Autor Wątek: [ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne  (Przeczytany 305700 razy)

0 użytkowników i 4 Gości przegląda ten wątek.

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #270 dnia: 19 Marzec 2014, 14:56:14 »
Cytat: "horny devil"
Z tego co porownywalem to halogeny sa identyczne w kazdej wersji. Tzn o ile sa. Kazdy sklada sie z takich "plytek" odblysnikow. Moze tu jest roznica. A jaka masz wersje wyposazenia??


Dokładany moduł to taka proteza wobec rozwiązania fabrycznego, działający w oparciu o żarówki przeciwmgłowe przeznaczone konstrukcyjnie do innych zadań. Oryginalnie wykorzystuje się specjalnie do tego celu umiejscowione żarówki z wyprofilowanymi na boki odbłyśnikami. Całość służy wtedy tylko do tego celu.
W wersji Comfort, którą jeżdżę jak wiadomo fabrycznego rozwiązania nie ma. Stąd jeśli myślisz o takiej protezie, to wiedz, że szału na zakrętach nie będzie.

No i doświetlanie działa tylko przy włączonych światłach mijania. Przy światłach dziennych nie. Ale to chyba oczywiste.

Offline horny devil

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 27
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #271 dnia: 19 Marzec 2014, 20:59:27 »
Ale lipton. Podstopnica to też jakiś parch. Myślałem że coś lepszego dadzą. Przynajmniej wyglądowo. Najważniejsze że już mi się wykładzina nie wyciera bo mam nawyk odkładania tam stopy.

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #272 dnia: 29 Marzec 2014, 08:43:16 »
Zmieniałem opony, więc mogę stwierdzić jakie amortyzatory zostały założone po wymianie, jest to produkt KIA, więcej nie wiem :)

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #273 dnia: 06 Kwiecień 2014, 10:06:19 »
Dostałem  informacje że te co mam wymienione amortyzatory też podlegają wymianie , będę tez miał wymieniane inne elementy zawieszenia ( nie wiem co ) za dwa tygodnie auto zostawiam

larry

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #274 dnia: 10 Kwiecień 2014, 16:28:32 »
Witam

Jestem po wymianie amortyzatorów. Pierwsze wrażenia są pozytywne, auto zachowuje się lepiej.
Z moich informacji wynika, że jest lista VIN aut których problem może dotyczyć i tylko w tych autach sprawdzane są amortyzatory i wymieniane (czy zawsze są wymieniane tego nie wiem ale jeśli auto jest na tej liście to pewnie warto upierać się co do wymiany).

Analizując forum wynika, że dużo aut ix20 (2011) 1.6 16V R4 CVVT ma wymienione amortyzatory.   

Co do spalania to nie wiem jakie mam oprogramowanie i czy było aktualizowane czy nie. Komputer pokazuje średnie spalanie w okolicach 9 litrów ale jazda po mieście i w korkach no i raczej nie zwracam uwagi na ekonomiczną jazdę :oops:

Offline KoTeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 185
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #275 dnia: 11 Kwiecień 2014, 21:46:04 »
Cytat: "lukasz.zst"
Dostałem  informacje że te co mam wymienione amortyzatory też podlegają wymianie , będę tez miał wymieniane inne elementy zawieszenia ( nie wiem co ) za dwa tygodnie auto zostawiam

----------------
lukasz.zst - jesteś pionierem w walce z wszelkimi niedoskonałościami w motoryzacji - za to chyba od nas wszystkich wielkie dzięki, ale kolego...... postaraj się mocniej aby nie kaleczyć naszego ojczystego języka, gdyż naprawdę wielkim wyzwaniem jest odczytanie Twoich ważnych dla nas wszystkich informacji.
Nie obraź się, ale naprawdę proszę zwrócić większą uwagę na poprawność pisowni, a głownie na styl. Nie wiem czy google-translator nie jest o krok z przodu.
Jeszcze raz - wielki "szacunek" dla Twojej pionierskiej działalności, ale jeszcze większy "szacunek" - gdy będzie nam się to co wywalczyłeś, dużo swobodniej czytało.

P.S.
Czy gdzieś można tę listę vin aut "podpatrzyć" - czy jest to tajemnica serwisu ?

