Forum > Matrix / ix20

[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne

<< < (59/85) > >>

ph71:
Zgadzam się z powyższym po całości, bez rozpisywania się w szczegółach, co uczyniłem już wcześniej.
Dodam tylko, że chcącym obniżyć spalanie o 0,5-1 litr sugeruję zmianę oleju 5W40 na 5W30 ze specyfikacją Forda (HTHS poniżej 3,5), nota bene polecanego do tego auta przez internetowe narzędzia producentów olejów.
 
Po 61 tys. przebiegu czeka mnie zabawa z likwidacją ciągłych pisków prawdopodobnie z układu sprzęgła. Wcześniej pojawiały się sporadycznie i żaden serwis nie widział problemu. Teraz popiskuje na wolnych już cały czas.

P.S. Ja również zaczynam się już rozglądać za innym autem, szczególnie na trasy i raczej w wyższej klasie.

kri$:
Ja używam akurat olej MOTUL w tej specyfikacji, i faktycznie trochę spadło zużycie paliwa.

jack55:

--- Cytat: "ph71" ---
Po 61 tys. przebiegu czeka mnie zabawa z likwidacją ciągłych pisków prawdopodobnie z układu sprzęgła. Wcześniej pojawiały się sporadycznie i żaden serwis nie widział problemu. Teraz popiskuje na wolnych już cały czas.

P.S. Ja również zaczynam się już rozglądać za innym autem, szczególnie na trasy i raczej w wyższej klasie.
--- Koniec cytatu ---

U mnie piski pojawiły się przy 25tys. przebiegu.Przy około 55tys diagnoza sprzęgło i łożysko oporowe do wymiany.Oprócz tego pojawił się problem z klimatyzacją.Pomimo odgrzybiania ciągły smród stęchlizny i falowanie obrotów.Doszedł do tego ubywający płyn chłodzący a jednocześnie wzrost poziomu oleju w silniku.Diagnoza uszkodzona uszczelka pod głowicą.Przy spryskiwaniu tylnej szyby kałuża płynu od spryskiwaczy pod dywanikiem kierowcy.Diagnoza nieszczelność wężyka pod matą.Od samego początku użytkowania fatalna praca wycieraczek.Wymiana co 3 miesiące.Skrzypiące fotele z przodu oraz wieczny problem z podświetleniem schowka.Raz świeciło raz nie.Do tego wszystkiego ciągłe problemy związane z zawieszeniem.Na koniec problemy z elektryką.Nie dzialały kierunkowskazy.Efektem tego wszystkiego była sprzedaż auta w zeszłym roku i pozbycie się wszelkich problemów z Hyundaiem ;-)

irkor:
Zaczynam czegoś tu nie rozumieć. Takie podzespoły jak silnik, skrzynia biegów,  sprzęgło i pozostałe, są również w innych modelach Hyundaia. Jakoś nie widzę na forum, żeby ktoś nagminnie zgłaszał ubywający płyn w chłodnicy, uszczelkę pod głowicą,  skrzypiące sprzęgła czy zbyt duże zużycie paliwa. Zawieszenie rzeczywiście jest trochę niedopracowane, ale wątpię aby do ix20 wkładano zupełnie inne podzespoły niż w pozostałych modelach. Z powyższych postów należałoby wyciągnąć wniosek, że wszystkie Hyundaie są do bani.

ph71:

--- Cytat: "jack55" ---Diagnoza sprzęgło i łożysko oporowe do wymiany.
--- Koniec cytatu ---

Po sobotniej wizycie w ASO mam to samo. Póki co, wystarczyło smarowanie łożyska przez otwór rewizyjny... i ucichło natychmiast. Na jak długo? Czas pokaże...
Wkurza mnie tylko to, że ponad rok wcześniej inne ASO nie umiały sobie z tym poradzić, a dzisiaj zasłaniając się przebiegiem auta chętnie wymieniliby całość na koszt użytkownika...:(

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej