Konsola środkowa zdejmowanie...
Potrzebne przyrządy:
1) Nasadka 10
2) Śrubokręt krzyżakowy (średni)
3) Śrubokręt płaski (średni)
4) Śrubokręt płaski (mały)
Działanie:
1) Są trzy linki od pokręteł (nawiew, temp i sekcja nawiewu) Konieczny jest demontaż wszystkich trzech ponieważ nie sciągniemy konsoli.
By je zdemontować trzeba:
1a) dostać się do schowka (wyciągnąć dwa gumowe zabezpieczenia z prawej i lewej strony schowka) po czym ściągnąć linkę.
1b) zdemontować nakładkę pod kolumną kierownicy (w bezpiecznikach jedna śrubką [chyba nasadka 10] i dwie po bokach [śrubokręt krzyżakowy]). Po odkręceniu wypiąć dwie linki nawiewu (od strony tunelu środkowego)
2) Po odpięciu wszystkich linek, potrzebny nam śrubokręt płaski średni (By nie podrapać deski proponuję jakąś szmatkę).
U dołu Panelu środkowego z lewej jest małe nacięcie. W nie wkładamy płaski śrubokręt. Zaczynamy delikatnie odciągać panel środkowy. Panel jest zamocowany na 6 zatrzasków (w teorii jednorazowe). Podnosimy cały czas do góry aż wszystkie zatrzaski puszczą. Potem przyciągamy go do środka pojazdu gdyż na samej górze panelu są 3 kliny (UWAGA BY ICH NIE POŁAMAĆ). Jak kliny wyjdą zostaje nam wypięcie wszystkich wiązek elektrycznych.
3) Jak już mamy panel w ręku spokojnie wyciągamy przyciski (po bokach są zatrzaski). Po wycięciu u góry przycisku są dwa kółeczka (dwa kółeczka do przeciwmgielnych: jedne podświetlenie a drugi sygnalizacja włączonego przycisku). Awaryjne ma jedno.
4) Wymiana żaróweczki (płaski mały śrubokręt) Trzeba wyjąc spaloną żarówkę i w to miejsce dać nową. (WAŻNE!! Osobiście polecam DIODY ponieważ są o wiele trwalsze i mają wiele kolorów. zwykła żarówka świeci niewiele)
5) Po wszystkim podłączamy w instalacje i sprawdzamy poprawność działania . Zaczynamy montować wszystko w całość. Uwaga na kolejność i na linki by je umieścić tak jak były wcześniej.
Diody można dostać w wielu kolorach. Można zatem zmieniać kolor podświetlenia deski rozdzielczej. Jeśli zmieniacie na diody to proponuję zmienić cały komplet, ponieważ zatrzaski przy 3 zdejmowaniu nadają się do wymiany.
Na rynku jest wiele zamienników żarówek, zatem nie ma problemu z doborem diod. Ważne jest by diody miały opornik (opornik potrzebny by nie paliły się diody). Auto podczas rozruchu często podaje na instalacje napięcie pozywaj 12V a diody nie są odporne na przepięcią.
W razie pytań piszcie
