Autor Wątek: Sportowa kierownica a AirBag  (Przeczytany 5573 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rufuz

  • Gość
Sportowa kierownica a AirBag
« dnia: 11 Czerwiec 2009, 21:03:05 »
Witam

Mam pytanko o kierownice sportową. Jeśli mam poduszkę w seryjnej kierownicy i teraz chciałbym założyć sportową "kierę" to jak będzie z tą poduszką ? Jak wyjmę jakiś bezpiecznik to będzie mi sie ciągle paliła kontrolka na kokpicie. Czy wtedy dostanę przegląd ?
Jak zdjąć tą seryjną kierownicę z poduszką ? jak to zrobić aby było najlepiej ?


Z góry dzięki za info

hultay

  • Gość
Re: Sportowa kierownica a AirBag
« Odpowiedź #1 dnia: 29 Październik 2009, 14:01:53 »
Cytat: "rufuz"
Witam

Mam pytanko o kierownice sportową. Jeśli mam poduszkę w seryjnej kierownicy i teraz chciałbym założyć sportową "kierę" to jak będzie z tą poduszką ? Jak wyjmę jakiś bezpiecznik to będzie mi sie ciągle paliła kontrolka na kokpicie. Czy wtedy dostanę przegląd ?
Jak zdjąć tą seryjną kierownicę z poduszką ? jak to zrobić aby było najlepiej ?


Z góry dzięki za info


Osobiście odradzam montaż sportowej kierownicy. Moje auto posiada kierownicę Momo, jest ładna, fajnie się ją trzyma itd. Ma jednak kilka wad: nie ma poduszki i jest twarda, co przy uderzeniu głową może skończyć się źle.

Jeśli myślisz o sportowej kierownicy pomyśl także o fotelach kubełkowych z odpowiednimi pasami (4 punktowymi - chyba tak to się mówi). Ja ich nie mam i z perspektywy czasu uważam, że to był zły pomysł.

Pozdr,
Adam

IgoReCzeK

  • Gość
Re: Sportowa kierownica a AirBag
« Odpowiedź #2 dnia: 29 Październik 2009, 15:21:31 »
Cytat: "rufuz"
Jeśli mam poduszkę w seryjnej kierownicy i teraz chciałbym założyć sportową "kierę" to jak będzie z tą poduszką ? Jak wyjmę jakiś bezpiecznik to będzie mi sie ciągle paliła kontrolka na kokpicie. Czy wtedy dostanę przegląd? Jak zdjąć tą seryjną kierownicę z poduszką?

Witam. Najlepiej by było gdybyś odstąpił od tego projektu, ale jeśli jesteś uparty, to odpinasz poduszkę od systemu wraz z demontażem kierownicy, wyjmujesz żarówkę od kontrolki i jest po sprawie. Jak trafisz na przenikliwego diagnostę podczas przeglądu, to i tak jest po zawodach, no chyba, że wybierzesz kierownicę spełniającą poniższe postanowienia:

ROZPORZĄDZENIE MINISTRA INFRASTRUKTURY z dnia 31 grudnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia.
Rozdział 2 Wyposażenie.
§ 10. 1. Przedmioty wyposażenia i części pojazdów związane z bezpieczeństwem ich użytkowania i ochroną środowiska mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli spełniony jest co najmniej jeden z następujących warunków:
1) oznakowane są znakami homologacji międzynarodowej stosowanymi w homologacji Europejskiej Komisji Gospodarczej Organizacji Narodów Zjednoczonych (EKG ONZ) - "E" lub Unii Europejskiej - "e";
2) oznakowane są cechami producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
3) oznakowane są cechami dostawcy producenta pojazdu, na który wystawiono krajowe świadectwo homologacji typu pojazdu; ocechowanie to powinno być zgłoszone do upoważnionej jednostki celem ewidencji;
4) oznakowane są znakiem zgodności zgodnie z przepisami o systemie oceny zgodności i akredytacji; przepisu nie stosuje się do przedmiotów wyposażenia i części oznakowanych znakiem bezpieczeństwa na podstawie dotychczasowych przepisów o badaniach i certyfikacji;
5) tablice rejestracyjne mogą być stosowane w pojazdach, jeżeli oznakowane są znakiem producenta zgodnie z przepisami o rejestracji i oznaczaniu pojazdów.
2. Przepis ust.1 stosuje się do producentów, importerów, dystrybutorów oraz podmiotów montujących i świadczących usługi.
3. Wykaz przedmiotów wyposażenia i części związanych z bezpieczeństwem użytkowania pojazdu i ochroną środowiska podlegających sprawdzeniu w tym zakresie przez jednostki akredytowane w polskim systemie akredytacji określa załącznik nr 3 do rozporządzenia
( kolo kierownicze znajduje się w załączniku 3, czyli obowiązują powyższe zapisy ).
4. Przedmioty wyposażenia i części objęte obowiązkiem homologacji typu określone są w przepisach o homologacji pojazdów.

