Październik 2009, 08:36:16 »
Chciałbym się Was zapytać czy nie uważacie, że mechanik z usług którego ostatnio skorzystałem jest za drogi. Oto co robił:

1. wymiana przednich tulei wahacza (jedną miałem jedną to on zakupił)
2. wymiana zbiorniczka płynu do spryskiwaczy szyby przedniej (zbiorniczek kupiłem)
3. ustawienie spryskiwaczy i wycieraczek
4. wymiana oleju w skrzyni biegów (olej zakupiłem)
5. wymiana płynu w chłodnicy (płyn kupiłem)

Ogólnie stwierdził, że b. ciężko było zdjąć tuleje, gdyż były całkiem zerwane i zardzewiałe, więc wyszło więcej za robociznę. Ogółem kosztowała mnie ta "naprawa" 430zł, nie licząc kosztów zakupu jakie poniosłem (płyn, olej, zbiorniczek, tuleja). I co o tym sądzicie?

Waldi

  • Gość
Wymiana eksploatacyjna i kilka porad co do napraw
« Odpowiedź #5 dnia: 01 Październik 2009, 09:51:24 »
myślę że w ASO zapłaciłbyś podobnie

BartBartez

  • Gość
Wymiana eksploatacyjna i kilka porad co do napraw
« Odpowiedź #6 dnia: 01 Październik 2009, 09:58:37 »
1.Wymiana kompletu tulei na wahaczach to około 150zł - 200zł.
2.Zbiorniczek ok. 50zł
3.Gratis ;-)
4. max 50zł
5. max 30zł
Kwestia ile zapłacił za tuleję (pewnie nie więcej niż 30zł)
Troch drogo ale w dużych miastach może być cena razy dwa

BLOONDYN

  • Gość
Wymiana eksploatacyjna i kilka porad co do napraw
« Odpowiedź #7 dnia: 01 Październik 2009, 10:20:28 »
Zdarł z ciebie jak z młodego... Ja w moim Accencie wymieniałem wymienialem jeden przedni wahacz HMC - 126zł( cena wahacza) , dwie tuleje na drugim wahaczu ( jedna 20zł , druga 30zł ) , robocizna za wszystko 140 zł. Nie wiem jak u was, ale wymiana oleju w moim ( czy to w skrzyni, czy to w silniku ) jeśli olej jest kupiony od mechanika - wymiana GRATIS. Wymiana płynu w chłodnicy- tak samo ;-)
Lepiej zmień mechanika :-P

piter3173

  • Gość
Wymiana eksploatacyjna i kilka porad co do napraw
« Odpowiedź #8 dnia: 18 Październik 2009, 20:36:59 »
POWIE MI KTOŚ ILE OLEJU MIEŚCI SIĘ W SILNIKU A ILE W SKRZYNI W ATOSIE.POZDRAWIAM

Witek

  • Gość
Wymiana eksploatacyjna i kilka porad co do napraw
« Odpowiedź #9 dnia: 18 Październik 2009, 22:02:01 »
Cytat: "piter3173"
POWIE MI KTOŚ ILE OLEJU MIEŚCI SIĘ W SILNIKU A ILE W SKRZYNI W ATOSIE.POZDRAWIAM


w silniku 3,1 l
w skrzyni 2,45

piter3173

  • Gość
Wymiana eksploatacyjna i kilka porad co do napraw
« Odpowiedź #10 dnia: 03 Listopad 2009, 12:33:15 »
zabierałem się do wymiany oleju w skrzyni odkręciłem srubkę na dole skrzynii i zaczął wylatywać olej a po chwili wypadła jakaś sprężynka(chyba to nie jest normalne?) na dodatek tego w skrzyni było około 1,5l oleju a ma byc około 2,5l.Na środku skrzyni jest śrubka w poziomie i po skosie wlewałem olej przez tę w poziomie może mi ktoś podpowiedzieć do czego służy ta śrubka po skosie?
Dziwne weszło mi 1,5loleju...