Forum > Matrix / ix20
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
jack55:
W Styczniu 2014 miną dwa lata użytkowania mojego ix20 więc postanowiłem pokusić się o małe podsumowanie :-)
Pamiętam jak dziś ile miałem obaw przed zakupem Hyundaia ponieważ ani Ja ani nikt z moich znajomych nigdy nie miał do czynienia z tą marką :-?
Dzisiaj już ze spokojem mogę stwierdzić, że był to jak najbardziej trafiony zakup.Za te pieniądze z tym wyposażeniem nic lepszego bym wtedy nie kupił.Oczywiście mam na myśli tylko fabrycznie nowe auta od dealera.
Generalnie zbliżam się z przebiegiem do 30tys. km i nie mam z samochodem żadnych poważniejszych problemów czy innych niespodzianek.Najbardziej doceniam ogromną wręcz na tle konkurencji przestrzeń w kabinie i fenomenalną jak na minivana pozycję za kierownicą.A wiem co piszę z racji 2m wzrostu.Do napisania powyższych spostrzeżeń skłoniła mnie sytuacja życiowa ponieważ jestem w tej chwili na etapie poszukiwań drugiego auta ale z napędem na obie osie.W grę wchodziła Skoda Yeti,Hyundai ix35,Kia Sportage,Mazda CX5,Toyota Rav4 oraz Honda CRV
I powiem krótko tak.Jak ktoś mi powie, że koreańskie auta są be bo marne plastiki i wykończenie nie takie jak u konkurencji to roześmieję mu się w twarz :mrgreen:
Największe rozczarowanie po zajęciu miejsca za kierownicą spotkało mnie w Toyocie Rav4,Mazdzie CX5 oraz w Hondzie CRV.
Po pierwsze ciasno jak cholera nie wiadomo co zrobić z nogami to jeszcze wykończenie tych aut woła o pomstę do nieba.Szczególnie w przypadku Hondy otwierając drzwi ma się wrażenie jakby zrobione były one z tektury a nie ze stali bo prawie nic nie ważą o dzwięku przy ich zamykaniu nie wspominając.Dodatkowo kierownica obszyta jakimś dziadostwem przypominającym jakąś tanią dermę.Po prostu dno.Na polu walki pozostała jedynie Kia Sportage,przyznaję dość plastikowa w środku ale za to przestrzeń i pozycja za kierownicą poza konkurencją dla innych marek.Jednak miejsca nad głową tyle ile mam w swoim Hyundaiu znalazłem tylko w Skodzie Yeti
ale również i tą propozycję odrzuciłem z racji fatalnej wręcz pozycji za kierownicą.
Reasumując ktoś zaraz z Was stwierdzi, że nie ma co porównywać bo ix20 to minivan a nie SUV więc nie ma o czym gadać.Oczywiście, że tak i jest to oczywista oczywistość.
Ja jednak uświadomiłem sobie coś zupełnie innego a mianowicie, że w dzisiejszym świecie motoryzacji drożej wcale nie oznacza więcej czy lepiej :-/
Ix 20 ma oczywiście także wady.Zawieszenie daje się we znaki wielu z Nas.Ja jadąc latem nad jezioro doświadczyłem na własnej skórze jego niedoskonałości.Na zakręcie wpadłem w dziurę czego efektem było przeskoczenie tyłu auta o dobre kilkadziesiąt cm.Zadziałało ESP i nic nikomu na szczęście się nie stało.Po prostu tłumienie nierówności nie należy do mocnych stron tego auta.Pewien mój znajomy stwierdził
cyt...."zachowanie zawieszenia w tym aucie przypomina jazdę taczką"....koniec cyt.Szczerze przyznaję, że coś w tym jest a moje poprzednie auta biły na łeb Hyundaia w tej dziedzinie :cry: Fakt buda ix20 ma wysokość 160cm i zawieszenie musi być twarde bo przy tej wysokości kładł by się on w zakrętach ale bez przesady.Zresztą nie tyle chodzi o twardość co o tłumienie drobnych i większych nierówności.Powinny być one wybierane przez amortyzatory a nie przeskakiwane przez zawieszenie Hyundaia :-/
Nie wiem nie jezdziłem nigdy wcześniej minivanem ale w kwestii zawieszenia w tym modelu koreańce dali ciała co szczerze przyznaję po dwóch latach użytkowania.Następna rzecz jaka doprowadza mnie do białej gorączki to praca wycieraczek i częstotliwość z jaką trzeba je wymieniać.Przy większych prędkościach po prostu smużą i nie ścierają a w okresie zimowym to już prawdziwa porażka.Co 6 miesięcy wymiana i nie ma zmiłuj. :-( :-(
Kolejna irytacja dotyczy czujników parkowania, które już drugi raz padły bo dealerzy montują jakieś tanie g....
