Forum > i30 FD

[i30 FD] Świece

(1/5) > >>

lotug:
Witam.
Przede mną pierwsza wymiana świec. Jestem świeżym posiadaczem 3-letniego hultaja i z tego co wyczytałem należy już wymienić świece. Tuż po zakupie przerobiłem go na gaz i z tego co wiem do silników zasilanych LPG najlepsze są świece irydowo-platynowe? Czy to prawda? O tym jeszcze poczytam. Pisze ten post, żeby ktoś mi powiedział jak zabrać się do wymiany, gdzie trzeba szukać dostępu do świec itp. W poprzednim samochodzie wystarczyło odkręcić dwie śruby i świece były na wierzchu a tutaj szczerze mówiąc nie mam pojęcia. Może ktoś mi podpowie? Komplet narzędzi wraz z kluczem do świec "16" mam tylko gdzie zacząć?:)

kosmos2011:
Cztery śrubki 1140EM i po pokrywką 22405 są cewki, kable WN i dalej świece. W przypadku zasilania LPG chyba ważniejsza od rodzaju świec jest przerwa między elektrodami.

 http://hyundai.epcdata.ru/i30/37450/engine/krishka_golovki_cilindrov-20224A/

http://hyundai.epcdata.ru/i30/37450/engine/svechi_i_kabel-39273A11/

lotug:
Kosmos, dzieki za podpowiedz. Byc moze dzis lub jutro sie tym zajme. Swiec jeszcze nie kupilem poniewaz mam maly problem. Wpisujac dane mojego samochodu na stronie Boscha, NGK i Denso wystepuja rozbieznosci w danych dotyczacych swiecy. Teraz juz nie pamietam dokadnie co jest na ktorej stronie ale niektorzy producenci zalecaja swiece Gwint M14 długość 19 mm a niektorzy Gwint M12 długość 26.5 mm. Jak wiec widac roznice sa znaczace. Czy da sie jakos sprawdzic jakie swiece sa w moim samochodzie bez dobierania sie do swiec? Moje auto i30 hatchback, 1,4 benzyna (za tydzien przerabiam na gaz), 109KM, 2010r.

kosmos2011:
Jak w drugim linku klikniesz na numer 10930A przy świecy to w tabelce powyżej wyświetlą numery OEM części. Świeca  do twojego silnika ma numer  18855-10060 i to jest model z gwintem M12, gwint M14 był w modelach do 2009r. Oryginał świecy w opakowaniu z logiem Hyundai to NGK LZKR6B-10E koszt ok 22 pln/szt. Przerwę na elektrodach powinni ustawić przy montażu instalacji gazowej można spróbować tak 0,8 mm.

lotug:
Wczoraj dobralem sie do swiec i rzeczywiscie byly tam swiece NGK LZKR6B-10E o takich parametrach jak napisales. Zastanawiam sie czy znow kupic takie czy moze zainwestowac troche wiecej w platynowe lub irydowe. Jedyna roznica to taka, ze NGK maja opornik 10kΩ, a platynowe/irydowe innych producentow 1kΩ. We wczesniejszych starszych samochodach nigdy nie zwracalem uwagi na opornik, nie wiem czy ma tu on jakies duze znaczenie.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej