Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Przyśpieszanie

<< < (2/8) > >>

volcan:

--- Cytat: "szteo" ---
Co o tym myslicie ?
--- Koniec cytatu ---


Jeżeli dostawałby za mało paliwa (czyli zatkany smok pompy paliwa, wadliwy lub brudny filtr pod maską itp.), to byłoby za niskie ciśnienie na listwie -> miałbyś błąd w komputerze, czyli trzeba auto podpiąć do skanera i zobaczyć co pokaże. Jeżeli nie wyrzuci takiego błędu - ani aktywnego, ani archiwalnego, to nie jest to raczej dobry trop. U mnie w SF gdy zamarzło paliwo (i ciurkało tak ledwo ledwo a momentami wcale), to właśnie taki błąd wyskoczył. Najlepiej byłoby błąd sprawdzać dynamicznie w czasie jazdy - czyli jazda ze skanerem aż do "zmulenia" auta przy dużej prędkości.

Druga opcja - zatkany katalizator (najlepsza chyba - najszybciej i najłatwiej usunąć ten problem).

Trzecia opcja - źle ustawiony rozrząd - przestawienie gdzieś o jeden ząbek może dać właśnie taki efekt - tj. auto nie będzie się rozpędzało do wyższych prędkości (nie domykają się w odpowiednim momencie zawory). Identycznie taki efekt już kiedyś miałem (co prawda w Matizie) - prawidłowe ustawienie rozrządu od razu uzdrowiło samochód. Można to zdiagnozować (zazwyczaj...) mierząc kompresję w poszczególnych cylindrach. Przy małym przestawieniu tłoki z zaworami się nie spotkają, ale silnik będzie "nieszczelny" - stąd utrata mocy.

Co do rozrządu - przypuszczam, że to może być właściwy trop, bo skoro wymieniałeś silnik, to zapewne robiłeś też pakiet startowy, czyli rozrząd i płyny eksploatacyjne. Mechanicy się wzbraniają przed rozbieraniem połowy auta, ale jeżeli np. robił wymianę rozrządu bez blokad albo coś poszło nie tak - nie ma innego wyjścia, niż sprawdzenie znaków na kołach pasowych.

szteo:
Rozrzad jest ok.
Mechanik mowi ze przy silniku jest jeszcze jakies cudo nazwy nie pamietam co jest zwiazane z podawana iloscia paliwa i ze to trzeba umyc pod cisnieniem bo moze byc zasyfione  i tez takie moga byc objawy.
A co z katalizatorem jak go sprawdzic ?
Mam jeszcze pytanie odnosnie cieniutkich wezykow podlaczonych do interkulera jaka pelnia funkcje czy zle ich podpiecie bedzie mialo na cos wplyw

volcan:

--- Cytat: "szteo" ---
Rozrzad jest ok.

--- Koniec cytatu ---


Był sprawdzany?


--- Cytat: "szteo" ---
Mechanik mowi ze przy silniku jest jeszcze jakies cudo nazwy nie pamietam co jest zwiazane z podawana iloscia paliwa i ze to trzeba umyc pod cisnieniem bo moze byc zasyfione  i tez takie moga byc objawy.

--- Koniec cytatu ---


Tak, czy inaczej - wyrzuciłoby błąd ciśnienia paliwa na listwie. Ona jest już za wszelkiej maści filtrami itp.


--- Cytat: "szteo" ---
A co z katalizatorem jak go sprawdzic ?

--- Koniec cytatu ---


Najszybciej - podmieniając na inny. Poza tym - jeżeli kat jest zabity / stopiony (jeżeli paliwo dopala się w wydechu np.) - to widać to po jego zdemontowaniu.


--- Cytat: "szteo" ---
Mam jeszcze pytanie odnosnie cieniutkich wezykow podlaczonych do interkulera jaka pelnia funkcje czy zle ich podpiecie bedzie mialo na cos wplyw

--- Koniec cytatu ---


Był kiedyś wątek o tym - nie pamiętam niestety wniosków końcowych ;)

szteo:
No rozrzad byl sprawdzany i wszystko ok.
Autko pali na cyk jak czasami ruszam na jedynce to nie chce sie zebrac od dolu dopiero jak dojdzie do 2 tys to jedzie tak jak powinno.
Dajmy na to jade na 2 biegu obroty z 1.5 tys skrecam pod gorke i autko zwalnia nie chce przyspieszyc trzeba redukowac

volcan:
Dokładnie taki objaw miałem przy przestawionym rozrządzie :) Nie było dołu i nie osiągał normalnej prędkości maksymalnej.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej