Forum > Accent

[Accent LC] Zawór PCSV - sprawdzenie

(1/2) > >>

wohoow:
Mam przeczucie że PCSV  u mnie w ogóle nie działa. Po wyciągnięciu dziada z gumowego uchwytu uśmiałem się okrutnie bo mam założony zamiennik boscha(0280142300) :) Sprawdziłem go pod kątem oporności zgodnie z ruskim pdfem i jest wzorcowo 25.3 ohm. Do wtyczki po włączeniu zapłonu dochodzi 12v ale jeśli masę biorę z aku, w samej wtyczce pojawia się dziwne napięcie ok 9v ( na aku mam 12.6v). Nie jestem do końca pewny czy na drugim przewodzie we wtyczce powinna być zwykła normalna masa. Znalazłem jak to sprawdzić ale nic z tego nie rozumiem:


Prośba z mojej strony, czy mógłby ktoś zmierzyć zasilanie we wtyczce przy włączonym zapłonie i ewentualnie wytłumaczyć o co chodzi z tym pomiarem na rysunku.

edit
Porobiłem jeszcze trochę pomiarów i martwi mnie jeszcze jedna sprawa. O ile dobrze rozumiem działanie systemu egr to zawór powinien być otworzony na biegu jałowym i na niskich obrotach. U mnie zasilanie jest podawane nawet przy 4.500 obrotów. Zastanawiam się czy przypadkiem ktoś celowo nie zepsuł tej masy bo miał problem z ciągle otwartym zaworem...

kosmos2011:
Tutaj masz jak sprawdzić zawór PCSV http://translate.google.com/translate?depth=1&hl=pl&prev=/search%3Fq%3DHyundai%2BAccent%2B%25D1%2584%25D0%25BE%25D1%2580%25D1%2583%25D0%25BC%26hl%3Dpl%26biw%3D1280%26bih%3D668%26prmd%3Dimvnsfd&rurl=translate.google.com&sl=ru&u=http://carmanz.com/hyundai/accent/3670-hyundaiaccent992b-09.html&sandbox=0&usg=ALkJrhiTd-6FnsQ5whyMyOCRKZySqL5QIw

Popraw temat z EGR na PCSV. Jutro sprawdzę jak jest z napięciem w moim aucie. Na schemacie 46 oznacza pin w ECU gdzie podpięty jest zawór.




http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=1839

http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3293&highlight=pcsv

wohoow:

--- Cytat: "kosmos2011" ---Tutaj masz jak sprawdzić zawór PCSV http://translate.google.com/translate?depth=1&hl=pl&prev=/search%3Fq%3DHyundai%2BAccent%2B%25D1%2584%25D0%25BE%25D1%2580%25D1%2583%25D0%25BC%26hl%3Dpl%26biw%3D1280%26bih%3D668%26prmd%3Dimvnsfd&rurl=translate.google.com&sl=ru&u=http://carmanz.com/hyundai/accent/3670-hyundaiaccent992b-09.html&sandbox=0&usg=ALkJrhiTd-6FnsQ5whyMyOCRKZySqL5QIw

--- Koniec cytatu ---


Nie ma tu zbyt wielu informacji, oporność już mierzyłem. Sam zawór jest raczej dobry tylko coś z samym sterowaniem mi nie działa...
Mógłbyś przy okazji sprawdzania napięcia sprawdzić przy jakich obrotach ecu zamyka ten elektrozawór ?

kosmos2011:
http://www.fox.rzeszow.pl/Zawor-paliwowy(4,967,28023).aspx

Zaworów PCSV w innych markach jest dużo nie wiem czym ten zamiennik Bosch (VW,VOLVO,SABB) się różni od oryginału, ale czymś musi. Obroty też sprawdzę.

hyun:
Ten zaworek jest sterowany masą (komputer zwierając do masy pin nr 2 pcsv powoduje jego załączenie) Na drugi idzie zasilanie 12v. Dlatego widzisz na 1ce napięcie. Oporność jest ok wiec elektrozawór pewnie też ok.
W zasadzie najlepszy byłby pomiar na podłączonym pcsv...

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej