Forum > Pozostałe

Sportowa kierownica a AirBag

<< < (2/3) > >>

rufuz:
tylko ja bardziej mysle czy auto dostanie wtedy przeglad.
Kubły już mam i chce dac pasy czteropunktowe. Tak sie zastanawiam z puktu widzenia bezpieczeństwa co byłoby lepsze: obecny zestaw - czyli dwie poduszki i standardowe pasy czy może kierownica sport i dobre pasy czteropunktowe.

Cibor:
Zdaje mi się że pasy 4 punktowe i poduchy ;d

IgoReCzeK:

--- Cytat: "rufuz" ---Tak sie zastanawiam z puktu widzenia bezpieczeństwa co byłoby lepsze: obecny zestaw - czyli dwie poduszki i standardowe pasy czy może kierownica sport i dobre pasy czteropunktowe
--- Koniec cytatu ---

Jeśli zdecydujesz się na drugie rozwiązanie, to trzeba przemyśleć sposób mocowania foteli, gdyż seryjne rozwiązanie mogło by się okazać niewystarczające. Tradycyjne pasy podczas użycia wyciągają się o około 40cm i są dociągane napinaczami pirotechnicznymi, poza tym część energii podczas zderzenia, jaką posiada wówczas ciało człowieka jest absorbowana przez poduszki powietrzne. Przy sportowym rozwiązaniu nie ma mowy, by pasy tak się wyciągały, gdyż to by powodowało obrażenia od kierownicy. Kilka "dodatkowych spawów" powinno załatwić sprawę - istotna jest świadomość konsekwencji w przypadku niedopatrzeń, tym bardziej, że z tego co widzę samochód przejdzie kompleksową metamorfozę i będzie usportowiony z mocnym napędem.

rufuz:
no własnie obok modów wazne jest tez bezpieczeństwo i dlatego sie zastanawiam nad sportowa kierownica. Tym bardziej ze po modach moc wzrośnie do około 180/185KM wiec auto pojedzie pewnie nieco szybciej. Te siedzenia sa z regulacja i nie sa az tak dobrej jakości. Mysle ze jak bym zmienił na porządne "skorupy bez regulacji" hmmmm Skorupy powinny byc chyba bardziej wytrzymałe ? Tylko czy takie skorupy nadają sie do długiej jazdy ?

szczuraz:
skorupy są bardzo niewygodne ale zapewniają świetne trzymania boczne ... na winklach będziesz zachwycony ... gorzej jak bedziesz śmigał po dziurach ... du... boli :evil: co do pasów ... polecam shrott`y z elektrycznymi napinaczami . Miałem takie i byłem mega zadowolony . Zaczynałem od kręconych na stałe do budy z ręczną regulacją . Problem zaczyna się wtedy gdy uzywasz auta na codzień . Albo są za luźne , albo za ciasne ( zależy jaką kurtkę założysz ) . Co do mocowania foteli ... odradzam wydumki typu kręcenie na stałe do budy bo szkoda pieniędzy na szyny . Szyny mają byc ... jak nie oryginalne do kubła to przerobione pod kubeł z oryginalnych . O ile masz podłogę zdrową i jest do czego kręcić to będzie bezpiecznie . Osobiście odradzam fotele NO NAME ... lepiej dołożyć parę złotych i mieć jakieś bimarco lub sparco z utraconą homologacją rajdową . Co do kierownic ... ja nigdy nie miałem problemów z przegladem . Jedna sprawa naba musi być oryginalna a nie rzeźbiona np z ori kierownicy i rury kanalizacyjnej ( bo i takie człowiek widział na kjs`ach ) . Kierownica nie może być mikroskopijnych rozmiarów ... nie pamiętam ile wynosi minimalny obwód więc nie bić . Co do poduchy ... to jest Twoja prywatna sprawa .... no chyba , że trafisz na jakieś nadgorliwego diagnostę to i za kubły Ci nie przepuści .

koniec mojego elaboratu ... :-P

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej