Witam
nie dawno zakupiłem takowego SANTA FE 2,2 CRDI 2007R , no i wziąłem się za wymianę rozrządu i oleju filtrów itp . ponieważ nie uznaje pseudo mechaników więc robię wszystko sam . Sedno sprawy :
po wyjęciu starego filtra oleju i wyczyszczeniu resztek z pojemnika filtra okazuje się że na dnie jest uszczelka , po wyjęciu jej okazało się że jest stara sparciała i poprzyciskana nie fachowym zakładaniem filtra . Uszczelka działa jak uszczelka ale również działa jako zawór zwrotny żeby olej z obudowy filtra nie spływał z powrotem , pod uszczelką są dziury którymi olej jest pompowany do góry . Proszę sobie wyobrazić jak uszczelka jest popękana i sparciała lub co gorsza wcale jej nie ma ( bo mechanik stwierdził że jest zbędna ) to przy każdym odpalaniu po postoju silnik przez chwilę chodzi bez oleju , i to jest prawdopodobna przyczyna padających silników 2.2 crdi , na domiar złego obsługa , wymiany filtra i oleju była robiona w ASO HYUNDAI we Francji , jest odpowiedni wpis w książce serwisowej . Kolejny chłam jaki wykonali pseudo fachowcy w tym samym ASO to napinacz paska rozrządu , napinacz ma blokadę i powinien być zablokowany w taki sposób żeby nie mógł się cofnąć , jego zadanie to dociskać pasek a nie się cofać , procedura przy napinaniu paska jest taka że trzeba docisnąć pasek napinaczem zrobić dwa obroty wału i zakręcić blokadę . Moja opinia o stacjach obsługi jest krytyczna , wszystkie te stacje ASO działają w ten sam sposób , wymieniać wszystko aż w końcu się uda a klient i tak zapłaci !!!
Co do uszczelki kosztuje nie całe 10zł w FOX-RZESZÓW i wydaje mi się że warto ją wymienić chociaż co drugą wymianę oleju , koszty żadne a ile można zaoszczędzić na naprawie czy wymianie silnika .
dla zainteresowanych kod uszczelki to 26318 27400 dokładny koszt 9,68zł
w załączniku jest schemat układu smarowania owa uszczelka zaznaczona jest nr 26347
Mam nadzieję że pomogłem i sprawdzicie te uszczelki i powymieniacie jak trzeba
Pozdrawiam wszystkich użytkowników SANTA FE