Autor Wątek: [ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne  (Przeczytany 305915 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #240 dnia: 07 Marzec 2014, 10:50:06 »
Cytat: "Henryk58"
Do weryfikacji wymiany amortyzatorów musiałem przyjechać swoim IX20. Samochód został zabrany przez servisanta na stanowisko diagnostyczne. Po około 15 minutach zostałem poinformowany o konieczności wymiany. Termin ustalono mi na 6 dni po weryfikacji. Wcześniej dzwoniąc poinformowano mnie o akcji wymiany amortyzatorów.

Pytałem o weryfikacje, bo dzwoniąc i pytając o akcje wymiany, powiedziano mi jedynie ze potrzebna jest weryfikacja. A czytając wątek, pisano że jest już lista VIN, na której podstawie wymieniają amortyzatory.

rekin323

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #241 dnia: 07 Marzec 2014, 11:05:26 »
kri$

Sytuacja jest na tyle komfortowa ze jest procedura naprawcza opracowana, ale zawsze zostaje weryfikacja zawieszenia odgłosy, warunki pracy na drodze...

U mnie troszkę szybciej bo niecały 2tygodnie temu byłem na przeglądzie i mimo zwrócenia uwagi na pracę zawieszenia za dużo nie można było zrobić dziś jest zupełnie inaczej łatwiejsza komunikacja i zamówienie cześci  ;-)

Mam 2 pytania do wszystkich posiadaczy ix20 ( tych po i przed naprawą)
Czy podczas wymiany amortyzatorów przód konieczne jest ustawienie geometrii  mój ma 25000km ( mało który z forumowiczów ix20 ma powyżej 40000km) bo wydaje mi się ze górą nie wyjdzie wiec coś rozpinają w zawieszeniu kolumnę ???

Dla jasności zapłacę za geometrię bo na oko to złe rozwiązanie, a wydruk mi się przyda jak myślicie ???

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #242 dnia: 07 Marzec 2014, 11:15:38 »
Mam akurat prawie 30.000 km, miesiąc wcześniej w serwisie nic nie wspominali o wymianie amortyzatorów. Wydaje mi się, że serwis musi dokonać geometrii, zważywszy na inne parametry pracy amortyzatorów. Na pewno będzie inny kąt ustawienia kół. Niektóre elementy na pewno mają już określony stopień zużycia. Wszystko zależny jak wygląda procedura naprawcza i za co płaci hyundai.  
Sam zapłacę za geometrię, aby mieć 100% sprawne auto, jeżeli nie będzie to dokonane w ramach wymiany amortyzatorów.
Znalazłem opis przy wymianie amortyzatorów, znanej firmy która amortyzatory produkuje:
Po wymianie amortyzatorów powinno się sprawdzić i ewentualnie ustawić geometrię zawieszenia. Niewłaściwa może powodować niewspółosiową pracę amortyzatora i powstanie naprężeń poprzecznych, które prowadzą do miejscowego wytarcia warstwy chromu na tłoczysku i w konsekwencji do wycieków.

ed. Usunięcie cytatu. Nie cytujemy wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli znajduje się ona bezpośrednio nad naszym postem. tekla

rekin323

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #243 dnia: 07 Marzec 2014, 11:25:11 »
Podobne mam zdanie ze warto ustawić dla opon i zbieżności tylko zastanawiam się czy w 3letnim ix20 za geometrię płaci użytkownik wg. mnie zawsze - co innego jakbym miał auto roczne z przebiegiem 5000-10000km zastanawia mnie wasze zdanie zlecać oddzielnie czy drążyć temat bo po złości czytaj za darmo to wiadomo ze nic dobrze nie ustawią :-P

ed. Usunięcie cytatu. Nie cytujemy wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli znajduje się ona bezpośrednio nad naszym postem. tekla

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #244 dnia: 07 Marzec 2014, 11:28:27 »
Serwis dostanie kasę od importera, więc nie za darmo tylko kwestia czy to wchodzi w opis usterki. A nie ustawienie geometrii może skutkować ponowna wymianą amorków. Opis wymiany opisany przez producenta amortyzatorów:
 Po wymianie amortyzatorów powinno się sprawdzić i ewentualnie ustawić geometrię zawieszenia. Niewłaściwa może powodować niewspółosiową pracę amortyzatora i powstanie naprężeń poprzecznych, które prowadzą do miejscowego wytarcia warstwy chromu na tłoczysku i w konsekwencji do wycieków.

ed. Usunięcie cytatu. Nie cytujemy wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli znajduje się ona bezpośrednio nad naszym postem. tekla

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #245 dnia: 07 Marzec 2014, 11:34:50 »
Cytat: "rekin323"


Czy podczas wymiany amortyzatorów przód konieczne jest ustawienie geometrii  mój ma 25000km ( mało który z forumowiczów ix20 ma powyżej 40000km) bo wydaje mi się ze górą nie wyjdzie wiec coś rozpinają w zawieszeniu kolumnę ???


Pytałem o to samo przed wymianą w ASO. Usłyszałem, że przy wymianie samych amortyzatorów nie jest to konieczne. Procedury Hyundai'a ponoć tego też nie przewidują. I nie zostało to zrobione.
Możliwe, że przy 60000km zrobię to dodatkowo z przeglądem.
Na razie w kwestii pracy przedniego zawieszenia i zużycia opon jest wszystko w porządku.

Offline Maolma

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 106
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #246 dnia: 07 Marzec 2014, 20:16:02 »
Cytat: "zbyniuw48"

Widać upierdliwość przynosi efekty.
Pozdrawiam[/b]


Błagam, niech Ktoś będzie upierdliw :lol: y w kwestii spalania :!:  :!:  :!:

dekra

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #247 dnia: 07 Marzec 2014, 21:10:19 »
Cytat: "ph71"
Cytat: "rekin323"


Czy podczas wymiany amortyzatorów przód konieczne jest ustawienie geometrii  mój ma 25000km ( mało który z forumowiczów ix20 ma powyżej 40000km) bo wydaje mi się ze górą nie wyjdzie wiec coś rozpinają w zawieszeniu kolumnę ???


Pytałem o to samo przed wymianą w ASO. Usłyszałem, że przy wymianie samych amortyzatorów nie jest to konieczne. Procedury Hyundai'a ponoć tego też nie przewidują. I nie zostało to zrobione.
Możliwe, że przy 60000km zrobię to dodatkowo z przeglądem.
Na razie w kwestii pracy przedniego zawieszenia i zużycia opon jest wszystko w porządku.

Mam wymienione amortyzatory. Jest dobrze - ustało upierdliwe klekotanie na nierównościach typu "pralka". Co do ustawienia geometrii, to w zawieszeniu Mc Phersona w jakie wyposażony jest ix20 możemy regulować jedynie zbieżność (raczej rozbieżność) kół. Kąt pochylenia, wyprzedzenie, wynika ze stałych punktów mocowania i nic tu się nie reguluje. Praktycznie przy wymianie amortyzatora nie rozpinamy sworzni i drążków kierowniczych i dlatego serwis nie bada zbieżności, bo nic tu nie zmieniamy. Oczywiście gdy mamy do czynienia ze zużytymi elementami zawieszenia, posiadającymi duże luzy, to geometria i zbieżność może się zmienić, lecz nie w naszym przypadku.

Henryk58

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #248 dnia: 08 Marzec 2014, 02:03:44 »
Z ustawieniem geometri jest dokładnie tak jak opisuje dekra. Potwierdzam ponieważ wcześniej sam ze znajomym mechanikiem wymontowałem przednie amortyzatory zdesperowany łomotem jaki dochodził przy jeździe po nierównościach.Od tego czasu przejechałem jakieś 12000 km i nie miałem żadnych problemów  z oponami i prowadzeniem. Zbieżność pozostaje nienaruszona bo nie ma takiej potrzeby by ją rozkręcać.
Osobiście nie daje mi spokoju wyraźnie widoczny luz ( ok 4mm) mocowania amortyzatora pod maską silnika między podkłaką metalowo-gumową a karoserią. Uważam, że jest on przyczyną dodatkowego hałsu zawieszenia np przy przejeździe przez progi zwalniające. Napiszcie czy u was jest podobnie.

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #249 dnia: 08 Marzec 2014, 08:16:59 »
U mnie przy przejeździe przez próg następuje niezłe rąbniecie (przy niskiej prędkości), podejrzewam ze po wymianie amortyzatorów nie ustąpi, ale powinno być ciszej przy jeździe po nierównościach.
Na letnich oponach efekt mam słabszy i hałas na nierównościach mniejszy, ale to na pewno wynik zmiany na bardzo miękkie i lekkie letnie opony Dunlop blueresponse, który niesamowicie podniosły komfort jazdy.
Podobny efekt uderzenia, mam w oplu meriva, ale przy większej prędkości, co jest podobne do efektu jakby koło szybko uderzało w jezdnię.

ed. Usunięcie cytatu. Nie cytujemy wypowiedzi, na którą odpowiadamy, jeśli znajduje się ona bezpośrednio nad naszym postem. tekla

Offline endriu

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 107
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #250 dnia: 08 Marzec 2014, 09:54:34 »
Jeśli chodzi o spalanie to u mnie jest w porządku ostatnio nie byłem w trasie więc tylko miasto komputer wskazuje 6,4 ale po tankowaniu do pełna (do 1 odbicia ) tak tankuje po obliczeniu wyszło 7,0 . Co się tyczy amortyzatorów to w maju będę  w serwisie to się spytam co i jak  zobaczymy bo na razie nie mogę narzekać na jakieś odgłosy .

Offline Maolma

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 106
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #251 dnia: 08 Marzec 2014, 13:07:56 »
Endriu, szczęściarz z Ciebie :-)
Jakie trasy przebywasz przeważnie? Są korki? Dużo świateł? Wiesz jaką średnią prędkość wskazuje komputer przed tankowaniem?
Napisz, proszę.
Chyba trzeba się zaprzeć i wywrzeć presję na serwis albo udać się gdzie indziej, tylko gdzie?
 Niedawno zatankowałam do pełna. Spalił teraz 9,6 l/100 :-( , komp. pokazał 8,8. Trasy przeważnie 12 km, korki raczej nie, sporo świateł, średnia prędkość przed tankowaniem komp. pokazał 24 km/h.
 A jak u Ciebie to wygląda dokładniej?

