Autor Wątek: [ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem I  (Przeczytany 72819 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

wloozg

  • Gość
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #60 dnia: 14 Listopad 2015, 01:58:29 »
Witam, swego czasu kolega Marcus72 pytał o schematy do ix35 po lifcie. Czy ktoś z Was ma może takie schematy lub wie gdzie je znaleźć?

Marcus72

  • Gość
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #61 dnia: 14 Listopad 2015, 09:08:13 »
Witam, co Cie interesuje ? dodam ze z ksenonami nie bawie sie :lol:

wloozg

  • Gość
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #62 dnia: 14 Listopad 2015, 13:19:26 »
Byłbym wdzięczny za lampy przód/tył i postojowe. Spróbuję jakoś to zrozumieć   :-D

Offline kosmos2011

  • Giełda
  • ***
  • Wiadomości: 8169
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #63 dnia: 14 Listopad 2015, 18:53:49 »
Wloozg napisz na PW do Administratora (czerwony nick) o poprawę profilu zamiast Kia ix35 i tak dalej.

Tutaj masz schematy do ix35 http://www.autoclub-ix35.ru/viewtopic.php?f=24&t=5673

Marcus72

  • Gość
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #64 dnia: 14 Listopad 2015, 21:35:28 »
Generalnie temat jest opisany na forum, swoje trzeba przeczytac  :mrgreen:
A tak wracajac do tematu z tylu brakuje tylko jednego kabla masowego po obu stronach( to lampy w blotnikach), mozna tez w kostce przelozyc piny i tez bedzie ok.  Do lamp w klapie nalezy pociagnac jeden kabelek plus z plusu od 3-go swiatla stop, z tego co pamietam kolor czarny zaraz za kostka-przy lampie stopu w klapie.

Przod mozna zrobic na dwa sposoby :

1.adapter ( czyli bez ciecia) , nowa wtyczka 9 pinow plus stare gniazdo 6pinow. Stare gniazdo moze byc od ix35 lub tez od kia ceed poliftingowa-pasuje 100%, taki adapter ja mam.

2. uciecie starej wtyczki i przylutowanie nowej . Wada tej metody to tylko to ze nie jest jak z fabryki , lutowania tyle co w metodzie nr1.

Do obydwu sposobow nalezy dokupic modul wlaczajacy swiatla dzienne- polecam polskiego producenta ( el-car-bydgoszcz ) na allegrogo.

Moj schemat jest nastepujacy:

Stara gniazdo 6 pinow(Kolory kabli przy samej wtyczce):

niebieski (-)
czarny (+) kierunek
zolty (+) sw.krotkie
czarno-bialy (-)
zielony (+) sw.dlugie
brazowy (+) postojowka

Nowa wtyczka ( 9 pinow):
zielony(-)
zielony(-) laczymy razem ze soba
niebieski (-)
czarny(-) laczymy razem ze soba
czerwony (+) sw.krotkie
bialy (+) sw.dlugie
szary (+) DRL--------------------->automat do sw.dziennych
brazowy (+) postojowka (pasek LED gorny)
pomaranczowy (+) kierunek

dla zderorientowanych laczymy nastepujaco:
stary nowe

niebieski z 2x zielony -----------------------masa
czarny z pomaranczowym
zolty z czerwonym
zielony z bialym
brazowy z brazowym
czarn-bialy z czarnym ------------------------masa

zostaje szary (+)od swiatel DRL ten laczymy z automatem do swiatel dziennych, minus mozemy wziac z niebieskiego lub czarno-bialego.

Pozdrawiam

MKeller

  • Gość
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #65 dnia: 15 Listopad 2015, 12:15:56 »
[ Dodano: 2015-11-15, 12:16 ]
Cytat: "PiotrAlbre"
Jaki masz zasięg lamp lamp xenonowych??
Ja w swoich demonach miałem zasięg 25m teraz po regulacji w serwisie 35 porażka jednym słowem fakt świeca lepiej niż zwykle ale zasięg porażka


Nie sprawdzałem tak dokładnie z dalmierzem ale zasięg to jakieś 200m  na pewno  a na długich spokojnie 500m  jest zdecydowanie lepiej niż na seryjnych lampach może nie jest więcej światła  ale jest  zdecydowanie bardziej przyjemne światło więc jest bardziej czysto biało lepsza widoczność szczegółów i dużo lepiej doświetlania prawe pobocze  na jakieś 50-80m i tak 3-4m  w prawo jestem zadowolony  sporo osób które wcześniej jeździły a nawet kobiety :) widzi poprawę  widoczności.

