Forum > Lantra / Elantra

szwankujący immobiliser

(1/2) > >>

wlad:
witam!
od jakiegoś czasu co kilka tygodni zdarzało się,że elantra nie odpalała za pierwszym razem.od razu doszedłem do wniosku,że to immo.pomagało wyjęcie kluczyka ze stacyjki,włączenie alarmu i wyłączenia .teraz jednak takie incydenty zdarzają się praktycznie co kilka dni i co gorsze auto odpala dopiero za 3-4 razem.oczywiście jak przystało na wiodącą koreańską firmę elantra nie ma kontrolki immobilisera-w przeciwieństwie do np.getza czy accenta czyli aut przynajmniej z definicji niższej klasy.taka kontrolka bylaby o tyle pomocna,że nie musiałbym na próżno uruchamiać rozrusznika.
ale do rzeczy-z czym to się je? domyślam się,że pewnego pięknego dnia auto po prostu już nie odpali.z tego powodu kilka pytań:
1.czy nadajnik w kluczyku ma jakąś baterię?
2.jaki jest koszt nprawy takiej awarii?
3.czy trzeba wówczas wymieniać/programować nowe kluczyki?
4.czy można coś sprawdzić we własnym zakresie?
5.czy taką operacje może zrobić podrzędny warsztat czy tylko ASO?myślę o wymianie/programowaniu immo.
6.czy można odłączyć immo na stałe-nie byłoby na przyszłość takich problemów.
 wszystkie rady mile widziane <piwo>

BartBartez:

--- Cytuj ---1.czy nadajnik w kluczyku ma jakąś baterię?
--- Koniec cytatu ---

Nie

--- Cytat: "wlad" ---4.czy można coś sprawdzić we własnym zakresie?
--- Koniec cytatu ---

Ja bym sprawdził antenę immo - otoczka wokół stacyjki - czy kable do niej są w porządku.

wlad:

--- Cytat: "BartBartez" ---Ja bym sprawdził antenę immo - otoczka wokół stacyjki - czy kable do niej są w porządku.
--- Koniec cytatu ---

spróbuję jak będę mial chwilkę czasu.
a o baterię w kluczyku pytałem dlatego,że żona używa drugiego kluczyka i jej się to jeszcze nie zdarzylo-ale jeżdzi zdecydowanie rzadziej :mrgreen:

wtom:
pojawił mi się podobny problem na zimnym silniku (benzynowy), silnik kręci ale nie zapala. za drugim razem zapala, ale nie widzę co by wszedł na ssanie. czyżby czujnik temperatury świrował? chociaż wystapiło raz na ciepłym silniku. błędów żadnych nie ma.

pepe70:
Witam
Miałem ten sam problem w Santa Fe
Okazało się, że uszkodzony był akumulator - zwarcie na jednej celi.
Elektronika "głupieje" gdy napięcie spada poniżej 11 volt i immobilaser może nie widzieć kluczyka.
Po wymianie akumulatora ( 2 miesiace temu) nie ma problemu z odpalaniem
Pozdrawiam

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej