Autor Wątek: Przeróbki dolotu a zużycie paliwa  (Przeczytany 13000 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

szumi

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« dnia: 18 Lipiec 2008, 00:04:15 »
Cytat: "Vex"
Cytat: "WAT"
Cytat: "Vex"
Cytat: "WAT"


To super, ale myślę że przy 160km/h i więcej spali już coś na pograniczu 10L , bo nie ma cudów silnik już wtedy ostro wyje i nie zapominajmy , że to jedynie 1.3 :-|
Zazanaczam tylko , że takiej prędkości nie rozwijam, max. to 140 :>
Pozdrawiam akcenty


Duza przesada, bynajmniej dla 1.5. W trasie 7.5l ciezko przekroczyc.


że niby co przy 160km/h twoje auto spali mniej jak 10l :roll: zapomnij ;-)


Przy plynnej jezdzie po autostradzie Slowacja>Austria 140-150 mi wyszlo w okolicach 7-7.5l, bez bagazu, dwie osoby. Gaz wcisniety minimalnie, dolotu nie bylo slychac :) watpie zeby byl taki duzy skok. Zreszta otwarty dolot to najlepszy na swiecie czujnik zuzycia paliwa :)


Przy 140 km/h ok 4 tys, przy 100 km/h okolo 3 tys. Nie taka duza roznica.

apropo dolotu w accencie stożek to sprawa obowiązkowa kto ma ten wie o co mi chodzi :mrgreen: :mrgreen:

premek

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« Odpowiedź #1 dnia: 18 Lipiec 2008, 21:19:45 »
Możesz rozwinąć kwestię?
Co konkretnie daje w accencie i jak już to pochwal się swoja instalacją!

szumi

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« Odpowiedź #2 dnia: 19 Lipiec 2008, 00:18:19 »
ja mam wstawiony sam stożek z dolotem nic nie robilem bo nie ma miejsca zeby go wyprowadzic , a w accencie stożek daje przepiękny ryk silnika (na wysokich obr.t.j. od 4 tys zaczyna gadać :D) i o to chodzi czy przyspieszenia daje to niewiem moze mi nie dał bo nie mam zrobionego dolotu... ogółem mówiąc nawet sie nie zastanawiaj goń do sklepu i kupuj stożek i napisz jak Ci sie podoba;d

premek

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« Odpowiedź #3 dnia: 19 Lipiec 2008, 10:23:14 »
Powalczę pod koniec miesiąca, ale chyba od razu stworzę sobie cały dolot. Inna sprawa, że po co mi stożek jak żona chce mi zabrać accenta :D

szumi

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« Odpowiedź #4 dnia: 19 Lipiec 2008, 14:22:18 »
Cytat: "premek"
Powalczę pod koniec miesiąca, ale chyba od razu stworzę sobie cały dolot. Inna sprawa, że po co mi stożek jak żona chce mi zabrać accenta :D

oj mówię Ci że warto i Ci co mają stożek sie ze mną zgodzą co nie :mrgreen:

premek

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« Odpowiedź #5 dnia: 19 Lipiec 2008, 21:46:28 »
OK. Możesz opisać jak to wygląda u Ciebie? Masz stożek w miejscu oryginalnego filtra?
Tak się zastanawiam - dolot w accencie jest wyprowadzony w dobre miejsce, ma sporą pojemność. To co jest do bani to fakt, że jest dosyć restrykcyjny, więc pewnie dając prostszą i grubszą "rurę", która zasysałaby chłodne powietrze można by uwolnić trochę mocy w górnym zakresie obrotów.
Z drugiej strony taki dolot jak jest teraz chyba dodaje momentu w niskim zakresie obrotów i jest cichy...

Vex

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« Odpowiedź #6 dnia: 19 Lipiec 2008, 22:57:24 »
Po pierwsze to szkoda czytac takie madre teksty.
Po drugie co Wy robicie ? Temat o spalaniu a Wam sie zebralo na tiuningi i stozki ? Zapraszam na allegro i za jedyne 30zl jest Twoj. Jak potrzeba to moderatora nie ma ... Co to za brak kultury pisanie o wszystkim i wszedzie.

 <czytaj> <cisza>

Wracajac do tematu i podsumowujac spalanie w tych samochodach mozna ocenic na srednio dobre w klasie :)

Jarek

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« Odpowiedź #7 dnia: 20 Lipiec 2008, 00:43:02 »
Cytat: "Vex"
Jak potrzeba to moderatora nie ma

Sezon urlopowy jest.
Cytat: "Vex"
Co to za brak kultury pisanie o wszystkim i wszedzie

Dlatego koledzy premek i szumi otrzymują upomnienia, na razie słowne, kolejne będą już wpisane.

szumi

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« Odpowiedź #8 dnia: 20 Lipiec 2008, 01:25:25 »
upsss faktycznie troche się zapędziłem :roll: wracając do tematu bo tu chyba juz można o dolotqach;p . Ja nie mam nic przerobione z dolotem jedynie stożek i juz jest super brzmienie, ale chętnie bym wysłuchał wypowiedzi kogoś kto ma zmieniony dolot bo ja nie mam zupełnie pomysłu jak w accencie to zrobic .

premek

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« Odpowiedź #9 dnia: 20 Lipiec 2008, 09:42:08 »
OK. Popiół na głowę.
Inna rzecz, że dolot na pewno na spalanie wpływa :)
Z drugiej strony - wersje z mocą 83 KM (mówię o silniku 1,3) mają krótszy dolot, przed filtrem jest jedynie puszka rezonansowa.
Inna sprawa, że kolektor dolotowy w tym aucie też jest inny...

szumi

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« Odpowiedź #10 dnia: 20 Lipiec 2008, 11:23:45 »
Cytat: "premek"
OK. Popiół na głowę.
Inna rzecz, że dolot na pewno na spalanie wpływa :)
Z drugiej strony - wersje z mocą 83 KM (mówię o silniku 1,3) mają krótszy dolot, przed filtrem jest jedynie puszka rezonansowa.
Inna sprawa, że kolektor dolotowy w tym aucie też jest inny...

co do samego dolotu to Ci nie podpowiem , ale co do stozka to kolega mial w 1,3 accencie i chodziło to jeszcze głośniej(większy filtr) :mrgreen: najlepiej wieczorem sie niesie , uciążliwe to jest napewno w trasie powyzej 120 juz sie przekonałem;/ po prostu jest dosc glosno ale idzie sie przyzwyczaic .

premek

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« Odpowiedź #11 dnia: 20 Lipiec 2008, 12:25:47 »
Ale, że głośniej niż zwykle? Niemożliwe :D
Myślę, że zacznę od wywalenia tej rury, która idzie od puszki z filtrem i zastąpie ją prostszym i krótszym odcinkiem.
W teorii taka modyfikacja powinna przesunąć nieco moment wyżej - w praktyce może być kupa :).
Na zużycie paliwa IMO to wpłynie raczej negatywnie - jeśli auto będzie miało lepszy ciąg przy wyższych obrotach to pewnie tak będę jeździł, czyli w rezultacie będzie drożej. Inna rzecz, że przywykłem do 16 zaworowego nissana, który dopiero budził się do życia powyżej 4 ty obr i hyundai jakos denerwująco wcześnie kończy ciągnąć...
Co do modyfikacji to kusi mnie jeszcze kolektor wydechowy z Scoupe, ale to już temat na inny wątek

szumi

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« Odpowiedź #12 dnia: 20 Lipiec 2008, 12:40:55 »
Cytat: "premek"
Ale, że głośniej niż zwykle? Niemożliwe :D

powyżej 4 tys duuużo głośniej niż zwykle no i w sumie o to chodzi jak chcesz mu depnąć(t.j. pow. 4 tys.) to załancza się super dzwiek a jak jeździsz spokojnie do 3,5 (w accencie w zupełności wystarcza ) to masz "serie"

[ Komentarz dodany przez: Jarek: 2008-07-21, 23:31 ]
Skrócenie cytatu

Vex

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« Odpowiedź #13 dnia: 20 Lipiec 2008, 19:31:53 »
Nie wiecie o czym mowicie. Jesli poprawiaja sie wlasnosci samochodu. Silnik ma lzej = pali mniej. Zrobisz "klopsa" zmniejszysz moc i moment obrotowy samochod spali Ci wiecej. W tych samochodach nie ma puszki rezonacyjnej. Jest tylko doprowadzenie powietrza. Nie wiem jak w 1.3 ale w 1.5 przy 120 km/h jest jak w serii bo gaz wystarczy tylko musnac. Przy 140 tez bez wiekszych roznic.
No i najsmieszniejsza rzecz - wielkosc filtru nie ma wplywu na glosnosc. To nie forum Bravo Girl :) Powymieniajcie sobie "rury" ;) W teorii jak zrobisz dobrze to masz moment i moc wyzej w calym zakresie obrotow.

premek

  • Gość
Przeróbki dolotu a zużycie paliwa
« Odpowiedź #14 dnia: 20 Lipiec 2008, 20:22:50 »
Raczej chodzi o "tuningowane ego". Jeśli podniesiesz sobie osiągi i do tego większy moment będzie osiągany przy większych obrotach to pewnie będziesz z niego chętniej korzystał, a to juz prowadzi prosto na stację benzynową.
Co do "forum bravo girl". Zakładam, że masz co najmniej magisterium z budowy silników spalinowych, bo inaczej chyba byś nie szalał ze złośliwościami.
A rację masz, ale po części. Spalanie spada wraz ze wzrostem osiągów pod warunkiem, że te ostatnie spowodowane są poprawą sprawności jednostki napędowej a nie jej większym wysileniem.