[ Dodano: 2015-11-15, 13:15 ]
Cytat: "Denny4"
MKeller,
Tak więc skoro zainstalowałeś lampy XENON-owe to także zainstalowałeś dodatkowe spryskiwacze w przednim zderzaku oraz system samopoziomowania.
Bo dopiero taki zestaw jest zgodny z przepisami i po takiej modyfikacji diagnosta podbije badanie techniczne. Nie wspomnę o bezpieczeństwie i oślepianiu innych.
W innym przypadku Twoje owijanie drutów, układanie, podkładanie i chowanie zdaje się psu na budę. Jednym słowem partactwo i tzw. "patenciak".

Samopoziomowanie jest niewidoczne ale oko diagnosty, tym bardziej policjanta, szybko wypatrzy brak spryskiwaczy.
Mandat i zatrzymanie dowodu 100% pewne.

P.S.
Jeżeli nie zainstalowałeś samopoziomowania to jak ustawiłeś światła w reflektorach bez takiej możliwości ??


Zazdrość, złość ze nie masz, lub ze ma ktoś inny ... bo gdybyś był w temacie to na pewno nie jest to dbałość o bezpieczeństwo !!!

Prawdopodobnie nie posiadasz samochodu z układem zmywania przednich reflektorów bo wtedy byś wiedział ze ten system moczy lampę a nie czyści, jeśli nie umyjesz sam lampy to nic jej nie umyje !!!

Jeśli nie widziałeś jak zostały lampy zamontowane to proszę nie komentuj złośliwie ze jest to "druciarstwo i partactwo" bo seryjne okablowanie to dopiero szczyt oszczędności !

Układ poziomowania lamp jest w tym modelu ręczny, więc jest !
Lampy mają wszystkie homologacje więc dowód zostaje !
Regulacji lamp dokonywał diagnosta, a ASO sprawdzało czy powstały błędy po tej instalacji, co ciekawe kierownik serwisu pozwolił wziąć sobie mój nr telefonu :) i był pełen podziwu !

Jeśli masz jakieś pytania to proszę o ich zadawanie inteligentnie z kulturą !
Pozdrawiam

[ Dodano: 2015-11-15, 13:29 ]
Cytat: "Marcus72"
Generalnie temat jest opisany na forum, swoje trzeba przeczytac  :mrgreen:
A tak wracajac do tematu z tylu brakuje tylko jednego kabla masowego po obu stronach( to lampy w blotnikach), mozna tez w kostce przelozyc piny i tez bedzie ok.  Do lamp w klapie nalezy pociagnac jeden kabelek plus z plusu od 3-go swiatla stop, z tego co pamietam kolor czarny zaraz za kostka-przy lampie stopu w klapie.

Przod mozna zrobic na dwa sposoby :

1.adapter ( czyli bez ciecia) , nowa wtyczka 9 pinow plus stare gniazdo 6pinow. Stare gniazdo moze byc od ix35 lub tez od kia ceed poliftingowa-pasuje 100%, taki adapter ja mam.

2. uciecie starej wtyczki i przylutowanie nowej . Wada tej metody to tylko to ze nie jest jak z fabryki , lutowania tyle co w metodzie nr1.

Do obydwu sposobow nalezy dokupic modul wlaczajacy swiatla dzienne- polecam polskiego producenta ( el-car-bydgoszcz ) na allegrogo.