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #276 dnia: 12 Kwiecień 2014, 17:54:07 »
Nie chce mi sie awanturować z importerem o spalanie w moim aucie , robiłem to przy zawieszeniu . Moim zdaniem  użytkownicy powinniśmy  wytoczyć pozew zbiorowy .Jest to chamskie zachowanie importera że nie jest powiadomiony UOKIK o zawieszeniu. Taki proces o spalanie wygrali byśmy spokojnie ja tylko chce ta różnice miedzy danymi fabrycznymi a tym co mi spala

Offline irekmiecz

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 150
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #277 dnia: 17 Sierpień 2014, 15:21:14 »
Ponad trzy lata i 29 tys. km.  nie zmieniły mojego zdania na temat naszego „hultaja”  wyrażonego w dwóch postach na pierwszej i dwóch na szóstej stronie tego wątku. A wraz ze spadkiem spalania rośnie zadowolenie z auta.  Obecnie z ostatnich 14tu tys. km. uśredniona wartość to 6,52 l./100 km. w większości cykl pozamiejski.
 Żeby nie było tak idealnie z perspektywy tego czasu mogę jedynie dodać że też zdarzy się że jakiś plastik zaskrzypi w trakcie pokonywania wyboi. Znalazłem też kawałek gąbki pod fotelem kierowcy, wielkości dużego ziarna fasoli lecz przez następne ponad 5 tys. km ani okruszka. Miska olejowa silnika „zapociła '' się na uszczelce, lecz nie ubyło nic na wskaźniku poziomu oleju ani też nigdy nie znalazłem kropli pod silnikiem przez blisko 7 tys. km.
Z perspektywy powyższych doświadczeń gdybym się cofnął w czasie o trzy lata to absolutnie wybrałbym ix20 . Czy dziś bym wybrał tak samo?  to już nie jestem tak bardzo pewien ponieważ bardziej mnie ciągnie w stronę aut typu Crossover a  tych przybyło w ciągu trzech lat. Obecnie posiadany „hultaj” wskazuje że warto poczekać na model ix25 i jeżeli mi się spodoba to zacznę myśleć o zmianie auta.  W mojej ocenie po wcześniej posiadanym Mitsubishi Space Star nasz „hultaj” podniósł poprzeczkę jeszcze bardziej, więc w przyszłości wybór będzie prawdopodobnie jeszcze trudniejszy.
Niezadowolonym użytkownikom życzę powrotu satysfakcji z auta wierząc że takowa była przynajmniej na początku. Zadowolonych proszę by też dali wyraz swym odczuciom i podzielili się doświadczeniami.  Wszystkich  pozdrawiam.

Offline zbyniuw48

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 55
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #278 dnia: 17 Sierpień 2014, 22:27:38 »
Widzę że ten temat naszego Forum został mocno zdominowany przez temat "Zawieszenie". Wynika z tego, że chyba jest to największa bolączka tego modelu.
Ja z perspektywy niecałych 10 m-cy eksploatacji i 11,5 tys km mogę to potwierdzić. Poza zawieszeniem nie mam do tego samochodu naprawdę żadnych uwag. Nawet spalanie jest akceptowalne, zwłaszcza teraz, latem, gdy więcej jeżdżę poza miastem. Nie znalazłem niczego co by mnie niemile zaskoczyło.
Żeby być jednak całkiem zadowolony, rozważam samodzielny zakup porządnych markowych amortyzatorów do przodu. Z "tyłem" sobie poradziłem, co opisałem na poprzednich stronach. Szukałem na stronach różnych producentów amortyzatorów, ale albo za słabo szukałem, albo ci znani ich jeszcze nie udostępniają pod swoją marką. Po tym przydługim wstępie mam w związku z tym pytanie do PT Kolegów, którzy są zadowoleni z zawieszenia swojego samochodu. Czy ktoś wie jakie w końcu zostały zamontowane amortyzatory w Waszych samochodach? Nie znalazłem nigdzie na to pytanie odpowiedzi - poza tym, że kolega kri$ napisał, że to produkt KIA.
Bedę wdzięczny za konkrety.

Pozdrawiam wszystkich "aktywistów" tego Forum.

rekin323

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #279 dnia: 25 Sierpień 2014, 13:43:00 »
Cytat: "zbyniuw48"
Nie znalazłem niczego co by mnie niemile zaskoczyło.
Żeby być jednak całkiem zadowolony, rozważam samodzielny zakup porządnych markowych amortyzatorów do przodu. Z "tyłem" sobie poradziłem, co opisałem na poprzednich stronach. Szukałem na stronach różnych producentów amortyzatorów, ale albo za słabo szukałem, albo ci znani ich jeszcze nie udostępniają pod swoją marką. Po tym przydługim wstępie mam w związku z tym pytanie do PT Kolegów, którzy są zadowoleni z zawieszenia swojego samochodu. Czy ktoś wie jakie w końcu zostały zamontowane amortyzatory w Waszych samochodach? Nie znalazłem nigdzie na to pytanie odpowiedzi - poza tym, że kolega kri$ napisał, że to produkt KIA.
Bedę wdzięczny za konkrety.

Pozdrawiam wszystkich "aktywistów" tego Forum.


