Witam.
W moim pierwszym poście chciałbym odświeżyć temat...
Od tygodnia posiadam Tucson'a... Poniżej kilka danych z rosyjskiego dekodera...
[W5] WAGON - 5DR 5P
[2B] 2000 CC - ( z dowodu 1991 ccm, 103 KW)
Silnik: [8] SOHC - TCI
Paliwo: [5] DIESEL - DIESEL
[8] MANUAL T / M - 6 SPEED 4WD
Data produkcji: 20070224
Rok modelowy: 2007
Model: BHW52B858
Kraj: [C09] ISLANDIA
Region: [C51] EUROPE
Numer silnika: D4EA7126...
Kod silnika: HH31
---------------------------------
Próbowałem innych, darmowych dekoderów ale zawsze jakieś jaja. Nawet jeden pokazał, że mam "skórę" i TV.
Wrócę do tematu...Kontrolka MIL pulsuje. Posługując się skanerem MEMOSCAN U585En widzę: P2002 i P1405, kasuję błędy i piłuję "Tuska" na trójce przez trzydzieści km - bez rezultatu. Przez piętnaście minut, obroty ok. 3000 na biegu jałowym - bez rezultatu. Po ponownym uruchomieniu kontrolka MIL na stałe do czasu skasowania błędów. Ok. 50 km i ponownie MIL pulsuje. Przejechałem ok. 600 km. Nie zauważyłem przybywania oleju, ubytku płynu chłodzącego, zwiększonego dymienia, nierównej pracy silnika, prognozowanego spalania "0.0 l/100km"...W związku z brakiem wyraźnej sygnalizacji procedury wypalania DPF zastanawiam się nad możliwością zastosowania rozwiązania z Youtube ( dioda LED wpięta w układ podgrzewania lusterek)...
Dotychczasowy przebieg: 204980
VIN: KMHJN81VP7U660645
Dodatkowym "atutem" jest fakt, że obecnie przebywam na Islandii i autko od Islandczyka...
Jestem też posiadaczem interfejsu OBDII, USB (chyba VIAKEN z Allegro), ale nie mam pojęcia z jakim softem mógłbym go użyć...
Regeneracja DPF na Islandii to kwota ok. 45 000 ISK ((ok. 1400 PLN)...
Znawców tematu proszę o wyrozumiałość i sugestie...
Pozdrawiam, Piotr.