Moj schemat jest nastepujacy:

Stara gniazdo 6 pinow(Kolory kabli przy samej wtyczce):

niebieski (-)
czarny (+) kierunek
zolty (+) sw.krotkie
czarno-bialy (-)
zielony (+) sw.dlugie
brazowy (+) postojowka

Nowa wtyczka ( 9 pinow):
zielony(-)
zielony(-) laczymy razem ze soba
niebieski (-)
czarny(-) laczymy razem ze soba
czerwony (+) sw.krotkie
bialy (+) sw.dlugie
szary (+) DRL--------------------->automat do sw.dziennych
brazowy (+) postojowka (pasek LED gorny)
pomaranczowy (+) kierunek

dla zderorientowanych laczymy nastepujaco:
stary nowe

niebieski z 2x zielony -----------------------masa
czarny z pomaranczowym
zolty z czerwonym
zielony z bialym
brazowy z brazowym
czarn-bialy z czarnym ------------------------masa

zostaje szary (+)od swiatel DRL ten laczymy z automatem do swiatel dziennych, minus mozemy wziac z niebieskiego lub czarno-bialego.

Pozdrawiam


Marcus72 tył opisałeś idealnie :)

Ale np u mnie stare przewody nie miały koloru zielonego i czarno-białego :)
A nowe na xenonie też były inaczej ale po przepinałem by było podobnie do starej instalcji.

Myślę ze warto przed zamontowaniem sprawdzić sobie miernikiem starą kostkę a jakimś akumulatorem nową lampę jak świeci. Bo co ciekawe i juz o tym pisałem w moich nowych kostkach były wolne piny gdzie w lampie było zasilanie przetwornicy i juz myslałem ze będe odsyłał lampy gdzie po jej rozkreceniu okazało się ze jest inaczej  podłaczone :)

Wec przed instalacją podpierajmy i wspomagajmy sie schematami i dobrymi radami ale sami też sprawdzmy :) Bo jesli ktoś się sam decyduje na taką instalacje to napewno ma podtsawowe pojecie o elektryce !

Ja też służę pomocą :)

wloozg

  • Gość
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #66 dnia: 15 Listopad 2015, 13:45:27 »
Dziękuję za poświęcony czas i informacje. Nie zgadzały mi się publikowane w tym wątku opisy łączówek przed i po liftingu z "koreańskim" schematem przejściówki. Mam nadzieję, że w tym tygodniu będę miał czas na "ogarnięcie" tematu.

Marcus72

  • Gość
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #67 dnia: 15 Listopad 2015, 17:45:02 »
tak jak zaznaczylem u mnie byly takie kolory kabli. Ale z tego co piszecie fabryka zmieniala
kolory w okablowaniu, i tak jak koledzy pisza najpierw zweryfikowac swoja instalacje i do dziela.
pozdrawiam

Denny4

  • Gość
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #68 dnia: 16 Listopad 2015, 11:23:50 »
MKeller,
Kolego nie wiem skąt w Tobie tyle złości ?
Słowa partactwo i druciarstwo powtórzyłem po Tobie i nie chodziło mi o jakość wykonanej modyfikacji. (czyt. ze zrozumieniem)
Jakbyś zwrócił uwagę na moją stopkę to wiedział być czym jeżdżę w najwyższej wersji wyposażenia.
Nie złość się bo każdego prawda w oczy kole i nic tego nie zmieni.

Czy spryskiwacze zmywają czy nie to inna sprawa chodzi tutaj o same wymogi przepisów (automatyczne, dynamiczne poziomowanie też).

Homologacje lampy mają jak najbardziej ale z dodatkowymi spryskiwaczami i systemem poziomowania. Czy zakładając żarówkę z zupełnie innymi parametrami reflektor nadal utrzymuje homologację ?? Tutaj masz podobną sytuację.
Bardzo proszę podaj mi numer stacji diagnostycznej lub numer uprawnienia diagnosty bo chłopak chyba szuka nowej pracy.

Zapewne wielu takie ględzenie bawi i większość to olewa, bo co ja nie kozak, ale tutaj chodzi o bezpieczeństwo i niekiedy życie ludzi.
Poza tym wystarczy że spowodujesz wypadek, ktoś zginie lub trwale zostanie okaleczony wtedy ubezpieczenie nie pokryje żadnych roszczeń. Prowadziłeś samochód niezgodny z przepisami i Twój ubezpieczyciel się wszystkiego wyprze, nie wspomnę o dożywotniej ręcie jaką przyjdzie Ci płacić.
Nawet jak nie Ty będziesz sprawcą to w pewnych okolicznościach zdarzenia mogą pociągnąć Cię do odpowiedzialności bo MOGŁEŚ OŚLEPIĆ kierowcę który w Ciebie wjechał.

