Autor Wątek: [Santa Fe SM] Napęd w Santa Fe 2004 92kW 4WD  (Przeczytany 4950 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mirek75

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd w Santa Fe 2004 92kW 4WD
« dnia: 20 Listopad 2013, 10:21:05 »
Witam.
Może mi ktoś wytłumaczyć jak wygląda sytuacja z napędami w moim Santa Fe wersja 92kW z 2004r 4WD
Bo gdzieś wyczytałem że obie osie włączają się automatycznie i wyłączają automatycznie przy 50km/h ale która potem oś napędza ?
z góry dziękuje za informacje :)

Offline Arni71

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 494
[Santa Fe SM] Napęd w Santa Fe 2004 92kW 4WD
« Odpowiedź #1 dnia: 20 Listopad 2013, 11:08:32 »
Jeśli masz przycisk "4WD lock" to masz napęd na tylną oś "podłączany" tym przyciskiem i wtedy jeśli jest włączony to masz napęd na 2 osie, po przekroczeniu 40-50km/h tego nie wiem dokładnie, napęd tylnej osi rozłącza się automatycznie, napęd wraca po zwolnieniu do w/w prędkości.
Przednia oś ma stały napęd.
Jeśli tego włącznika nie ma to masz stały napęd na obie osie

mirek75

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd w Santa Fe 2004 92kW 4WD
« Odpowiedź #2 dnia: 20 Listopad 2013, 14:23:27 »
nie mam przycisku "4WD lock" a czytam że inni go włączają i tu mam problem :(

outdoor5

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd w Santa Fe 2004 92kW 4WD
« Odpowiedź #3 dnia: 20 Listopad 2013, 14:57:29 »
Kolego ja mam stały napęd 4x4 i dopiero przy usterce mostu dowiedziałem się, że mam most przystosowany do dołączania tyłu, niestety przycisku też nie mam. Wnioskuję z tego że albo mam coś w aucie kombinowane, albo po prostu w 2004 92kW montowano mosty z mechanizmem dołączania napędu i były one spięte na stałe. A być może ten nasz stały napęd się rozłącza przy 50km/h, nie wiem, też bym się chętnie dowiedział.

santa claus

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd w Santa Fe 2004 92kW 4WD
« Odpowiedź #4 dnia: 20 Listopad 2013, 16:06:42 »
Nie było by problemów ani pytań gdyby Koreańczycy zrobili jedną wersję do tego na ramie i reduktorem - a tak to kombinowali: raz tak, raz tak a jak do tego dołożyć cuda wianki sklejanki naszych handlarzy ( mechaników) to jest tak a nie inaczej.
Ja mam przycisk 4WD lock i kilka razy go załączałem - nie wiem na ile w tym mi on pomógł ale raz miałem problem w podjazdem pod wał zabłocony- po załączeniu nawet nie jęknął. Innym razem jak załączyłem w błocie to czułem jakby mnie coś blokowało - bez przycisku przejechał bez problemu i to jest dla mnie dziwne.

stolek6

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd w Santa Fe 2004 92kW 4WD
« Odpowiedź #5 dnia: 24 Listopad 2013, 03:11:57 »
Ja tez mam tylny dyfer sterowany elektrycznie ale bez przycisku. Kupilem go przerobionego tak ze mam zwykly przelacznik ktorym wlaczam/wylaczam 4x4. I w sumie to bardzo dobre rozwiazanie bo w wersji z przyciskiem jak napedza sam przod to i tak w momencie uslizgu dolaczy automatycznie tyl. Gdy to sie zdazy na oblodzonym zakrecie, oberek murowany.

mirek75

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd w Santa Fe 2004 92kW 4WD
« Odpowiedź #6 dnia: 06 Grudzień 2013, 19:19:06 »
Witam
Dziękuje za wypowiedzi widzę że faktycznie Koreańczycy nam namieszali a że Polak potrafi wersji tych modeli może być tyle co aut :)
Zakupiłem nowe kapcie więc zobaczymy jak się będzie sprawował w zimie ale zawsze trzeba brać pod uwagę warunki a nie liczyć na elektronikę :)
pozdrawiam

santa claus

  • Gość
[Santa Fe SM] Napęd w Santa Fe 2004 92kW 4WD
« Odpowiedź #7 dnia: 07 Grudzień 2013, 10:33:14 »
Jakie kapcie zakupił kolega? Chyba nie MT   ;-)