Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Myszkująca kierownica

<< < (2/3) > >>

vanhelsing:
Sprawdź,czy nie masz luzów na krzyżaku kierownicy.W kabinie,nad nogami.

volcan:

--- Cytat: "chodrot" --- Problem pojawia się podczas jazdy na nierównej nawierzchni (kierownica ożywa). Strasznie szarpie na lewo i prawo.
--- Koniec cytatu ---


Jakim autem (z jakim rozmiarem ogumienia) wcześniej jeździłeś?

Jeżeli puścisz kierownicę w czasie jazdy po takich powtarzających się nierównościach - kocich łbach itp. - jak się zachowuje? Wykonuje po prostu krótkie skoki lewo - prawo? Żadnych stuków, hałasów podejrzanych - jedynie taki efekt jakby koła same próbowały skręcać na nierównościach?

Jeżeli tak - witaj w klubie samochodów z szerokim ogumieniem :) Ten typ tak ma...


--- Cytat: "JKowalski" ---Sprawdziłbym stan maglownicy, czy nie ma wycieków i luzów.
Czy objawy nasilają się przy hamowaniu? Jeśli tak to sprawdź też stan przednich tarcz hamulcowych. Jeśli są w złym stanie, np. pokrzywione lub nierówno zużyte i z wżerami mogą powodować szarpanie kierownicy podczas hamowania.
Daj znać jak coś wywnioskujesz
Jarek
--- Koniec cytatu ---


Ten objaw akurat sugeruje w pełni sprawną maglownicę, jak i cały układ hydraulicznego wspomagania kierownicy ;) Hamulce mają się nijak do "życia własnym życiem" kierownicy na krótkich nierównościach drogi. Co do szarpania przy hamowaniu - tarcze w stanie, jaki przedstawiasz zawsze dają efekt szarpania, ale to nie o to chodzi w tym przypadku :)

chodrot:
Wcześniej jeździłem audi. Przed kupnem tego auta oglądałem i jeździłem kilkoma i w żadnym nie było tak źle jak w tym... Tak się złożyło że nie miałem okazji dokonać jazdy próbnej tym autem. Opony rozmiar 225/70/16.
Wydaje mi się że kolega vanhelsing miał racje z luzem na krzyżaku kierownicy.
//www.youtube.com/watch?v=_Qox_SrnoUg


--- Cytat: "vanhelsing" ---Sprawdź,czy nie masz luzów na krzyżaku kierownicy.W kabinie,nad nogami.
--- Koniec cytatu ---


Czeka mnie wymiana, zobacze czy pomoże. Pozdrawiam :)

Złośnik:
Słychać tu delikatny metaliczny dźwięk, możliwe, że krzyżak i taki głuchy, typowy dla luzu w układzie kierowniczym - maglownica, drążek, końcówka.

martinez98:
Ja od siebie dodam, że to nie urok tych aut jak twierdzą mechanicy o których wspominasz. Miałem dokładnie taki problem jak opisujesz i wybity sworzeń wahacza. Po wymianie problem nie istnieje. Z początku nawet nic nie stukało, problem znalazłem jak zaczął tłuc łącznik stabilizatora. Wymieniłem łącznik, gumę i sworzeń - wszystko z prawej strony i ręką odjął.
IMHO luz na krzyżaku byłby też odczuwalny na kierownicy - po prostu miałbyś luz kierownicy i odczuwałbyś to w reakcji samochodu na skręt.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej