Autor Wątek: [Getz TB] Pierścienie tłokowe Getz 1.4 16v (G4EE)  (Przeczytany 8205 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

dextrosa

  • Gość
Pierścienie tłokowe Getz 1.4 16v (G4EE)
« dnia: 19 Październik 2013, 18:04:35 »
Witam. Miesiac temu kupilem Getza 1.4 16v i juz po pierwszym dniu okazalo sie ze jest cos nie tak z silnikiem a mianowicie zaczal bardzo delikatnie dymic przy starcie (ok 2 sek po czym przestawal) Diagnoza - uszczelniacze zaworowe puszczaja olej ktory zbiera sie na denkach tlokow w czasie postoju i w momencie odpalenia silnika pali go w komorach spalania...Diagnoza jak sie pozniej okazalo byla bledna...Po dwoch tygodniach olej zaczal ubywac w zastraszajacym tempie (0.5L na 350km)
Po wykreceniu swiec okazalo sie ze tloki sa czarne od nagaru a swiece nie wymieniane od nowosci (przerwa powyzej 2mm, swiece NGK uzywane na pierwszy montaz) Sprezanie na poziomie 11/10/11/11atm. Poziom chlodziwa bez zmian.
Doszlismy do wniosku ze sciagamy glowice i miske. Po tej operacji zaniemowilem... :-/  Auto bylo serwisowane do 30 tys mil obecnie ma 103tys mil poprzedni wlasciciel chcac zaoszczedzic wlal do silnika olej mineralny ktorego pozniej nie wymienial prawdopodobnie do samej sprzedazy. Po sciagnieciu pokrywy zaworow ukazalo nam sie bagno z gruba warstwo starego zaschnietego oleju ktory zablokowal tunel do odpowietrzania skrzyni korbowej :evil:  . Pod wplywem cisnienia olej wyplywal przez przewody odpowietrzajace zaraz przed przepustnice a nastepnie podcisnienie zaciagalo go do kolektora ssacego...W tym momencie silnik stoi rozebrany i powoli doprowadzam go do stanu jak za czasu oleju syntetycznego  :-x 
A teraz pytanie do forumowiczow. Od tygodnia szukam pierscieni tlokowych do tego silnika. Bylem juz w serwisie hyundaia w miescie gdzie mieszkam (Belfast Irlandia Polnocna) ale ich kompetencja pozostawiam wiele do zyczenia (w zeszlym tyg mowili ze pierscienie moga miec w ciagu kilku dni a jak juz rozebralem silnik to okazalo sie ze trzeba na nie czekac nawet do 5tyg...) dzwonilem do serwisu w katowicach i powiedziano mi ze od tyg do nawet dwoch + tydzien przesylka do UK  :-/  Gdzie jeszcze moge zapytac sie o te pierscienie ? znacie w miare dobrze wyposazone sklepu w PL? dodam jeszcze ze wyslalem zapytanie do dystrybutora pierscieni Prima w poznaniu oraz sklepu DATA w tychach. Mam nadzieje ze w pn dostane opowiedz.
« Ostatnia zmiana: 20 Czerwiec 2020, 18:56:21 przez Brt »

Offline robaszek127

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 1734
[Getz] Pierścienie tłokowe Getz 1.4 16v (G4EE)
« Odpowiedź #1 dnia: 19 Październik 2013, 18:59:48 »
Warto podzwonić po serwisach nie tylko d jednego. Ale też jest pełno wszelkich hurtowni gdzie może maja na stanie pierścienie lub sprowadzą na zamówienie.
Przy wymianie pierścieni najlepiej najpierw sprawdzić w jakim są stanie tuleje tłoków bo mogą być zużyte tak, że nowe pierścienie pochodzą dobrze tylko niedługi czas. Wtedy zostaje szlif i nowe nadwymiarowe.
Z drugiej strony może lepiej kupić drugi silnik ale to raczej w Polsce tylko ze względu na kłopot z wymianą.
A może oni mają do 1.4?
http://allegro.pl/pierscienie-tlokowe-hyundai-accent-getz-02r-i3604279671.html

dextrosa

  • Gość
[Getz] Pierścienie tłokowe Getz 1.4 16v (G4EE)
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Październik 2013, 20:24:46 »
Gladz cylindrow nie wykazuje zuzycia ( sprawdzajac na "oko" ). Po wlaniu plynu do cylindrow z dwoch zeszla po ok godzinie, w pozostalych dwoch plyn trzymal poziom dluzej. Jesli chodzi o drugi silnik to niema sie pewnosci co do jego kondycji dlatego wole zrobic remont glowny tego silnika.
Wyslalem wiadomosc do allegrowicza
dzieki za link  ;-)

kml

  • Gość
[Getz] Pierścienie tłokowe Getz 1.4 16v (G4EE)
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Październik 2013, 20:30:09 »
Nie sprawdzaj na oko tylko średnicówką bo obawiam się, że możesz nie wyłapać ew. zmian w cylindrach :(