Ale mądry Polak po szkodzie więc...

Marcus72

  • Gość
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #69 dnia: 16 Listopad 2015, 14:12:22 »
Tutaj przyznam koledze Denny4 pelna racje. :lol:
W Niemczech nikt nie probuje nawet takich przerobek ( pisze o ludziach ktorzy sa swiadomi czym to grozi w razie jakiegos zdarzenia)

Chcesz miec ksenony , to kup nastepne auto z nimi i bedzie wszystko ok ;-)

automaniak30

  • Gość
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #70 dnia: 26 Listopad 2015, 15:16:58 »
Witajcie.Porosze  podajcie mi jakie zarowki sa potrzebne do lamp po fejsliftingu do ix35.Chodzi mi o te zarowki  ktore wchodza do soczewki nie led!!!!

[ Dodano: 2015-11-26, 15:17 ]
Przepraszam lampy nie xenon tylko ledowe

wloozg

  • Gość
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #71 dnia: 27 Listopad 2015, 01:42:55 »
Trochę mi zajęło czasu ogarnięcie tematu. Początkowo nowe lampy chciałem podłączyć "po swojemu" na podstawie schematów elektrycznych i rozpisek gniazd ale coś nie wychodziło. Pomogła rozpiska kolegi Marcus72 (dzięki) Oczywiście oryginalne kabelki z wiązki miały troszkę inne kolory i dodatkowo prawa i lewa wiązka inne ale zadziałało. No i właśnie tu mam pytanie. Przednie światła postojowe (mleczne paski podświetlane LED) świecą się po włączeniu stacyjki niezależnie od przekręcenia włącznika świateł 0/postojowe/krótkie. Po przełączeniu na "postojowe" dochodzą do tego światła tylne. Po włączeniu świateł drogowych/mijania postojowe świecą się również. Z tego co czytałem na tym forum tryb działania świateł może zależeć od kraju, w którym samochód był kupowany (mój jest z Włoch) Czy taka forma oświetlenia jest dopuszczalna w Polsce? Według mnie chyba tak, nie doczytałem nic na temat konieczności wyłączenia świateł postojowych przy korzystaniu z drogowych/mijania, ale oczywiście mogę się mylić. Moduł do załączania świateł DRL (dolny LED) przyłączyłem do drogowych/mijania więc DRL świecą razem z postojowymi a wyłączają się po załączeniu żarówki. Prosze o Wasze opinie.
Odpowiadając koledze automaniak30 to u mnie są HIR2 ale koledzy pisali wcześniej o możliwości podłączenia innych.

Marcus72

  • Gość
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #72 dnia: 27 Listopad 2015, 14:04:40 »
Gratuluje nowych "patrzalek" :lol: , mam jedynie pytanie jakim sposobem masz postojowki( gorne paski led) zaraz po przekreceniu stacyjki ? to chyba sugeruje ze na rynek wloski tez
jest obowiazek  swiatel dziennych.

pozdrawiam

automaniak30

  • Gość
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #73 dnia: 27 Listopad 2015, 14:31:30 »
Do Marcus 72 Czesc,wlasnie nabylem lampy, wiazki od kia ceed .Jade zamontowac we wtorek do elektryka.
mam dwa pytania jakie tam sa zarowki podaj mi typ i moc,oraz mocowania nowych lamp roznia sie od tych starych?

[ Dodano: 2015-11-27, 14:32 ]
lampy oczywiscie od ix-a po lifcie

Marcus72

  • Gość
[ix35 EL] Montaż lamp poliftingowych w wersji przez liftem IX35
« Odpowiedź #74 dnia: 27 Listopad 2015, 15:24:27 »
Mocowania nie roznia sie, lampy sa kompatybilne w 100%, co do zarowek to fabrycznie powinne byc HIR2(PX22) Philips ale po minimalnym wysilku pasuja tez HB4 , tych jest  wiekszy wybor i sa lepsze : Co do mocy to homologowane sa tylko 55W oraz 51W
pozdrawiam