Forum > Pozostałe

Sportowa kierownica a AirBag

(1/3) > >>

rufuz:
Witam

Mam pytanko o kierownice sportową. Jeśli mam poduszkę w seryjnej kierownicy i teraz chciałbym założyć sportową "kierę" to jak będzie z tą poduszką ? Jak wyjmę jakiś bezpiecznik to będzie mi sie ciągle paliła kontrolka na kokpicie. Czy wtedy dostanę przegląd ?
Jak zdjąć tą seryjną kierownicę z poduszką ? jak to zrobić aby było najlepiej ?


Z góry dzięki za info

hultay:

--- Cytat: "rufuz" ---Witam

Mam pytanko o kierownice sportową. Jeśli mam poduszkę w seryjnej kierownicy i teraz chciałbym założyć sportową "kierę" to jak będzie z tą poduszką ? Jak wyjmę jakiś bezpiecznik to będzie mi sie ciągle paliła kontrolka na kokpicie. Czy wtedy dostanę przegląd ?
Jak zdjąć tą seryjną kierownicę z poduszką ? jak to zrobić aby było najlepiej ?


Z góry dzięki za info
--- Koniec cytatu ---


Osobiście odradzam montaż sportowej kierownicy. Moje auto posiada kierownicę Momo, jest ładna, fajnie się ją trzyma itd. Ma jednak kilka wad: nie ma poduszki i jest twarda, co przy uderzeniu głową może skończyć się źle.

Jeśli myślisz o sportowej kierownicy pomyśl także o fotelach kubełkowych z odpowiednimi pasami (4 punktowymi - chyba tak to się mówi). Ja ich nie mam i z perspektywy czasu uważam, że to był zły pomysł.

Pozdr,
Adam

IgoReCzeK:

--- Cytat: "rufuz" ---Jeśli mam poduszkę w seryjnej kierownicy i teraz chciałbym założyć sportową "kierę" to jak będzie z tą poduszką ? Jak wyjmę jakiś bezpiecznik to będzie mi sie ciągle paliła kontrolka na kokpicie. Czy wtedy dostanę przegląd? Jak zdjąć tą seryjną kierownicę z poduszką?
--- Koniec cytatu ---

Witam. Najlepiej by było gdybyś odstąpił od tego projektu, ale jeśli jesteś uparty, to odpinasz poduszkę od systemu wraz z demontażem kierownicy, wyjmujesz żarówkę od kontrolki i jest po sprawie. Jak trafisz na przenikliwego diagnostę podczas przeglądu, to i tak jest po zawodach, no chyba, że wybierzesz kierownicę spełniającą poniższe postanowienia:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Rozdział 2 Wyposażenie.
§ 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;
5) tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.
2. Przepis ust.1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi.
3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia ( kolo kierownicze znajduje się w załączniku 3, czyli obowiązują powyższe zapisy ).
4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów.

DYREKTYWA RADY z dnia 8 czerwca 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do układów kierowniczych pojazdów silnikowych i ich przyczep (70/311/EWG)
2.2. Przepisy szczegółowe
2.2.1. Kierownica
2.2.1.1. Kierownica powinna być łatwa w obsłudze i łatwa do uchwycenia; musi być ona tak zaprojektowana, by
pozwalała na stopniowe skręcanie. Kierunek ruchu kierownicy musi jasno odpowiadać pożądanej zmianie
kierunku jazdy pojazdu.
2.2.1.2. Siła kierowania konieczna do skręcenia kierownicy tak, by zakreślić koło o promieniu 12 m, rozpoczynając
od linii stycznej, nie powinna przekraczać 25 kg.
W układach kierowniczych ze wspomaganiem, w przypadku niewydolności energii pomocniczej, wymagana
siła oddziałująca na kierownicę nie powinna przekraczać 60 kg.
2.2.1.3. W celu kontroli wymogu z ppkt 2.2.1.2 pojazd ma wykonać spiralę przy szybkości 10 km/h, ruszając z linii
prostej. Do chwili kiedy kierownica przekroczy pozycję odpowiadającą wpisaniu pojazdu w koło o promieniu
12 m notuje się siłę na kierownicy, która nie powinna przekroczyć wymaganych wielkości. Czas trwania
manewru (czas od chwili wprawienia kierownicy w ruch do chwili kiedy osiągnie pozycję pomiarową) nie
powinien przekroczyć 4 s w warunkach normalnych i 6 s w przypadku niedostatku energii pomocniczej.
Należy wykonać skręt w prawo i skręt w lewo.
W czasie badania pojazd powinien mieć maksymalną masę dopuszczalną technicznie; rozłożenie tej masy na osie i ciśnienie w oponach powinny odpowiadać wskazówkom dostarczonym przez producenta.

Temat pozostawiam do dalszego osobistego przemyślenia. Pozdrawiam Igor.

rufuz:
dzieki bardzo za info :-D
 Mysle ze najlepiej bedzie jak pojde tutaj do dunskiej instytucji ktora robi przeglady i zapytam.

Pozdrawiam

jagucio:
Zawsze można przez złącze diagnostyczne wyłączyć poduszkę ;]

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej