Forum > Getz
hydrauliczne popychacze zaworów
fantonaz:
Witam, mam problem z popychaczami zaworów, a właściwie to myślę... że to wina popychaczy. Problem z moim getzem 1.3 jest następujący ; nie dopala mieszanki na 4 cylindrze, ospale wchodzi na obroty i jest szarpliwy, nie rozwija pełnej mocy. Auto przejechało raptem 65000 km, nie montowałem LPG. Komputer diagnostyczny nie widzi żadnych błędów, ciśnienie na trzech pierwszych cylindrach wyniosło 13, na 4 raptem 11,5. Sprawdziłem i wykluczyłem wtryskiwacz oraz cewkę zapłonową. Raczej wykluczam pierścienie tłokowe- nie bierze oleju. Wymieniono rozrząd, świece i przewody wysokiego napięcia. Pozostały więc pierścienie albo popychacze. Popychacze łatwiej wymienić więc od tego zacznę. I tu pytanie do Kolegów z forum ; czy ktoś już to wymieniał ? gdzie można je kupić (oczywiście poza serwisem)? ile kosztują i czy można tego dokonać samemu ? Jeśli ktoś ma jakieś sugestie ( poza takimi jak: sprzedaj, zezłomuj, wymień silnik....) to proszę o porady.
BartBartez:
--- Cytat: "fantonaz" ---ciśnienie na trzech pierwszych cylindrach wyniosło 13, na 4 raptem 11,5
--- Koniec cytatu ---
Z Twojej wypowiedzi wywnioskowałem, że nie było robionej próby olejowej - bardzo źle.
Jeśli wykluczysz na 100% pierścienie to będzie wiadomo co dalej robić.
Powtórz pomiary wraz z próbą olejową i przedstaw wyniki.
JanuszW:
Popychacze wymieniałem po 45000 km. Robiłem to w serwisie Bosh w Koszalinie. Koszt popychaczy i wymiany 900 zł.
fantonaz:
Pomiary ciśnienia były zrobione dobrze winiki są miarodajne. Świeca na 4 cylindrze jest czarna i mokra, na elektrodzie osadził się nagar. Świece na 3 pozostałych cylindrach są aż nadto wypalone tzn. ich kolor to kawa z mlekiem ale kawy to może w tej kawie jest naparstek. Sonda lambda mierzy skład spalanej mieszanki w całości z 4 cylindrów i uśrednia czas wtrysku, więc jeśli na jednym nie przepli to na trzech zuboży. Analizując wszystko co wcześniej napisałem, będąc przekonanym, że jesli to wiana pierścieni tłokowych to szybciej sprzedam koreańca niż zrobię renomt silnika doszedłem do wniosku, że to muszą być popychacze zaworów, które z jakiegoś powodu nie otwierają całkowicie zaworu. Wymiana po 45000 to chyba trochę za wcześnie, no chyba, że auto było jeszcze na gwarancji. Jakie były objawy usterki czy tylko stukanie? Popychacze w ilości 3szt. zamówione w aso, cena za sztukę to ok. 75pln.
JanuszW:
--- Cytat: "fantonaz" ---Wymiana po 45000 to chyba trochę za wcześnie, no chyba, że auto było jeszcze na gwarancji. Jakie były objawy usterki czy tylko stukanie?
--- Koniec cytatu ---
Niestety był już po gwarancji. Główne objawy to stukanie miałem wrażenie że jadę na "maszynie do szycia" stukało na zimnym i ciepłym silniku. Najpierw 2 razy wymieniłem olej co 5000 km. Potem zdecydowałem się na wymianę popychaczy. Po wymianie wlany olej Valvoline (połsyntetyk). Teraz olej zmieniam co 10000 km. Przejechałem już 37000km i jest ok - spalanie w normie (5.5-6.0 trasa, 7.5-8.0 miasto). Mechanik powiedział, że powodem tego może być złe paliwo lub zły olej - ponoć było bardzo dużo nagaru (wcześniej przeglądy tylko w ASO).
Nawigacja
[#] Następna strona