Autor Wątek: Tucson zalety i wady tego modelu  (Przeczytany 16491 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

makako

  • Gość
Tucson zalety i wady tego modelu
« Odpowiedź #15 dnia: 29 Sierpień 2009, 09:14:19 »
nie przesadzaj z tą latarnią może nie spotkałęś Tucsona z taki światlami zamontowane w serwisie mają homologację , jężdżę na mijania a nie na drogowych , jak dotąd nie spotkałem sie żeby mi ktoś mrugał że oślepiam , a zagrożenie na drodze to prędkość i alkohol a nie światła, zjeździłem całą europę na tych światłach i nikt się przezemnie nie zabił . na koniec to po co montowane są xenony seryjnie w lepszych autach?

Kapsel

  • Gość
Tucson zalety i wady tego modelu
« Odpowiedź #16 dnia: 05 Wrzesień 2009, 23:00:19 »
Mam Tucsona 2.0 (w gazie) kolor czarny od 12.08.09r. Przejechałem dopiero 700 km. Jeździ się ok. Wady:
1.plastiki, które się bardzo rysują,trzeba na wszystko uważać
2.kierownica z kiepskiego materiału, jakaś taka dziwna,
3. szyby nie zamykają się automatycznie,
4. podłokietnik trzeszczący i trzeba mieć cofnięty fotel aby z niego dobrze korzystać,
5. koła mogłyby być wieksze , chociaż 17 cali,
6. halogeny słabo dopasowane do otworów w zdrezaku,
7. kluczyk do stacyjki - jakiś taki dziwny jak nie od SUV-a, delikatny,cieniutki,
8. spalanie - bardzo duże, dlatego gaz był tu dobrym rozwiązaniem!
ZALETY:
1. obszerny wewnątrz ( za wyjątkiem bagażnika)
2. wygodnie się jeździ, dobrze się prowadzi,
3. cena w porównaniu do innych SUV-ów atrakcyjna.
 ZObaczymy co będzie dalej! :-P

rambo_3m

  • Gość
Tucson zalety i wady tego modelu
« Odpowiedź #17 dnia: 08 Wrzesień 2009, 10:00:16 »
Cytat: "Kapsel"
M
1.plastiki, które się bardzo rysują,trzeba na wszystko uważać
2.kierownica z kiepskiego materiału, jakaś taka dziwna,
3. szyby nie zamykają się automatycznie,
4. podłokietnik trzeszczący i trzeba mieć cofnięty fotel aby z niego dobrze korzystać,
5. koła mogłyby być wieksze , chociaż 17 cali,
6. halogeny słabo dopasowane do otworów w zdrezaku,
7. kluczyk do stacyjki - jakiś taki dziwny jak nie od SUV-a, delikatny,cieniutki,
8. spalanie - bardzo duże, dlatego gaz był tu dobrym rozwiązaniem!


Co do kierownicy to masz rację - mi już zaczęła się rozlatywać - kawałki gumy zostają mi w rękach. Podłokietnik to fakt - trzeszczy i jest w kiepskim miejscu zamontowany ale reszta jakoś nie przeszkadza.

Kapsel

  • Gość
Tucson zalety i wady tego modelu
« Odpowiedź #18 dnia: 09 Wrzesień 2009, 21:03:47 »
No to, tą kierownicą to mnie pocieszyłeś :!: :!: :-/ Może pomyślę o skórzanej nakładce na kierownicę, widziałem takie na allegro po ok. 40-50 zł. I ten plastik w bagażniku też bardzo delikatny, auto ma miesiąc aporysowany, że chej!!Wczoraj zamówiłem matę do bagażnika taką na wymiar z gumy, jutro chyba będę miał, to przynajmniej podłoga nie będzie się tak rysować! :-P

dariusz30t

  • Gość
TUCSON 2.0 CRDI STYLE (2008) WADY - ZALETY
« Odpowiedź #19 dnia: 14 Wrzesień 2009, 20:42:21 »
Witam wszystkich serdecznie. Tucsona 2.0 CRDI kupiłem w salonie w grudniu 2008 r.
Wady:
- elementy plastikowe, mało odporne na najmniejsze zarysowania, wystarczy lekko czymś przez przypadek "przejechać" po tworzywie i już mamy rysę, nie wspomnę o bagażniku, nawet po położeniu gumowej maty , podłoga praktycznie cała porysowana
- zastanawiają koszty utrzymania po okresie gwarancji
- brak sterowania np. radiem w kierownicy, kierownica mogłaby być regulowana w większej ilości płaszczyzn

Zalety :
- bardzo dobra cena w stosunku do innych marek i odpowiedników jak Suzuki, Toyota, czy Nissan
- silnik, rewelacyjne przyspieszenie i osiągi jak na diesla (O SPALANIU TROCHĘ DALEJ)
- jazda bardzo komfortowa i przyjemna
- myślę, że poduszki + kurtyny czynią go bardzo bezpiecznym
- wygodne fotele
- ogólnie bardzo dobry samochód, jak Hyundai utrzyma dobre ceny, to z pewnością następnego też kupię Hyundaia.

Moje doświadczenia z samochodami które posiadałem i posiadam (chronologicznie) i ocena w skali od 0-10 (wziąłem pod uwagę, komfort jazdy,oraz koszty utrzymania i awaryjność)
- Łada Samara beznyna ocena 3
- Hyundai Accent benzyna ocena 8
- Citroen Berlingo diesel ocena 6
- Hyundai Tucson diesel (prawie rok użytkowania) ocena 9

Tak szczerze to 10 jedynie może dałbym Hondzie CRV , ale za cenę hondy pewnie miałbym Santa Fe, a ten samochodzik bije na łeb na szyję hondę i temu dałbym 10+

Na koniec :

Oczywiście intrygujące spalanie, jak to będzie. Ostatnio w wakacje 2009 r. przeprowadziłem szczegółowe testy, a mianowicie :
- trasa miejska (zatłoczone Katowice) droga 50km długości - prędkość 60-70km, jazda spokojna, równomierna , wykonałem kilka prób spalanie 6,4 do 6,9 litra
- ta sama trasa jazda szybka dynamiczna, prędkości 60-120km , spalanie 7,6 do 8,1 litra
- autostrada ok. 750km, trasa Katowice - Norymberga, prawie cały czas autostrada,
przy prędkości około 100-110km spalanie 7,5 litra , ale przy prędkości 140-160km spalanie
niestety wysokie 8,7-8,9 litra

alfik

  • Gość
Re: TUCSON 2.0 CRDI STYLE (2008) WADY - ZALETY
« Odpowiedź #20 dnia: 23 Wrzesień 2009, 20:48:42 »
Jeśli spalanie jest bez znaczenia, to czy Diesel ma jakieś istotne zalety w porównaniu z benzyną? Moc niby większa (150 w porównaniu z 141) ale wersja benzynowa idzie szybciej do setki (patrzę na http://hyundai.com.pl/tucson.php)

Kapsel

  • Gość
Tucson zalety i wady tego modelu
« Odpowiedź #21 dnia: 28 Wrzesień 2009, 22:50:57 »
Po 1500 km zauważyłem kolejną zaletę, zwłaszcza w tym jesiennym okresie. Gdy szyby zaparowane, to bardzo szybko i sprawnie działa wentylacja. Wcześniej miałem Megane II i w Tucsonie działa o wiele lepiej!! :lol:
Co do wad, to jeszcze dodał bym brak sterowania radiem w kierownicy, chociaż można się przyzwyczaić. Jednak po Megane II ( bdb.wyposażonym i naszpikowanym elektroniką, to w Hyundaiu tak trochę dziwnie)., ale może i to zaleta? :roll:

weldon

  • Gość
Re: TUCSON 2.0 CRDI STYLE (2008) WADY - ZALETY
« Odpowiedź #22 dnia: 29 Wrzesień 2009, 08:26:14 »
Cytat: "alfik"
Jeśli spalanie jest bez znaczenia, to czy Diesel ma jakieś istotne zalety w porównaniu z benzyną?
Moc niby większa (150 w porównaniu z 141) ale wersja benzynowa idzie szybciej do setki
(patrzę na http://hyundai.com.pl/tucson.php)

Cyt.:
MAKSYMALNY MOMENT OBROTOWY (Nm/min) 184 / 4500 305 / 1800 - 2500

Ach, ta elastyczność ...

pzdr

alfik

  • Gość
Re: TUCSON 2.0 CRDI STYLE (2008) WADY - ZALETY
« Odpowiedź #23 dnia: 30 Wrzesień 2009, 23:23:24 »
A tak bardziej po ludzku :-)? Nie bardzo wiem, jak interpretować te parametry, na co się one przekładają.

weldon

  • Gość
Re: TUCSON 2.0 CRDI STYLE (2008) WADY - ZALETY
« Odpowiedź #24 dnia: 01 Październik 2009, 08:43:23 »
Cytat: "alfik"
A tak bardziej po ludzku :-)? Nie bardzo wiem, jak interpretować te parametry, na co się one przekładają.

