Forum > Lantra

[Lantra J2] Coś wyje z przodu

<< < (2/4) > >>

kosmos2011:
Tak wygląda piasta przednia do Twojego samochodu ma tylko wielowypust na "podłączenie" przegubu zewnętrznego i nie posiada żadnego łożyska. Łożysko jest wprasowane w zwrotnicę. Kolejność demontażu:

-demontaż koła
-demontaż zacisku
-odkręcenie nakrętki przegubu zewnętrznego
-demontaż piasty może być potrzebny ściągacz
-demontaż tarczy hamulcowej
-demontaż osłony tarczy hamulcowej
-odkręcenie mocowania amortyzatora od zwrotnicy
-odkręcenie sworznia wahacza
-wypięcie przegubu zewnętrznego
-wyjęcie zwrotnicy
-demontaż pierścienie zabezpieczającego łożysko w zwrotnicy
-wyprasowanie starego łożyska
-montaż wszystkiego od początku
-zbieżność




Oryginalne łożysko to KANACO ILJIN H10511 lub H10505 http://www.sklep-moto.eu/lozysko-przednie-hyundai-accent-coupe-lantra,art_70942.html

mcdrive:
czyli rozumiem że piasta którą kupiłem nie ma łożyska i bede musiał je kupic osobno tak ?

[ Dodano: 2013-12-17, 22:40 ]
Kosmos, pamietasz jak you mnie byłes? wtedy oglądałeś te tarcze które kupiłem, stwierdziliśmy  w koncu ze beda pasowac czy nie bo nie pamietam w koncu a wymiary tarcz podane tutaj http://forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=3&p=52658  średnio pasuja do moich.

kosmos2011:
Tak do piasty trzeba jeszcze dokupić do "kompletu" łożysko. Do poprzedniego postu wrzuciłem link do łożyska. Z tyłu jest tak jak myślałeś i łożysko jest wmontowane w piastę. Konstrukcja z tyłu jest inna bo oś jest nie napędzana i jest na czopie jest montowana piasta z łożyskiem i dalej bęben lub tarcza hamulcowa.

[ Dodano: 2013-12-17, 22:45 ]
Pamiętam masz tarcze Capitve czyli piasta jest przykręcana na zewnątrz tarczy tak jak na pierwszym zdjęciu z tego tematu  http://forum.hyundaicoupe.pl/viewtopic.php?f=3&t=4545&p=88720&hilit=captive#p88720 i te które kupiłeś będą pasować.

Złośnik:
1) Piasta z łożyskiem występuje tylko na osi tylnej.
2) Tak, z przodu piasta jest bez łożyska. W twoim roczniku jest tzw. system non captive. Piasta na zewnątrz tarczy. Dopiero chyba w niektórych modelach po roku 97-98 stosowano wyrywkowo system captive z piastą pod tarczą i tutaj jest piasta razem z łożyskiem. U Ciebie piasta wchodzi w tarczę, za tarczą wchodzi w łożysko które zewnętrznie jest osadzone w otworze zwrotnicy i z tyłu zabezpieczone pierścieniem aby się nie wysunęło. W zwrotnicę wchodzi wieloklin przegubu zewnętrznego półosi napędowej na którego gwint z zewnątrz jest nakręcona nakrętka zabezpieczająca. W ten sposób to wszystko się trzyma w kupie i pracuje razem.

Jeśli wymieniasz już łożyska z przodu to zobacz na tarcze, mają mieć min. 20mm od jednej powierzchni do powierzchni drugiej. Jeśli mają duży rant lub mniejszą grubość to wymień od razu bo zwykle przy demontażu piasty istnieje duże prawdopodobieństwo uszkodzenia łożyska a poza tym do ściągnięcia tarcz oprócz odkręcenia nakrętki przegubu trzeba zdemontować zwrotnicę i wycisnąć piastę z łożyska by ściągnąć tarczę. Nie jest tak lekko jak obecnie przy autach gdzie tarczę montujesz sam na piastę i gotowe. Warto o tym pamiętać.

mcdrive:
mam tarcze nowe tylko właśnie próbuje dojsc czy aby napewno mam dobre tarcze

[ Dodano: 2013-12-17, 23:05 ]
to są wymiary tarczy które mam kupione i sie nawet srednica nie zgadza , jedyne co sie zgadza to wysokosc leżacej i grubość

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej