Forum > Santa Fe SM

[Santa Fe SM] Dziwne stuki

<< < (8/8)

TREART:
No witam PANOWIE I PANIE ..
A teraz powaznie .
Zakupilem HULTAJA .. 2.0 crdi ...
Przy kupnie slychac bylo stuki w silniku na wolnych obrotach - ktore sie nasilały po dodaniu gazu ..NA ZIMNYM GLOSNIEJ .. NA GORACM CISZEJ  
Auta stało dwa lata w komisie ..
Po zakupie wymienilem rozrzad . oleje . filtry . przenisienie napedu na pompe wysokiego cisnienia . Wtryski sprawdzone i podobno przeregulowane . Panewki korbowodowe wymienione . Smok olejowy wyczyszczony i uszczelniony . Luzu na sworzniu tłoka nie czuć . Hydrałliki sprawdzone ( brak luzu ) . Wałek wydaje sie byc OK ... Krzywki w normie ( brak widocznych wytarć )
I TU ZAPTANIE >>>  Czy ktos sie spotkal ze pompa WYSOKIEGO CISNIENIA sama w sobie  TUKA ..
A moze jakies inne pomysly ??

Waldemar:
Mam to samo i nie mogę dojść od 6 lat i jeżdżę tak ,trochu mniej klepie  jak zacząłem dodawać oleju do ropy,i cholera wie co tam siedzi

pietrek102:
witam serdecznie. podpinam się do tematu gdyż podobny problem spotkał i mnie. A zaczęło się od mrozów -20 i trochę więcej samochód nie chciał odpalić i momentami jakby go nawet dusiło jakby cylindry były czymś zalane i nie dało się obrócić wałem, po zmianie świec udało mi się samochód odpalić lecz chodził jakby na 3 cylindry. kolejnego dnia podobnie ale już samochodem chciałem jechać i zaczęło stukać, ewidentnie spod pokrywy zaworów. najbardziej słyszalne jak samochód schodzi z obrotów wtedy najbardziej klepie, a stukot zaczyna się już od 1500 obr/min. samochód obecnie jest w warsztacie. wymieniona uszczelka pod głowicą. głowica rzekomo sprawdzona przez fachowców od tego, i wymienione hydrauliczne popychacze, trochę to kosztowało a stuka dalej, na 1 cylindrze zawory wydechowe. silnik nie pobiera oleju, mozliwe zeby byly przykrzywione? czy moze korbowód 1ego cylindra obróciło lekko na panewce? i stąd stukanie prawdopodobnie o zawór, i wcześniejszy problem z dławieniem silnika przy odpalaniu?

[ Dodano: 2017-03-05, 08:34 ]
dodam że silnik to 2.4 16V, z przebiegiem teraz sięgającym 200tys km, rozrząd okazało się był lekko przestawiony a uszczelka  pod głowicą ozwarstwiona z przedmuchem

[ Dodano: 2017-03-18, 16:07 ]
witam ponownie, problem stukow i ciezkiego palenia rozwiazany, obrocilo panewke korbowodu na 1 cylindrze i tlok delikatnie stukal o zawory, po wszystkich niezbednych zabiegach z tym zwiazanych samochod pali lepiej i chodiz o wiele lepiej, pozdrawiam

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej