Autor Wątek: [Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRD  (Przeczytany 66659 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Offline karold

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 4
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #30 dnia: 15 Grudzień 2016, 00:19:49 »
Dzięki za info o konstrukcji filtra.
Jak tu ufać szamanom, co nawet do puchy nie zaglądają i po drodze wyrzucają elementy filtra razem z wkładem  :-( .
Kupiłem w serwisie kompletną pokrywę filtra i założę sam poprawnie, tak jak być powinno. Dopiero wtedy filtr filtruje, a olej nie spływa do michy.

PZDR.

karik

  • Gość
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #31 dnia: 02 Styczeń 2017, 08:13:51 »
Od 2 tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Santa fe 2,2 crdi. Pierwsza rzecz po zakupie oczywiście wymiana oleju, całe szczęście że przed zakupem poczytałem  trochę forum i natknąłem się na ten temat, oczywiście opisywana uszczelka była pęknięta i odkształcona. Mam takie pytanie czy podczas dokręcania pokrywy filtra uszczelka nie podwinie się lub nie zsunie ze swojego miejsca? i drugie pytanie czy normalną rzeczą jest gaśnięcie kontrolki ciśnienia oleju na zimnym silniku po  jakiś 2-3 sek od odpalenia?
Pozdrawiam

Offline Taxidriver

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #32 dnia: 04 Styczeń 2017, 12:31:27 »
Cytat: "karik"
i drugie pytanie czy normalną rzeczą jest gaśnięcie kontrolki ciśnienia oleju na zimnym silniku po jakiś 2-3 sek od odpalenia?
mam od niedawna takie coś jak ty ale kontrolka gaśnie normalnie jak w każdym innym samochodzie.

karik

  • Gość
[Santa Fe CM] Kontrolka Oleju - zestaw pytań i odpowiedzi
« Odpowiedź #33 dnia: 18 Styczeń 2017, 08:44:14 »
Od jakiegoś czasu jestem (jak na razie) szczęśliwym posiadaczem Santka, niestety nie daje mi spokoju jedna rzecz, mianowicie kontrolka oleju. Od razu po zakupie oczywiście wymiana oleju uszczelka z postu http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=4868  wymieniona na nową.
Czy w waszych Santkach kontrolka oleju po nocnym postoju też gaśnie po jakiś 4-5 sekundach?
W ciągu dnia jest lepiej ale też nie gaśnie od razu tylko po 2-3 sek.

Po odkręceniu obudowy filtra, tej plastikowej i wyjęciu wkładu poziom oleju jest ok 2-3cm powyżej tej bardzo ważnej uszczelki.
Czy nie powinno być tak że podczas odkręcania obudowy olej powinien wylewać się?
Czy przez część oznaczoną na schemacie nr 21338 olej powinien swobodnie przepływać, czy dopiero po zassaniu przez pompę?

[ Dodano: 2017-01-18, 08:47 ]
Dodam jeszcze że ciśnienia oleju jeszcze nie mierzyłem, dzisiaj powinien dojechać manometr, jak tylko zmierzę od razu dam znać.
Jak już jestem przy mierzeniu ciśnienia to jakie to ciśnienie powinno być prawidłowe?

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #34 dnia: 18 Styczeń 2017, 18:06:10 »
Temperatura silnika 80°  C wolne obroty ciśnienie  0.8 kg/cm² lub więcej.

Offline Piotrek79

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 995
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #35 dnia: 18 Styczeń 2017, 20:18:23 »
U mnie w 2.0 crdi gaśnie praktycznie od samego kręcenia rozrusznikiem.
Kiedyś jeździłem Vectra B 1.7 td isuzu i tam też miałem tak że kontrolka gasła po 3-4 sekundach,zrobiłem nią ponad 100.000 i silnik chodził idealnie.
Nie wiem od czego to zależy. Groźniejsze jest jak by kontrolka zaczynała świecić na rozgrzanym silniku na wolnych obrotach.
Olej nigdy cały nie spłynie,zawsze też zostaje film olejowy.

Offline zicer1977

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 19
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #36 dnia: 18 Styczeń 2017, 21:50:23 »
U mnie jest dokładnie to samo. Zimny silnik po nocy 4-5 sek. Silnik rozgrzany gaśnie po 1-2 sek. W/w uszczelka wymieniona w grudniu przy wymianie oleju /stara była miękka ale i tak poszła w kosz/, czas gaśnięcia kontrolki ciśnienia oleju bez zmian. Olej to Motul Fe 5w30.
W innych markach samochodów z dieslem lub z benzyną do których mam dostęp kontrolka ciśnienia oleju gaśnie natychmiast, nawet w trakcie kręcenia rozrusznikiem.

karik

  • Gość
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #37 dnia: 19 Styczeń 2017, 07:42:27 »
Może zależy to od  umiejscowienia czujnika ciśnienia oleju, jeśli jest zamontowany blisko filtra, pompy to gaśnie  od razu, w santku jest trochę dalej więc może dlatego.


A może zwróciliście uwagę czy przez część oznaczoną na schemacie nr 21338 olej powinien swobodnie przepływać, czy dopiero po zassaniu przez pompę? jest tam w środku jakiś dekielek na sprężynie.

Offline Taxidriver

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #38 dnia: 19 Styczeń 2017, 10:24:41 »
Daj spokój kontrolka gaśnie w przeciągu 2-5 s jest to norma w zależności od sprawności czujnika, przepalenia przewodów.Po prostu ten typ tak ma jak pisali wcześniej opóźnienie ze względu na przewody czujnik a źle jest jak się zapala w trakcie jazdy czy czy na wolnych obrotach. Wtedy nie masz ciśnienia jak chcesz się upewnić zmierz ciśnienie w cylindrze

karik

  • Gość
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #39 dnia: 13 Marzec 2017, 08:28:40 »
Odgrzebię temat palącej się kontrolki oleju.
Teraz mam raczej pewność że coś jest nie tak, w niskich temperaturach kontrolka paliła się max 5 sekund po odpaleniu silnika, teraz temperatura w granicach 8-10 stopni a kontrolka pali się 10-12 sekund. :(

[ Dodano: 2017-03-16, 08:15 ]
Panowie problem z palącą się kontrolką został rozwiązany :) teraz kontrolka gaśnie  po 3 sekundach.

karik

  • Gość
Tak ma być?
« Odpowiedź #40 dnia: 12 Maj 2017, 07:47:42 »
Odgrzebię temat, niestety problem z kontrolką oleju powrócił, znowu gaśnie po  6-8 sekundach mało tego silnik przez ten czas chodzi trochę głośniej. Czy tylko u mnie występuje ten problem czy we wszystkich 2,2 CRDI jest to samo?

karik

  • Gość
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #41 dnia: 26 Lipiec 2017, 10:04:49 »
Problem  z kontrolką oleju został rozwiązany :) brałem pod uwagę najgorsze rzeczy, panewki, pompa a tu taka pierdoła. Poprzedni właściciel najprawdopodobniej kombinował coś z miską oleju, silikon który uszczelniał miskę odpadł i zatkał czujnik ciśnienia oleju. Teraz kontrolka gaśnie praktycznie od razu:)  muszę jeszcze tylko  ściągnąć miskę i sprawdzić ile tego silikonu tam jeszcze jest żeby problem się nie powtórzył.

Offline Taxidriver

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 134
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #42 dnia: 26 Lipiec 2017, 15:57:12 »
Miska miską to mały problem płucz i przedmuchaj cały układ jak coś przytka kanały olejowe to dopiero zonk. turbawka lub silnik się zatrze.

ulfhedin

  • Gość
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #43 dnia: 05 Październik 2017, 18:09:37 »
Witam szanownych forumowiczów,

mam podobny problem z kontrolką oleju. Od jakiegoś tygodnia przy porannym rozruchu lampka ciśnienia pali się przez około 8 - 10s. Na ciepłym silniku w zależności od tego ile auto stało od 1 do 5s. Wymieniłem już filtr wraz z pokrywą i koszykami (zestaw 26311-2740) bo zauważyłem że stara uszczelka pękła (przeciął ją filtr tak jak u forumowicza "Karik") i również brakowało mi dolnego koszyczka. Niestety brak zauważalnych efektów. Wcześniej zdaje mi się że takiego zachowania lampki nie zauważałem. Jedyne co zrobiłem to dolałem oleju (około 0,5l) obecny olej ma około 4000km.

Jak sprawdzić zawór przelewowy pompy? Można to zrobić w domowym garażu czy raczej oddać auto do mechanika? Mam wrażenie że lampka gaśnie chwilę po tym jak coś "pyknie" pod maską, ale mogę się mylić.

Edyta

Zawór przelewowy chyba zlokalizowałem, wykręca się go kluczem imbusowym?. Czy aby go sprawdzić / wymienić należy spuścić olej z silnika?

Edyta

Problem rozwiązany. Przyczyną był zatkany smok. Po jego wyczyszczeniu, czyszczeniu miski, zrobionej płukance silnika i wymienionym oleju, ciśnienie rośnie momentalnie, a lampka gaśnie od razu po uruchomieniu silnika.

Pozdrawiam.

Offline adam77711

  • HKP
  • **
  • Wiadomości: 2
[Santa Fe CM] Bardzo ważna uszczelka w filtrze oleju 2.2 CRDI
« Odpowiedź #44 dnia: 26 Kwiecień 2018, 19:26:59 »
witam!Jestem nowym użytkownikiem santa fe posiadam go od paru dni zamierzam zrobić pierwsze podstawowe wymiany i mam mnóstwo pytań. Jaki olej polecacie poprzedni własciciel mówił coś o shell heliks C3 , przymierzam się też do rozżądu jakiś sprawdzony? No i był bym wdzięczny za namiary na jakiś sklep internetowy w którym znajde wszystko co potrzeba.Z góry dziękuje i pozdrawiam.Ps Sory jeśli moje pytania wpisałem w złym miejscu