które niestety są dość usterkowe :oops: Dodatkowo dzwięk jaki wydają jest zdecydowanie za głośny szczególnie dla osób siedzących z tyłu :-/
Kończąc temat zadam pytanie czy kupiłbym dzisiaj jeszcze raz ix20 :?:
Bez zastanowienia tak.Oczywiście jak i inne marki posiada on swoje wady ale uważam, że model ten jest jakościowo dość dobrze wykonany a co najważniejsze silniki i podzespoły to sprawdzone rozwiązania stosowane w całym koncernie Hyundai od lat co daje nadzieję na niezawodność czego sobie i Wszystkim użytkownikom życzę ;-)
zbyniuw48:
jack55 napisałeś rzeczowe podsumowanie. Wygląda na bezstronne i ma znamiona obiektywizmu. Przebieg mojego ix-a 1500km nie upoważnia mnie do wyrażania takiej opinii, natomiast dotychczas bezwypadkowy życiowy przejazd ok. 1mln km osobówkami wskazuje na pewne doświadczenie w tym, jak samochód powinien się zachowywać na drodze. Dlatego pozwalam sobie potwierdzić, że hyundai ix20 ma kiepskie zawieszenie. Szczególnie z przodu. Tył ma również tendencję do uciekania na zewnątrz zakrętu na nierównościach, ale nie odczułem tego tak drastycznie jak Ty.
A swoją drogą ciekawe czy koreańczycy czytają takie wypociny, a jeśli nawet, to czy wyciągają z tego jakieś wnioski. Od ukazania się ix-20 na rynku mijają chyba właśnie 4 lata a mój z lipca 2013 ma cały czas te same wady co pierwsze egz. A wydaje się że tak niewiele potrzeba żeby poprawić to zawieszenie.
Gdyby nie to zawieszenie i troche zbyt duży apetyt na paliwo (w mieście) mógłby to być naprawdę super samochód dla takich "wyrosków" powyżej 188cm jak my
Pozdrawiam serdecznie i życzę miłych Świąt
Zbyszek:
--- Cytat: "jack55" ---Kolejna irytacja dotyczy czujników parkowania, które już drugi raz padły bo dealerzy montują jakieś tanie g....
które niestety są dość usterkowe :oops: Dodatkowo dzwięk jaki wydają jest zdecydowanie za głośny szczególnie dla osób siedzących z tyłu :-/
--- Koniec cytatu ---
Jak u mnie montowali to mówili, że stosują najlepsze, sprawdzone i nic się z nimi nie dzieje :-P U mnie odpukać puki co działają i niechaj tak będzie dalej. Buzer powinien mieć trójstopniową regulację. Sprawdź gdzie go masz (zapewne co ASO to inne miejsce montażu) i czy z boku nie masz małego przełącznika. Ja też miałem za głośno ale ustawiłem na pozycję środkową i teraz jest lux ;-)
jack55:
Buzer z wyświetlaczem mam przyklejony z tyłu na podsufitce.Żadnej regulacji niestety nie zauważyłem ;-)
[ Dodano: 2013-12-16, 22:39 ]
--- Cytat: "zbyniuw48" --- Dlatego pozwalam sobie potwierdzić, że hyundai ix20 ma kiepskie zawieszenie. Szczególnie z przodu. Tył ma również tendencję do uciekania na zewnątrz zakrętu na nierównościach, ale nie odczułem tego tak drastycznie jak Ty.
A swoją drogą ciekawe czy koreańczycy czytają takie wypociny, a jeśli nawet, to czy wyciągają z tego jakieś wnioski. Od ukazania się ix-20 na rynku mijają chyba właśnie 4 lata a mój z lipca 2013 ma cały czas te same wady co pierwsze egz. A wydaje się że tak niewiele potrzeba żeby poprawić to zawieszenie.
--- Koniec cytatu ---
Zgadzam się z Tobą zbyniuw48, gdyby zawieszenie w naszym modelu spełniało swoją rolę byłoby super a tak jest tylko przeciętnie.Wydaje mi się, że problem może tkwić w samych amortyzatorach i zbyt twardych sprężynach.Z kolei na autostradach przy prędkościach 140km/h ix20 zachowuje się nienagannie także trakcja jest bez zarzutu.Tutaj duże zdziwienie z mojej strony, że tak wysoki samochodzik dobrze sobie radzi z bocznym wiatrem i oporami powietrza.
Co do spalania u mnie spadło znacząco po przejechanych chyba 5tys. km także w miarę przejechanych km będzie tylko lepiej ;-)
Pozdrawiam
kri$:
Kwestia gum do wycieraczek, o dziwo, ale używam oryginalnych piór od początku, a na liczniku prawie 30.000 km. Sam jestem lekko zdziwiony tym faktem.
Druga sprawa, po wymianie opon (bluresponse), kwestia komfortu zdecydowanie lepsza, opony mocno poprawiają komfort amortyzacji, a jednocześnie spadł apetyt na paliwo.
Nawigacja
[#] Następna strona