Autor Wątek: [Getz] hydrauliczne popychacze zaworów  (Przeczytany 5050 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

fantonaz

  • Gość
hydrauliczne popychacze zaworów
« dnia: 06 Sierpień 2009, 20:33:53 »
Witam, mam problem z popychaczami zaworów, a właściwie to myślę... że to wina popychaczy. Problem z moim getzem 1.3 jest następujący ; nie dopala mieszanki na 4 cylindrze, ospale wchodzi na obroty i jest szarpliwy, nie rozwija pełnej mocy. Auto przejechało raptem 65000 km, nie montowałem LPG. Komputer diagnostyczny nie widzi żadnych błędów, ciśnienie na trzech pierwszych cylindrach wyniosło 13, na 4 raptem 11,5. Sprawdziłem i wykluczyłem wtryskiwacz oraz cewkę zapłonową. Raczej wykluczam pierścienie tłokowe- nie bierze oleju. Wymieniono rozrząd, świece i przewody wysokiego napięcia. Pozostały więc pierścienie albo popychacze. Popychacze łatwiej wymienić więc od tego zacznę. I tu pytanie do Kolegów z forum ; czy ktoś już to wymieniał ? gdzie można je kupić (oczywiście poza serwisem)? ile kosztują i czy można tego dokonać samemu ? Jeśli ktoś ma jakieś sugestie ( poza takimi jak: sprzedaj, zezłomuj, wymień silnik....) to proszę o porady.
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 22:07:56 przez Brt »

BartBartez

  • Gość
hydrauliczne popychacze zaworów
« Odpowiedź #1 dnia: 07 Sierpień 2009, 09:16:20 »
Cytat: "fantonaz"
ciśnienie na trzech pierwszych cylindrach wyniosło 13, na 4 raptem 11,5

Z Twojej wypowiedzi wywnioskowałem, że nie było robionej próby olejowej - bardzo źle.
Jeśli wykluczysz na 100% pierścienie to będzie wiadomo co dalej robić.
Powtórz pomiary wraz z próbą olejową i przedstaw wyniki.

JanuszW

  • Gość
hydrauliczne popychacze zaworów
« Odpowiedź #2 dnia: 08 Sierpień 2009, 22:01:03 »
Popychacze wymieniałem po 45000 km. Robiłem to w serwisie Bosh w Koszalinie. Koszt popychaczy i wymiany 900 zł.

fantonaz

  • Gość
hydrauliczne popychacze zaworów
« Odpowiedź #3 dnia: 09 Sierpień 2009, 11:54:02 »
Pomiary ciśnienia były zrobione dobrze winiki są miarodajne. Świeca na 4 cylindrze jest czarna i mokra, na elektrodzie osadził się nagar. Świece na 3 pozostałych cylindrach są aż nadto wypalone tzn. ich kolor to kawa z mlekiem ale kawy to może w tej kawie jest naparstek. Sonda lambda mierzy skład spalanej mieszanki w całości z 4 cylindrów i uśrednia czas wtrysku, więc jeśli na jednym nie przepli to na trzech zuboży. Analizując wszystko co wcześniej napisałem, będąc przekonanym, że jesli to wiana pierścieni tłokowych to szybciej sprzedam koreańca niż zrobię renomt silnika doszedłem do wniosku, że to muszą być popychacze zaworów, które z jakiegoś powodu nie otwierają całkowicie zaworu. Wymiana po 45000 to chyba trochę za wcześnie, no chyba, że auto było jeszcze na gwarancji. Jakie były objawy usterki czy tylko stukanie? Popychacze w ilości 3szt. zamówione w aso, cena za sztukę to ok. 75pln.

JanuszW

  • Gość
hydrauliczne popychacze zaworów
« Odpowiedź #4 dnia: 09 Sierpień 2009, 21:13:56 »
Cytat: "fantonaz"
Wymiana po 45000 to chyba trochę za wcześnie, no chyba, że auto było jeszcze na gwarancji. Jakie były objawy usterki czy tylko stukanie?


Niestety był już po gwarancji. Główne objawy to stukanie miałem wrażenie że jadę na "maszynie do szycia" stukało na zimnym i ciepłym silniku. Najpierw 2 razy wymieniłem olej co 5000 km. Potem zdecydowałem się na wymianę popychaczy. Po wymianie wlany olej Valvoline (połsyntetyk). Teraz olej zmieniam co 10000 km. Przejechałem już 37000km i jest ok - spalanie w normie (5.5-6.0 trasa, 7.5-8.0 miasto). Mechanik powiedział, że powodem tego może być złe paliwo lub zły olej - ponoć było bardzo dużo nagaru (wcześniej przeglądy tylko w ASO).

fantonaz

  • Gość
hydrauliczne popychacze zaworów
« Odpowiedź #5 dnia: 21 Sierpień 2009, 18:05:45 »
popychacze wymienione i niestety .... blada, żadnej poprawy. Z powodu braku serca do auta chwilowo nie ruszam sprawy dalej. Jeżeli poszły pierścienie to sprawa i tak jest na tyle poważna i kosztowna, że chyba nie warto brnąć dalej :cry:

marekityle

  • Gość
hydrauliczne popychacze zaworów
« Odpowiedź #6 dnia: 24 Sierpień 2009, 15:46:37 »
Sprawdzałeś może uszczelkę pod głowicą, miałem kiedyś w starym autku podobną sytuacje - jedna świeca cały czas czarna, i przyczyną była właśnie padająca uszczelka pod głowicą (tylko wtedy zaczynało bardzo powoli ubywać płynu w chłodnicy)

fantonaz

  • Gość
hydrauliczne popychacze zaworów
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Październik 2009, 20:57:49 »
Odgrzewam temat ponieważ GETZ przeszedł kurację warsztatową i jest zdecydowanie ok. Głowica poszła do sprawdzenia do specjalistycznego warsztatu i nic złego nie znaleziono prócz twardych uszczelniaczy zaworowych. Po ich wymianie auto płynnie przyśpiesza i ochoczo jedzie do przodu.... gdyby tylko nie ten rachunek....