Autor Wątek: [ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne  (Przeczytany 316205 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #180 dnia: 02 Lipiec 2013, 22:02:17 »
Jest możliwość kupno większego podłokietnika do ix20 , jest w akcesoriach niemieckich
http://www.hyundai.de/pages/modelle/ix20/zubehoer.html

[ Dodano: 2013-07-20, 14:44 ]
Witam

Odebrałem auto
- Wreszcie obszyto mi kierownice porządną skora jest teraz chudsza bardzo fajna w dotyku ( gwarancja)

- Wymieniono caly fotel kierowcy ( jest inny niż po przednio ) sami serwisanci stwierdzili że jest bardzo wygodny teraz
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4003

- Wymieniono mi zegary są dużo leprze niz poprzednio z innego plastiku je zrobiono . Wymieniono je w ramach akcji serwisowej . Bo mrugały

- Plastiki naprawiono stwierdzono że śrubka sie odkręciła teraz jest dużo lepiej

- Mam nowe zawieszenie , teraz naprawdę jest komfortowym autem rewelacja . Aż chce sie jeździć autem  

- Będę miał wymieniane opony na inne w ramach gwarancji

Offline Maolma

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 106
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #181 dnia: 04 Sierpień 2013, 19:05:12 »
Cześć :-) ,

czy komuś może coś gumowatego jakby powytłaczanego zwisało z podwozia ix20?
Cos takiego u mnie się porobiło :evil:, o nic przecież nie zawadziłam, zresztą to zwisa w kilku miejscach,  do jednego farfocla udało się sięgnąć, łatwiutko się urwał, to takie dość cienkie, coś jakby chyba natryśnięte (?), bo jakby nabrało formę pewnych elementów podwozia. Co to kurczę jest :?: , jakieś zabezpieczenie antykorozyjne, czy jakiś inny czort :evil: ?
Podpowiedzcie, proszę :-D

Offline lukasz.zst

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 460
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #182 dnia: 04 Sierpień 2013, 19:38:36 »
A może jest to roztopiony asfalt a nie wada fabryczna

sense

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #183 dnia: 04 Sierpień 2013, 19:46:39 »
Przed chwila sprawdziłem. U mnie też zwisają takie gumowate gluty. Nie wiem co to jest, ale myślę, że może mieć to związek z ostatnimi wysokimi temperaturami.

Offline Maolma

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 106
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #184 dnia: 05 Sierpień 2013, 19:41:56 »
Cytat: "sense"
U mnie też zwisają takie gumowate gluty. Nie wiem co to jest, ale myślę, że może mieć to związek z ostatnimi wysokimi temperaturami.


Fajnie, że nie jestem osamotniona, niefajnie, że przytrafiły się te gluty i Tobie.
Mam nadzieję, że nic się więcej w naszych hultajach nie roztopi, jak w Warszawie będzie w czwartek (podobno) 37 stopni. Ale kurczę, czy to im na zdrowiu nie zaszkodzi :?:
Serdecznie pozdrawiam :-)

[ Dodano: 2013-08-08, 21:15 ]
Cytat: "sense"
U mnie też zwisają takie gumowate gluty. Nie wiem co to jest, ale myślę, że może mieć to związek z ostatnimi wysokimi temperaturami.

Sense, już wiem, widziałam nawet sama na podnośniku. To rzeczywiście zabezpieczenie antykorozyjne, którym pryskają całe podwozie w fabryce. Pod wpływem temperatury odłazi, ale tylko z plastików. Tam gdzie ma zabezpieczać jest O.K - tak stwierdzili fachowcy chyba więc do zmartwienia powodu nie ma.

lagren

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #185 dnia: 04 Październik 2013, 14:29:06 »
Witam,

W trzecim świetle stop (spojler) mam sporo wody + padła jedna z żarówek.

Czy miał ktoś taki problem? Jak podszedł do tego serwis?

pozdrawiam

rekin323

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #186 dnia: 16 Październik 2013, 16:43:29 »
Witam po wakacyjnej przerwie  :->

A więc tak faktycznie u mnie też pojawi się objaw z tzw. glutami powód:

Po zmontowaniu naszych aut założone nadkola plastikowe na którym jest baranek
antykorozyjny cienka warstwa która nie ma prawa trzymać się na plastiku, o ile rozumiem ze przedni napęd lecą jakieś kamyczki przy ostrym ruszaniu to z tyłu sam dokonałem zerwania bo na myjni karcherem  płukałem nadkole z brudu.
Wątpię w sens tego zabezpieczenia to taki urok produkcji przez roboty  :mrgreen:
NAJŁATWIEJ ZOBACZYĆ STAN NADKOLI PRZY ZMIANIE OPON WIDAĆ JAK NA DŁONI

Martwią mnie 2 dodatkowe minusy:P

1. siedzisko fotela kierowcy strasznie poskrzypuje tzw sprężyna słychać jakbym się kołysał na fotelu ( dodam ze moja waga to istne 75kg). Sam pomyślę czy jestem wstanie od spodu fotela ponaciągać czy z racji irytującego odgłosu mogę poradzić się serwisu ASO jak wyleczyć się z tego odgłosu irytujące gdy autko ma niecałe 20tys km.

2. z pocztówek po moich wojażach zostały 2 wgniotki na dachu od spadających orzechów z powiedzmy 4metrów na dach ix20 który ma 160cm wiec niby nic wielkiego ale jak to opowiadam każdemu to mówią ze przewrażliwiony jestem.


Kto czyta to niech wypowie się w moim poprzednim temacie PROSZĘ

JAKIE RÓŻNICE POMIĘDZY 1.4 A 1.6 BENZYNA ;-)

Offline KoTeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 185
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #187 dnia: 17 Październik 2013, 20:25:48 »
Cytat: "rekin323"
Witam po wakacyjnej przerwie  :->

.......

JAKIE RÓŻNICE POMIĘDZY 1.4 A 1.6 BENZYNA ;-)


200 cm3  :mrgreen:

rekin323

  • Gość
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #188 dnia: 19 Październik 2013, 10:57:54 »
Cytat: "KoTeK"


200 cm3  :mrgreen: ?

Masz rację że to tylko niecała szklanka jak w PRL, natomiast z inżynierskiego punktu widzenia ten sam silnik ten sam osprzęt i ten sam problem jak pokonać nasz autem opór CX czyli wykres spalanie przy wyższych prędkościach wiec mówiąc GAZ do dechy 1,2,3 razy trzeba się zastanowić nad opłacalnością jazdy po naszych pięknych autostradach. Spalanie średnie 120-140 9,1 litra komputer  a jak szybciej to przy masie 1180kg spala 12-13litra jak mkniesz 160 i więcej porownując do mojego dziadka stary W124  który waży  1535kg ,a ma 21lat i benzyna 150ps z 2,2litra do 150km/h po autostaradzie równe 10litrów

Jedyna CIEKAWOSTKA Z LEKCJI FIZYKI

jedno auto jedzie 120km/h drugie 150km/h ustawiając tempomat na 150km/h jesteśmy szybciej o całe 15minut na 100km przejechanych .
Tempomat jedno z 10cudownych urządzeń które oszczędza paliwo  :idea:

Tyle moich przemyśleń czekam na wypowiedzi reszty Śmiało coś ostatnio każdy ma mało czasu mam taką nadzieje niż  nie pogodzony że nic nie da się zrobić :arrow: .

Offline KoTeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 185
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #189 dnia: 20 Październik 2013, 08:38:40 »
Cytat: "rekin323"
Cytat: "KoTeK"


200 cm3  :mrgreen: ?

Masz rację że to tylko niecała szklanka jak w PRL, natomiast z inżynierskiego punktu widzenia ten sam silnik ten sam osprzęt i ten sam problem jak pokonać nasz autem opór CX .............

Tyle moich przemyśleń czekam na wypowiedzi reszty Śmiało coś ostatnio każdy ma mało czasu mam taką nadzieje niż  nie pogodzony że nic nie da się zrobić :arrow: .


Jako, że nikt się nie odezwał to ja znowu pociągnę Twój wątek.
Czytając go dwukrotnie nie za bardzo wiem, co chcesz w nim porównać, co pokazać.
Niektórzy próbują obliczyć współczynnik CX dla walca drogowego i są przekonani, że to ważne.
Jeździłem kilkukrotnie IX20 1,4 na jazdach testowych. Były to jazdy w mieście i poza miastem. Wydawało mi się, że dosyć sprawnie to auto radziło sobie ze swoją masą. Moje odczucia mogły być trochę zakłamane bo wcześniej jeździłem Chevroletem 1,2. Kupując samochód podszedłem następująco: skoro 1,4 dla mnie chodzi OK to gdy dołożę te 200 cm3 będzie na pewno tylko lepiej. I tak też jest. Katalogowa różnica w spalaniu, chyba 0,7 litra przeświadczyła mnie w tym, że będzie to słuszna decyzja.
Rzeczywistość trochę to weryfikuje. Prawdą jest, że 1,6 dużo pali, dla mnie za dużo - bo tak jak u mnie 10 l w mieście (średnia prędkość z komputera na 100 km pokazuje 19-20 km/h - takie mam korki). Ogromnie szkoda, że producent mocy nie uzyskał z turbiny tylko poszedł w pojemność. Wtedy spalanie na pewno byłoby dużo mniejsze, a i dynamika lepsza.
No coż, dzisiaj gdybym stał przed wyborem kupna auta poszukiwania podzieliłbym na dwie części:
- może to być, ba nawet musi być kształt-sylwetka IX20 (dla mnie jest bardzo ładny),
- motor tylko z turbiną - bo w IX20 spalanie to katastrofa (ale tylko wmieście)

