Autor Wątek: [Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRD  (Przeczytany 66669 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline karold

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #45 dnia: 28 Kwiecień 2018, 19:22:54 »
Fox Rzeszów

Offline lukaszpiast

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 93
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #46 dnia: 08 Lipiec 2018, 17:14:30 »
Witam , koledzy mam pytanie czy to się tez tyczy silników 150 konnych 2.2 CRDI 2008r?  Santa fe CM  czy tylko tych 155 konnych. Niedługo będę zmieniał olej i filtry i mnie ciekawe czy takowa uszczelka jest i czy ja wymieniać odrazy przy wymianie filtrów czy jeśli jest wpozadku to lepiej nic nie ruszać i tylko wymienić filtr oleju wraz z olejem??  Pozdrawiam

Offline karold

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #47 dnia: 09 Lipiec 2018, 15:04:18 »
Tak.

Offline jlupino

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 105
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #48 dnia: 30 Październik 2018, 23:17:51 »
No i mnie przyszło po 5-ciu latach użytkowania i lekturze tematu wymienić tę jakże ważną uszczelkę. Dokonałem zakupu ,podjechałem do mojego mechanika i ZONK!, starej uszczelki w ogóle nie było. Założyliśmy nową i tyle w temacie. Chyba tezę o jej "bardzoważności" można zamieść pod dywan,bo autem od zakupu zrobiłem prawie 90kkm.

Offline Ater

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 54
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #49 dnia: 05 Grudzień 2019, 13:32:41 »
Cytat: "kosmos2011"
Jest we wszystkich silnikach D4EB.

No to pociągnę jeszcze raz temat uszczelki. Ktoś się pytał, czy temat tej uszczelki dotyczy wszystkich silników 2,2, czy tylko tych 150 KM i nie dostał niestety odpowiedzi.

Ponieważ Kosmos2011 napisał, że dotyczy silników D4EB to mniemam zatem, że problemu tej uszczelki nie posiadają silniki 197 KM gdyż mają oznaczenie D4HB.

Może ktoś ostatecznie potwierdzić lub zaprzeczyć?

Offline JimmyX

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #50 dnia: 27 Luty 2020, 22:32:42 »
Mam pytanie, być może głupie ale co tam
Czy mogę sprawdzić uszczelkę bez spuszczania oleju? Bo w sumie jutro przywiezie ją kurier ale oleju jeszcze nie muszę wymienić a kontrolka świeci mi przez 5-8 sekund po odpaleniu.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #51 dnia: 28 Luty 2020, 05:33:43 »
Jak masz filtr oleju wkładkę w tym zasobniku to możesz tylko:
Z boku tego zasobnika masz taką małą śrubkę na inbus i ja odkrecasz i spuszczasz olej z filtra.
Lub nie odkrecasz tej śrubki tylko odkrecasz plastikowy dekiel wyciągasz go razem z filtrem,odsysasz resztę oleju i tyle.
W tym i tym sposobie olej wszędzie będzie :)

Offline JimmyX

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #52 dnia: 28 Luty 2020, 06:31:07 »
Dzięki za info. Dam znać jaki był efekt jeśli się zdecyduje  ;-)

Offline Marcin1985

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 37
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #53 dnia: 03 Marzec 2020, 22:10:18 »
U mnie tez tak swiecila i tez podmienialem uszczelki i nic.poczytaj temat padajacych silnikow 2.2CRDI jak ci nie pomoze wymiana tej uszczelki (zaworku) to tam jest napisane dokladnie co prawdopodobnie moze byc przyczyna tych dlugich sekund.

Offline JimmyX

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #54 dnia: 29 Marzec 2020, 13:10:13 »
W końcu zabrałem się za sprawdzenie uszczelki. Po odkreceniu i zdjęciu starego filtra okazało się że uszczelki nie było wcale.
Co do sprawdzenia bez spuszczania oleju, to bez problemu można to zrobić. U mnie poziom oleju w obudowie filtra był poniżej korka spustowego więc wystarczyło odciągnąć to co było na dnie.
Czy jest efekt? Nie jestem pewien a na pewno nie tego oczekiwałem. Kontrolka świeci krócej niż przed założeniem uszczelki ale wciąż jest to kilka sekund.
I tu mam pytanie. Czy tą uszczelkę się poprostu wkłada do obudowy czy trzeba ją jakoś wcisnąć. Wewnętrzna cześć uszczelki ma wyżłobienie jak by miało coś tam wejść ale nie mogłem tego za bardzo nigdzie wcisnąć?
Nie jestem też pewien czy element 21338 mam oryginalny bo na schemacie wygląda nieco inaczej. Ma ktoś może dokładniejsze zdjęcie tej części?

Offline Marcin1985

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 37
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #55 dnia: 31 Marzec 2020, 22:51:56 »
Z tego co kojarze to uszczelka jest nakladana na wklad filtra i dopiero caloac w obudowe. Ja osobiscie wywalilem ten aluminiowy kielich razem z ta uszczelka i tym wkladem i kupuje za 40zl gotowy filtr blaszany wkrecany na nypel i mam spokoj z ta uszczelka.jak chcesz to podam ci nr.takiego filtra.

Offline JimmyX

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 12
Odp: [Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRD
« Odpowiedź #56 dnia: 22 Listopad 2020, 15:12:19 »
To poproszę numer tego filtra.

Offline elroj

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Odp: [Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRD
« Odpowiedź #57 dnia: 25 Lipiec 2021, 09:09:24 »
Witam odkopuje temat tej uszczelki bo zamierzam zmienić olej, uszczelkę zakupiłem już nową ale może lepiej zakupić normalny cały filtr np mann w8011 lub jego zamiennik z filtrona ktoś tu wcześniej pisal że to do Anglika nie bardzo rozumiem jaka to różnica ,pomoże ktoś
https://www.iparts.pl/czesc/filtr-oleju-mann-filter-w8011,0-4-w8011-970790.html
« Ostatnia zmiana: 25 Lipiec 2021, 09:11:42 przez elroj »

Offline elroj

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 7
Odp: [Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRD
« Odpowiedź #58 dnia: 23 Sierpień 2021, 21:32:36 »
Uporałem się tym pseudo filtrem i daje radę dla potomnych, wywalić cały plastik, kluczem 27 nasadka musi być długa odkręcić metalowy kubełek,jeśli pod nim jest uszczelka wyrzucić i na to miejsce wkręcić normalny metalowy filtr oleju Filtron op 632/6 który ma w sobie trzy zabezpieczenia i zaworki i przystosowany jest do pracy w tej właśnie pozycji, kosztuje 30 zł, wg mnie najprościej i najlepiej dla silnika.