Autor Wątek: [Lantra J2] Auto nie trzyma się drogi  (Przeczytany 3282 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

OuTchOrN

  • Gość
[Lantra J2] Auto nie trzyma się drogi
« dnia: 02 Styczeń 2014, 17:36:51 »
Witam. Pewnego razu, jakiś miesiąc temu zrobiłem geometrię kół oraz zbieżność. Od tamtej pory mam wrażenie, że auto nie trzyma się drogi. Początkowo myślałem, żę to wina starych opon. Po zakupie i tak koniecznej, nowych opon zimowych do mojego autka, problem stał się mniejszy. Auto już tak nie skakało a na dziurach nie rzucało nim aż tak na bogi. Jednak przy większych dziurach problem dalej występował. Okazało się, że tylne amortyzatory nie trzymają wogóle auta. Kiedy wsiadłem do bagażnika auto skakało jak na amerykańskich filmach.
Zakupiłem 2 nowe, oryginalne amortyzatory. Po ich wymianie, auto w mieście zachowuje się przyzwoicie (małe prędkości), chodź też nie zawsze.
Kiedy skręcam w prawo auto zaczyna się kołysać, kiedy jadę ok. 100-110 km/h autko mam wrażenie cały czas lekko się buja, już nie powiem o wyprzedzaniu tira... kiedy próbuje wrócić na pas występuje dosyć mocne i odczuwalne bujnięcie auta, które w przypadku śliskiej nawierzchni może skończyć się tragicznie.
Co może być przyczyną. Debile od geometrii nie dali mi żadnych wykresów ani rachunków za wykonaną pracę, dodatkowo powiedzieli, że nie dają gwarancji itp. ponieważ alusy przykręcone z tyłu trzymają się na 2/3 gwintu... Już samo to daje do myślenia, z jakimi ludźmi przyszło mi rozmawiać.
Za geometrię dałem 120 zł. Kierownica jest prosto, lecz auto nie trzyma się drogi. Mam wrażenie, jakby tył jechał bokiem....
Nie mam pojęcia jak wygląda sprawa z luzami na drożku kierowniczym, końcówki itp. Czy może być przyczyna zużytych gum, końcówek? Kiedy szarpie za koło, wydaje się jakby nie latało.
Pozdrawiam i odradzam warsztatu "Grażowe", gdzie po za podnośnikiem nie ma nic profesionalnego...

Offline Złośnik

  • Global Moderator
  • *****
  • Wiadomości: 1196
[Lantra J2] Auto nie trzyma się drogi
« Odpowiedź #1 dnia: 02 Styczeń 2014, 22:46:44 »
Jedź na stację i masz od strzała sprawdzoną zbieżność. Pewnie nawet za darmo Ci zrobią, to pierwszy punkt na ścieżce. Po drugie lantra tak ma, tył jest lekki jak piórko i ja też zawsze odczuwam że nim buja przejeżdżając obok dużego auta, tak samo jest gdy mocno wieje przy dużych prędkościach na autostradach. Ale jeżeli odczuwasz dużą różnicę na minus w zachowaniu auta w stosunku do tego co było wcześniej to musisz to sprawdzić.
Dobrze, że tu nei ma regulacją kąta pochylenia - dzięki temu większość nieuków dorwanych z ulicy ma dużą szansę na właściwe ustawienie tej strasznie trudnej czynności jaką jest ustawienie zbieżności wg danych katalogowych.

OuTchOrN

  • Gość
[Lantra J2] Auto nie trzyma się drogi
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Styczeń 2014, 10:14:03 »
To nie jest problem wiatru. Kiedy wjadę na tzw. "kocie łby" czuje mocne wibracje na kierownicy i wrażenie jakby auto chciało jechać w lewo i prawo jednocześnie.
Nie jest to wina kontrukcji auta, a ewidętnie jakaś usterka. Niestety nie wiem gdzie zacząć szukać. pojadę na kanał sprawdzę układ kierowniczy od spodu... chociaż na kołach to za dużo nie zobacze. W przyszłym tygodniu podjadę na diagnostykę.

Edit:
Dzisiaj byłem na warsztacie. Duże luzy w tylnym prawym kole (około 2-3  stopni odchylenia) Obydwie gumy do wymiany.