Dodam, że miesiąc temu miałam pierwszy przegląd i wymieniany olej więc powinno być choć ciut lepiej, a mam wrażenie, że pali nawet więcej niż przed. I sam jedzie jak włączę bieg i ruszę, z taka lekkością...i koszmarnym spalaniem :evil:
Pozdrawiam

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #252 dnia: 08 Marzec 2014, 13:47:20 »
Co do kwestii nowego oprogramowania, to odwiedziłem w ciągu dwóch dni dwa serwisy ASO oraz rozmawiałem szczegółowo z dwoma następnymi w okolicy na ten temat. Po wcześniejszych informacjach od Kolegów z nowszym oprogramowaniem nabrałem pewności, że kwestie zużycia paliwa nabiorą nowego wymiaru.
Niestety, dwukrotnie połączono moje auto w dwóch różnych ASO z komputerem serwisowym i sprawdzano je pod kątem jakichkolwiek nowszych wersji oprogramowania i do mojego egzemplarza nie było i nie ma żadnych nowszych wersji w szczególności związanych z charakterystyką pracy silnika czy zużyciem paliwa. Jedynie potwierdzono taką formalną aktualizację producenta do 1.6, ale CRDI.
Takie jest oficjalne stanowisko w poznańskich serwisach dotyczące mojego egzemplarza.
Nie wiem co i czy wgrano niektórym Kolegom, że raportują znaczące zmniejszenie spalania, ale wątek na ten temat zaczyna przypominać klasyczny "czeski film"... Możliwe, że jak mi powiedziano w jednym z serwisów, po prostu zresetowano po latach czy tysiącach przebiegu komputery tych aut. Zapewne przyczyniło się to do poprawy zużycia pokazywanego na komputerze na skutek zebrania przez auto na nowo określonych danych, np. z czujnika położenia przepustnicy itp., nowych w sensie odmiennych od zapisanych wcześniej wartości na skutek dotarcia się podzespołów auta z biegiem czasu i dotarcia się użytkowników do auta.
Pikanterii dodaje fakt, że po podłączeniu komputera nie można odczytać, czy wcześniej była robiona jakakolwiek aktualizacja czy też nie, ponieważ nie odnotowuje on daty takowej operacji. Sprawdza tylko, czy w chwili obecnej jest coś nowego czy też nie. Jeśli jest nowsza wersja to może wejść na miejsce starej i tak do następnego razu. Innymi słowy, nie widać żadnej historii tych zdarzeń co samo w sobie jest kuriozalne, bo użytkownik nie wie czy obecne oprogramowanie jest tym, z którym auto wyjechało z fabryki czy też nie. Tyle wynika z serwisów ASO.

Reasumując, przydałoby się "twarde" potwierdzenie istnienia takiego oprogramowania wykraczające ponad "wgrano mi nowe oprogramowanie" bo tak mi powiedziano... Ale jak to udowodnić, jeśli znane mi ASO pomimo chęci pomocy ze swojej strony i okazanej mi dobrej woli to negują istnienie takowego?
Chyba, że część ASO w tej samej sieci ma dostęp do danych do których inne nie mają??? Ale to już trąci teorią spiskową...  :mrgreen:

Ciekaw jestem Waszych komentarzy w tej sprawie  ;-)

dekra

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #253 dnia: 08 Marzec 2014, 14:10:19 »
Cytat: "Henryk58"
Osobiście nie daje mi spokoju wyraźnie widoczny luz ( ok 4mm) mocowania amortyzatora pod maską silnika między podkłaką metalowo-gumową a karoserią. Uważam, że jest on przyczyną dodatkowego hałsu zawieszenia np przy przejeździe przez progi zwalniające. Napiszcie czy u was jest podobnie.


Ja też tak myślałem, lecz po wymianie amortyzatorów stuknięcie przy przejeżdżaniu progów zwalniających, czy niewielkich nierówności na drodze, ustało. A wspomniany luz nadal istnieje. Myślę więc, że ten luz nie był przyczyną hałasów.

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #254 dnia: 08 Marzec 2014, 15:52:23 »
Cytat: "ph71"
Co do kwestii nowego oprogramowania, to odwiedziłem w ciągu dwóch dni dwa serwisy ASO oraz rozmawiałem szczegółowo z dwoma następnymi w okolicy na ten temat. Po wcześniejszych informacjach od Kolegów z nowszym oprogramowaniem nabrałem pewności, że kwestie zużycia paliwa nabiorą nowego wymiaru.

Moje auto miało raptem 15.000 km, kiedy wymieniono oprogramowanie. Jasno i wyraźnie potwierdzono rok temu, że wgrali nowe oprogramowanie, po sprawdzeniu, czy jest nowsza wersja, warunek komputer serwisowy musi być podpięty do internetu.