Przed wakacjami miałem wymieniane oba amorki przód w rocznik 2011, po 20000km wiec na nierównościach i przejazdach po torowisku-przejazd kolejowy zdecydowanie lepiej ale odgłosy pracy zawieszenia i tak dość słyszalne, na pewno lepszy komfort filtrowania.
Co do amortyzatorów to mimo pudełka z logo Hyundai Genuine Part mam wybite logo KIA na amortyzatorze nr ( za bardzo nie widoczny do sprawdzenia przy zamianie opon lata/zima ale widzę 1k000 620F ) i zielona kropka  wg. faktury  nr 546601k000fff prawy i 546501k000fff lewy

2. Z amortyzatorami markowymi na chwilę obecną są albo KYB lub Monroe
Wynika to z chęci zarobienia na częściach marżowych ponad 50-75% od tego co dyktuje rynek ( mam na myśli materiały eksploatacyjne, nie blacharskie ).

wojbur

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #280 dnia: 25 Sierpień 2014, 18:03:39 »
W miniony weekend pożyczonym od ojca ix20 zrobiłam trasę około 506 km i wrażenia pozytywne. Przeraził mnie na początku stuk dochodzący z okolic deski rozdzielczej (auto 2000 km i 2 miesiące), ale potem się okazało że to felerny uchwyt nawigacji - po zdjęciu ustało od ręki.

Offline zbyniuw48

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 55
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #281 dnia: 26 Sierpień 2014, 11:49:02 »
Dziękuję koledze rekin323. Sprawdzę co ja mam w swoim.
Pozdrawiam

histe

  • Gość
małe podsumowanie
« Odpowiedź #282 dnia: 30 Wrzesień 2014, 09:45:24 »
Po miesiącu użytkowania i po przejechaniu 1500 km/h czas na małe podsumowanie.

- zawieszenie:  nieco głośniejsze od typowego. Na poprzecznych nierównościach tył "tańczy" i jest to trochę nieprzewidywalne, ale do tego się już przyzwyczaiłem i  raczej nie stanowi większego problemu

- hałas: do 120 km/h jest b.dobrze do 140 km/h jest  ewentualnie znośnie, powyżej 150 km/h hałas dobywający się przede wszystkim  z okolic drzwi jest  b. duży  ale jeszcze większy jest wir w baku.....

- spalanie : w mieście spokojna jazda i bez większych korków  mieszczę się w 7,5l
                  na autostradzie 130-140 km/h dochodzi do 10l
- wnętrze jest OK, nic nie skrzypi i jak na ta klasę auta wszyscy chwalą, że jest b. przestrzennie- minus taki, ze plastiki przy licznikach są b. podatne na zarysowanie

Generalnie z auta jestem  zadowolony i uważam, że jest to dobry wybór w segmencie aut do około 50 tys

jack55

  • Gość
Re: małe podsumowanie
« Odpowiedź #283 dnia: 30 Wrzesień 2014, 12:20:39 »
Uskakiwanie tyłu jest szczególnie niebezpieczne na dużych nierównościach w zakrętach  i jest to niestety ewidentna wada tego modelu :-(
Dziwi mnie bardzo fakt ,że pomimo kilku lat obecności ix20 na rynku Hyundai cały czas nic z tym nie robi  :-/
Jak widać na przykładzie Kolegi usterka ta występuje nadal w całkiem nowym aucie przy przebiegu 1500km :oops:
Myślałem, że chociaż sprawa rysowania się szybek zegarów została już rozwiązana przez producenta, w samochodzie za przeszło 50 tys oczekiwał bym jednak zdecydowanie lepszej jakości materiałów.
Te zegary rysują się właściwie od samego kurzu i nigdy wcześniej w żadnym innym modelu nie spotkałem się z czymś takim ;-)

histe

  • Gość
Re: małe podsumowanie
« Odpowiedź #284 dnia: 30 Wrzesień 2014, 12:48:02 »
Jeżeli można jeszcze  to dodam, że miałem wcześniej Hyundaia 130 z 2007r i faktycznie problemu z rysującymi się szybkami nie było...jeśli chodzi o podskakujące tylnie zawieszenie, to w moim poprzednim samochodzie Citroen Berlingo ten problem również występował, dlatego jestem przyzwyczajony, wiem jak reagować i w sumie mi to nie przeszkadza, ale fakt faktem chyba powinni to poprawić

[ Komentarz dodany przez: Zbyszek: 2014-10-01, 10:50 ]
III Ogólne zasady publikacji na Forum g. odpowiedzi ze zbędnymi całymi cytatami innych użytkowników, tj. cytowanie całości wypowiedzi będącej ostatnim postem w wątku...