Autor Wątek: Problem z tylnymi sprężynami  (Przeczytany 3261 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

mikas2000

  • Gość
Problem z tylnymi sprężynami
« dnia: 15 Czerwiec 2009, 15:58:33 »
Po zamontowaniu zbiornika gazu i haka auto siedzi z tyłu.
Po załadowaniu 4 osób plus bagaż koszmar. Ciora po ziemi chlapaczami. Szukam mozliwosci podniesienia tyłu. Sprawdzalem amorki sa OK Rozwiązniem byłoby zamontowanie wzmocnionych sprężyn jednakże firma w której kiedyś w podobnej sytuacji zamawiałem spręzyny do Poniaczka nie ma grubszego drutu.
Pytanko
Czy sa na rynku wzmocnione ??
Czy znacie producenta który wykonałby wzmocnione sprązyny do tego samochodu drut 13,0 mm lub 13,2mm .

kml

  • Gość
Problem z tylnymi sprężynami
« Odpowiedź #1 dnia: 15 Czerwiec 2009, 17:37:33 »
mikas2000, jamex i spręzyny "sportowe" Erebus założył je u siebie i powiedział, że auto siadło minimalnie a nie deklarowane przez prducenta 35mm. Innej opcji nie ma a wszelkie sprężyny od kowala są do bani bo zrobione w prymitywnej technologii i siadają jeszcze szybciej niż oryginały nawet jak są dużo grubsze.

ociec

  • Gość
Problem z tylnymi sprężynami
« Odpowiedź #2 dnia: 17 Czerwiec 2009, 14:28:20 »
Pewnie auto ma już wykorzystaną całą dopuszczalną ładowność :-( dobrze że podczas kontroli drogowej i badania rejestracyjnego nie ważą aut :)

kml

  • Gość
Problem z tylnymi sprężynami
« Odpowiedź #3 dnia: 17 Czerwiec 2009, 14:54:12 »
ociec, albo po prostu sprężyny mają już swoje przejechane i tyle :)

ociec

  • Gość
Problem z tylnymi sprężynami
« Odpowiedź #4 dnia: 17 Czerwiec 2009, 15:13:07 »
kml, ale wtedy wystarczyło by po prostu wymienić na nowe standardowe. Ale z tego co się orientuje Accent ma ok 420 kg ładowności, zbiornik gazu o poj. ok 50l waży ok 25 kg z resztą instalacji powiedzmy 30 kg, hak to też ok 15-20 kg czyli mamy ok 40-50 kg dodatkowej masy a ładowność spada nam do 370-380 kg. Cztery osoby i bagaż mogą to wypełnić. A wtedy już może przysiąść :(

kml

  • Gość
Problem z tylnymi sprężynami
« Odpowiedź #5 dnia: 17 Czerwiec 2009, 15:51:36 »
ociec, oczywiście masz racje ale mi chodziło o to, że zasadniczo miękkie sprężyny robią z czasem jeszcze bardziej miękkie ;) Tak na marginesie, poza jamexami to nie ma nic innego na rynku :(

ociec

  • Gość
Problem z tylnymi sprężynami
« Odpowiedź #6 dnia: 17 Czerwiec 2009, 21:20:16 »
To fakt, że brak jakiejś alternatywy :(
mikas2000, spróbuj może poszukać na jakimś forum skody felici / http://felicia.autokacik.pl/ / bo u nich to był powszedni problem i chyba ktoś tam kiedyś podawał namiary na warsztat który dorabiał sprężyny pod konkretne zamówienie

mikas2000

  • Gość
Problem z tylnymi sprężynami
« Odpowiedź #7 dnia: 23 Czerwiec 2009, 11:28:12 »
Cytat: "ociec"
Pewnie auto ma już wykorzystaną całą dopuszczalną ładowność :-( dobrze że podczas kontroli drogowej i badania rejestracyjnego nie ważą aut :)


Pewnie jakbym schudł problem sam by sie rozwiązał :-)

birek1

  • Gość
Problem z tylnymi sprężynami
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Czerwiec 2009, 11:46:12 »
witam , właśnie wymieniłem sprężyny w tyle w Accencie 1,5 95', problem stanowiła cena a tych z japan cars nie mogłem zdobyć, więc wmontowałem sprężyny od cinquecento (tył). Średnica drutu wynosi 11mmm a więc o 0,5 mmm grubsza od oryginału hyundaia, średnica sprężyny po zeznątrz zgodna z oryginałem 110mmm, wysokość 1cm niższa od oryginału. Po zamontowaniu tył jest wysoko wszystko pasuje, myślę że grubszy drut w sprężynie rekompensuje jej krótszą długość o 1cm od oryginału, no i najważniejsze; sprężyna kosztuje 55 zł. za sztukę (firma GH nr 222301), do nabycia w Wólce Abramowickiej 33 pod Lublinem w sklepie: gg 2932531, tel.606674443, mrr.allegro@gmail.com

kml

  • Gość
Problem z tylnymi sprężynami
« Odpowiedź #9 dnia: 30 Czerwiec 2009, 16:46:54 »
birek1, powiem tak - jeżeli liczysz że spreżyny od puszki po piwie dadzą rade utrzymać accenta to jesteś optymista przez duże O :-/ Pojeździj z tym i zobaczymy co się bedzie działo. Jak dla mnie to trochę dziwna opcja bo na 100% trafienie w taką samą charakterystykę przodu i tyłu graniczy z cudem. Na początku pewnie będzie lepiej ale po kilku(nastu) tysiącach no wątpie...

Jedyna zaleta to cena...