Offline ph71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 213
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #190 dnia: 21 Październik 2013, 13:18:32 »
Cytat: KoTeK
Cytat: "rekin323"
Cytat: "KoTeK"



Jeździłem kilkukrotnie IX20 1,4 na jazdach testowych... Były to jazdy w mieście i poza miastem. Wydawało mi się, że dosyć sprawnie to auto radziło sobie ze swoją masą... Kupując samochód podszedłem następująco: skoro 1,4 dla mnie chodzi OK to gdy dołożę te 200 cm3 będzie na pewno tylko lepiej. I tak też jest. Katalogowa różnica w spalaniu, chyba 0,7 litra przeświadczyła mnie w tym, że będzie to słuszna decyzja.
Rzeczywistość trochę to weryfikuje. Prawdą jest, że 1,6 dużo pali, dla mnie za dużo - bo tak jak u mnie 10 l w mieście (średnia prędkość z komputera na 100 km pokazuje 19-20 km/h - takie mam korki). Ogromnie szkoda, że producent mocy nie uzyskał z turbiny tylko poszedł w pojemność. Wtedy spalanie na pewno byłoby dużo mniejsze, a i dynamika lepsza.
No coż, dzisiaj gdybym stał przed wyborem kupna auta poszukiwania podzieliłbym na dwie części:
- może to być, ba nawet musi być kształt-sylwetka IX20 (dla mnie jest bardzo ładny),
- motor tylko z turbiną - bo w IX20 spalanie to katastrofa (ale tylko wmieście)


Jeżdziłem 1.4 oraz 1.6 i ten drugi lepiej sobie radził pod obciążeniem, przede wszystkim w trasie.
Również jestem zdania, że niestety nasz 1.6 abstynentem nie jest. Choć niektórzy sądzą inaczej, ale każdy ma mniej lub bardziej odmienne realia użytkowania. I podobnie jak TY uważam, że do tego auta powinien być mniejszy pojemnością uturbiony silnik o mniejszych oporach własnych, co stanie się już niebawem realne, ponoć wraz z wersją po liftingu (silnik 1.0 109KM).

Offline KoTeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 185
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #191 dnia: 02 Listopad 2013, 08:47:02 »
Mój 1,6 abstynentem nie jest, ale:
- wczoraj w trasie - 160 km (nie autostrada) - normalny przejazd od miasta do miasta, prędkości od 80-100 km/h (większość 90) trzy dorosłe osoby na pokladzie + pies - spalanie 5,9-6 litrów  :mrgreen:
- miasto, e..... nie ma co pisać (średnia prędkość z komputera to 19 km), spalanie 10 litrów i to chyba nie jest ostatnie słowo  :evil:

Tak z perspektywy czasu, gdybym miał jeszcze w mojej wersji tempomat to byłoby
wszystko OK.

Offline Maolma

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 106
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #192 dnia: 02 Listopad 2013, 17:56:16 »
Cytat: "KoTeK"

- miasto, e..... nie ma co pisać (średnia prędkość z komputera to 19 km),


Mój 1,4 w Warszawie przy średniej prędkości 22 spala ostatnio 9,2....trochę nadal  sporawo, na liczniku już 8 tyś. i tracę nadzieję na lepsze jutro

Offline KoTeK

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 185
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #193 dnia: 02 Listopad 2013, 21:33:47 »
Cytat: "Maolma"
.......... i tracę nadzieję na lepsze jutro


W kwestii spalania, niestety chyba już nic się nie poprawi, ale pamiętaj jedną mądrą radę: nie spali Ci więcej niż mu wlejesz :mrgreen:  I to jest ta dobra strona medalu  :-P

Offline kri$

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 337
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
« Odpowiedź #194 dnia: 03 Listopad 2013, 08:15:30 »
Cytat: "KoTeK"
Cytat: "Maolma"
.......... i tracę nadzieję na lepsze jutro


W kwestii spalania, niestety chyba już nic się nie poprawi, ale pamiętaj jedną mądrą radę: nie spali Ci więcej niż mu wlejesz :mrgreen:  I to jest ta dobra strona medalu  :-P


Ja zauważyłem jedno, po przekroczeniu 20.000 km, samochód zaczął palić prawie 1 litr mniej. Nie wiem, czy to zasługa, nowych opon, oleju w silniku, bo od tego okresu mniej więcej mniej pali.