Forum > Tucson JM
Tucson - problem z blokadą napędu na 4 koła
Nuna:
Temat różnych napędów 4x4 dosyć zrozumiale opisany jest tu.
piotrkiller:
--- Cytat: "Jaro74" ---
--- Cytat: "czaperek" ---Z tego co napisałeś wynika,że z załączonym napędem 4WD powinno się jechać tylko na wprost, przy nieskręconych kołach.
To w takim razie jak jeździć w czasie zimy, gołoledzi przy częściowo zaśnieżonych drogach na lukach drogi czy tez skrzyżowaniach, czy wtedy wyłączać 4WD przy niewielkich prędkościach? chyba jakiś absurd.
--- Koniec cytatu ---
Witam.
Panowie, po pierwsze to:
- auto rusza z napędem na 1 oś (przednią oczywiście) jeśli nie jest załączony przycisk napędu 4wd(lock),
- jeśli zaś załączycie napęd 4x4, to auto ma je tylko załączone do prędkości 40km/h w bodajże poroporcjach 60:40% (przy prędk. do 30km/h proporcje wynoszą 50:50%), więc nie jest możliwe stałe jeżdżenie z napędem 4x4 jak napisał jakiś kolega powyżej....bo poprostu napęd sam się rozłącza i kręci się 1 oś,
- oczywiście czasami może załączyć napęd AUTOMAT, w przypadku kiedy auto wyczuje poślizg,
- prawdą jest też, że nie powinno się mocno eksploatować napędu 4x4 kręcąc jakieś "ósemki" itp...... napęd ten służy do "odkopania" się i jazdy głównie na wprost z delikatnymi zakrętami przy prędkości, o której pisałem powyżej,
- no i ostatnia, praktyczna rada, jak się załączy napęd 4wd, warto wyłączyć system TCS wtedy auto nie wariuje z dwoma systemami i spokojnie sobie poradzi......
pzdr - "jaro"
--- Koniec cytatu ---
ja napisałem że w zimie jak jest śnieg to mam załączone cały czas 4wd,nie jestem magikiem i nie wiem czy mi się rozłącza czy nie,wiem ze jezdzi mi sie wtedy lepiej po śniegu,oczywiście wyłączam TCS i nie załączam 4wd w trakcie jazdy .
open:
--- Cytat: "drom" ---Może ktoś wie czemu po zblokowaniu napędu 50/50 tył i przód w TUCSONIE jest wszystko ok do momentu skrętu przednich kół?
--- Koniec cytatu ---
Witam, jestem nowy :->
Mam dokładnie ten sam objaw - po włączeniu 4WD Lock ciężko jest ruszyć ze skręconymi kołami lub wykonywać manewry przy minimalnej prędkości na twardej nawierzchni. Objaw - jakbym zaciągnął hamulec ręczny.
Wiem, że nie powinno się jeździć na 4WD na twardej nawierzchni ale może ktoś jeszcze by sprawdził jak jest u niego?
Auto mam od niedawna, mam wrażenie, że jak było ciepło było ok (albo nie zauważyłem problemu), jak zrobiło się chłodniej - objawy jak wyżej.
Jaro74:
--- Cytat: "open" ---
--- Cytat: "drom" ---Może ktoś wie czemu po zblokowaniu napędu 50/50 tył i przód w TUCSONIE jest wszystko ok do momentu skrętu przednich kół?
--- Koniec cytatu ---
Witam, jestem nowy :->
Mam dokładnie ten sam objaw - po włączeniu 4WD Lock ciężko jest ruszyć ze skręconymi kołami lub wykonywać manewry przy minimalnej prędkości na twardej nawierzchni. Objaw - jakbym zaciągnął hamulec ręczny.
Wiem, że nie powinno się jeździć na 4WD na twardej nawierzchni ale może ktoś jeszcze by sprawdził jak jest u niego?
Auto mam od niedawna, mam wrażenie, że jak było ciepło było ok (albo nie zauważyłem problemu), jak zrobiło się chłodniej - objawy jak wyżej.
--- Koniec cytatu ---
Według mnie jest ok. Zawsze z załączonym napędem 4wd lock, jest ciężej skręcić...... a swoją drogą w ten sposóp można stwierdzić, czy napęd działa:)
Jesli chodzi o to, że teraz jest ciężej....to może dlatego, że się ochłodziło i opony zrobiły się twardsze....Sprawdź też koniecznie ciśnienie w oponach ( w różnych temp....będzie mieć różną ilość).
Jaro74:
--- Cytat: "open" ---
--- Cytat: "drom" ---Może ktoś wie czemu po zblokowaniu napędu 50/50 tył i przód w TUCSONIE jest wszystko ok do momentu skrętu przednich kół?
--- Koniec cytatu ---
Witam, jestem nowy :->
Mam dokładnie ten sam objaw - po włączeniu 4WD Lock ciężko jest ruszyć ze skręconymi kołami lub wykonywać manewry przy minimalnej prędkości na twardej nawierzchni. Objaw - jakbym zaciągnął hamulec ręczny.
Wiem, że nie powinno się jeździć na 4WD na twardej nawierzchni ale może ktoś jeszcze by sprawdził jak jest u niego?
Auto mam od niedawna, mam wrażenie, że jak było ciepło było ok (albo nie zauważyłem problemu), jak zrobiło się chłodniej - objawy jak wyżej.
--- Koniec cytatu ---
Według mnie jest ok. Zawsze z załączonym napędem 4wd lock, jest ciężej skręcić...... a swoją drogą w ten sposóp można stwierdzić, czy napęd działa:)
Jesli chodzi o to, że teraz jest ciężej....to może dlatego, że się ochłodziło i opony zrobiły się twardsze....Sprawdź też koniecznie ciśnienie w oponach ( w różnych temp....będzie mieć różną ilość).
Nawigacja
[#] Następna strona