Na przykład

albo tutaj

a takie istotne to:

Cytat: "moto.wp"
W eksploatacji, ważne jest, aby stosunkowo wysoki moment obrotowy utrzymywał się w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika,
co czyni silnik elastycznym, bowiem umożliwia płynną jazdę bez konieczności częstej zmiany biegów.


Nie machasz wajchą, przyśpieszasz kiedy chcesz, a nie wtedy kiedy ci obroty pozwalają,
a jak masz wysoki krawężnik, to, po prostu, podjeżdżasz, bez piłowania silnika.

Jak się z diesla przesiadam na benzynę, to, pierwsze co mi się dzieje, to gaśnie mi silnik.
Zapominam o tzw. "małym momencie obrotowym, uzyskiwanym przy dużych obrotach silnika w silnikach benzynowych". :-)

Więcej "po ludzku" to dopiero na Wigilię.


seboc

  • Gość
Tucson zalety i wady tego modelu
« Odpowiedź #25 dnia: 19 Październik 2009, 06:29:42 »
Cytat: "makako"
zamontowane w serwisie mają homologację


co mają? chyba certyfikat, że prąd Cię nie zabije, nic więcej

Cytat: "makako"
to po co montowane są xenony seryjnie w lepszych autach?


zauważ, że montowane seryjnie jest co innego,
reflektory są inaczej skonstruowane,
mają układ poziomujący i spryskiwacze
S.

weldon

  • Gość
Tucson zalety i wady tego modelu
« Odpowiedź #26 dnia: 19 Październik 2009, 08:55:24 »
A ja, tak trochę z innej beczki:

Seboc - czy ty, czasami, nie należysz do cromaniaków z cropelki?

Jeżeli tak, to pozdrav


mayer7

  • Gość
To was troche ostudze
« Odpowiedź #27 dnia: 20 Październik 2009, 15:24:09 »
witam mam 2.0 diesel 2007 4wd kupilem go w zeszlym roku z przebiegiem 12tys. przez rok zrobilem 90tys i klka dni temu na A4 zabraklo mi sprzegla.
Serwis stwierdzil ze do wymian. Koszt min. 2400 a jezeli padlo kolo dwumasowe to jeszcze dodatkowo ok 2500.
Fakt ze auta nie oszczedzam ale sprzeglo po 100tys... lipa straszna. Poprzednio jezdzilem suzuki swift'em i dojechalem sprzeglo dopiero po 160tys. (2 lata)
Warunki podrozowania te same: dlugie trasy a pod domem lekki Extreme (jak to w Szczyrku).
Tak na pocieszenie do sasiad ma BMX X3 i bawara nie radzi sobie z podejsciem pod dom jak snieg spadnie a Tucson daje rade :-)

weldon

  • Gość
Re: To was troche ostudze
« Odpowiedź #28 dnia: 20 Październik 2009, 16:50:52 »
Cytat: "mayer7"
Tak na pocieszenie do sasiad ma BMX
(...) i (...) nie radzi sobie z podejsciem pod dom
jak snieg spadnie a Tucson daje rade :-)


To może mu podsunąć jakieś sterydy?
Może trochę na siłownię?
Zwłaszcza rowerek by mu pomógł. ;-)

pzdr

seboc

  • Gość
Tucson zalety i wady tego modelu
« Odpowiedź #29 dnia: 25 Październik 2009, 20:03:07 »
weldon,

witam,

pisałem tam coś o bałkańskich filmach,
jestem fanem Bałkanów, kolejny rok też w tym kierunku zamierzam wyruszyć (mam nadzieję tucsonem),
w tym roku byłem w Serbii, Kosowie i Macedonii,

chodzi mi po głowie podróż przez Bałkany do Turcji, odwiedzić wybrzeże czarnomorskie aż do Tabzonu lub Rize,
fajnie by byo w kilka aut,

zdrówko
S.