Forum > Matrix / ix20
[ix20] zalety, wady, testy i uwagi ogólne
beazee:
--- Cytat: "jack55" ---[dotyczące trakcji przy prędkościach autostradowych.Jak byłem na jezdzie testowej samochód był jak przyklejony.
--- Koniec cytatu ---
Nie wiem jaki asfalt mają we Włoszech czy jakie gumki zakładają do IXa ale żadnych problemów z trzymaniem nie zauważyłem.
larry:
Zawieszenie na autostradzie jest ok. ( 160-170 i trzymało dobrze) za to przy przyjeżdżaniu np. torów potrafi przesunąć tył auta ( przynajmniej takie jest wrażenie) szczególnie jak przejeżdża się jednym kołem.
lukasz.zst:
A masz kłopot z głośnym zawieszeniem
ph71:
irekmiecz; W nawiązaniu do spostrzeżeń ujętych przez Ciebie (ładnie to zacząłeś i opisałeś) i beazee oraz jack55, dodałbym od siebie:
- zbyt duży skok sprzęgła jak na silnik benzynowy - mimo iż mam rozmiar 44 to trudno jest utrzymać stopę cały czas na podłodze, bo sprzęgło łapie wysoko. Nie jest to może dużym problemem, jednak trzeba się ponownie nauczyć i przyzwyczaić. Po 300km jest już dużo lepiej :-) Nowoczesny automat 6 lub minimum 5 biegowy byłby dobrą alternatywą.
- podłokietnik - działa niestety "zero-jedynkowo" a mógłby rzeczywiście mieć pośrednie ustawienia i schodzić nieco niżej, aby łokieć spoczywał na całej długości a nie był podparty jednopunktowo. W sumie lepiej, że jest niż by go nie było wcale. Zawsze można go schować i tyle.
- auto jest naprawdę dobrze wyciszone jak na swoją cenę i klasę. Z całym szacunkiem jest to w końcu rozrośnięty miejsko-podmiejski mikro czy minivan, a jednak zawstydza w tym względzie większe i droższe (czytaj: wyżej pozycjonowane) samochody. Jedynie dźwięki dochodzące z nadkoli, w szczególności przednich (woda, kamienie) są wyraźnie słyszalne. To już cecha marki (choć w bliźniaczej Vendze jest jeszcze gorzej). Ale przy tak cichym silniku wszystko inne zaczyna być słyszalne i może dlatego zwracam na to uwagę ;-)
- miękkość zawieszenia przy przejeżdżaniu przez progi zwalniające nie daje nam szans z pseudo SUV'ami czy crossover'ami jak np. Qashqai :mrgreen: Za to na drodze pomimo felg 16" nadal całkiem komfortowo i bardzo pewnie w zakręcie. Mam felgi z nieco mniejszym ET38, co zauważalnie wpływa na zwiększenie stabilności poprzecznej.
- bardzo przyzwoite audio z obsługą bluetooth'a (telefonu) w języku polskim. Co prawda nie wszystko w tej materii działa zgodnie z instrukcją, ale serwis już nad tym pracuje...
- światła do jazdy dziennej, doskonale widoczne i szczęśliwie bez diód. Oj strasznie użytkownicy Vengi zazdroszczą nam tych świateł... :-)
- tylna kanapa - jest przesuwanie, rozkładanie i regulacja pochylenia, a to ogromna zaleta tego nadwozia. Aż dziw bierze, że taki np. o rozmiar większy nowowprowadzony C-max nie ma tego w standardzie, a za dopłatą i tak to nie działa tak jak w ix20. Jedyne co mogę zarzucić Hyundai'owi w tym względzie to to, że tylny podłokietnik nie ma po rozłożeniu otworu np. na narty czy wędki. Ale to podobno wynika z obecnych przepisów unijnych w zakresie bezpieczeństwa ludzi wobec przewożonych długich przedmiotów. Cóż, skoro tak to wygląda... ale mimo wszystko szkoda :-/
To na tą chwilę tyle. Pewnie za jakiś czas dopiszę więcej. Oby pozytywów :mrgreen:
irekmiecz:
Do zalet dodam jeszcze ;
- możliwość włożenia pełnowymiarowego koła zapasowego zamiast dojazdówki i „sortownika”, podłoga bagażnika może być w dolnym położeniu.
- tylna kanapa ; o składanej i przesuwanej tylnej kanapie nie wspominałem, bo i Space Star tak ma. Za to tu dodatkowo jest możliwość przesuwania jej części, tak jak jest dzielone oparcie.
Może we Włoszech problem z trakcją miał ktoś kto przesiadł się z Ferrari czy Lamborghini , bo asfalt to podejrzewam że mają nawet lepszy od nas.
W mojej ocenie to tylne zawieszenie bardziej daje znać o sobie na progach zwalniających. Poprzednie nasze auto („misiek”) ma z tyłu wielowahaczowe zawieszenie a teraz mamy „belkę skrętną”, która jest podobno tańsza i bardziej niezawodna, lecz mniej komfortowa. Ponadto zgadzam się z
--- Cytat: "ph71" --- Ale przy tak cichym silniku wszystko inne zaczyna być słyszalne i może dlatego zwracam na to uwagę ;-)
--- Koniec cytatu ---
Nawigacja
[#] Następna strona