DYREKTYWA RADY z dnia 8 czerwca 1970 r. w sprawie zbliżenia ustawodawstw Państw Członkowskich odnoszących się do układów kierowniczych pojazdów silnikowych i ich przyczep (70/311/EWG)
2.2. Przepisy szczegółowe
2.2.1. Kierownica
2.2.1.1. Kierownica powinna być łatwa w obsłudze i łatwa do uchwycenia; musi być ona tak zaprojektowana, by
pozwalała na stopniowe skręcanie. Kierunek ruchu kierownicy musi jasno odpowiadać pożądanej zmianie
kierunku jazdy pojazdu.
2.2.1.2. Siła kierowania konieczna do skręcenia kierownicy tak, by zakreślić koło o promieniu 12 m, rozpoczynając
od linii stycznej, nie powinna przekraczać 25 kg.
W układach kierowniczych ze wspomaganiem, w przypadku niewydolności energii pomocniczej, wymagana
siła oddziałująca na kierownicę nie powinna przekraczać 60 kg.
2.2.1.3. W celu kontroli wymogu z ppkt 2.2.1.2 pojazd ma wykonać spiralę przy szybkości 10 km/h, ruszając z linii
prostej. Do chwili kiedy kierownica przekroczy pozycję odpowiadającą wpisaniu pojazdu w koło o promieniu
12 m notuje się siłę na kierownicy, która nie powinna przekroczyć wymaganych wielkości. Czas trwania
manewru (czas od chwili wprawienia kierownicy w ruch do chwili kiedy osiągnie pozycję pomiarową) nie
powinien przekroczyć 4 s w warunkach normalnych i 6 s w przypadku niedostatku energii pomocniczej.
Należy wykonać skręt w prawo i skręt w lewo.
W czasie badania pojazd powinien mieć maksymalną masę dopuszczalną technicznie; rozłożenie tej masy na osie i ciśnienie w oponach powinny odpowiadać wskazówkom dostarczonym przez producenta.


Temat pozostawiam do dalszego osobistego przemyślenia. Pozdrawiam Igor.

rufuz

  • Gość
Sportowa kierownica a AirBag
« Odpowiedź #3 dnia: 29 Październik 2009, 16:13:58 »
dzieki bardzo za info :-D
 Mysle ze najlepiej bedzie jak pojde tutaj do dunskiej instytucji ktora robi przeglady i zapytam.

Pozdrawiam

jagucio

  • Gość
Sportowa kierownica a AirBag
« Odpowiedź #4 dnia: 29 Październik 2009, 16:19:52 »
Zawsze można przez złącze diagnostyczne wyłączyć poduszkę ;]

rufuz

  • Gość
Sportowa kierownica a AirBag
« Odpowiedź #5 dnia: 29 Październik 2009, 16:48:26 »
tylko ja bardziej mysle czy auto dostanie wtedy przeglad.
Kubły już mam i chce dac pasy czteropunktowe. Tak sie zastanawiam z puktu widzenia bezpieczeństwa co byłoby lepsze: obecny zestaw - czyli dwie poduszki i standardowe pasy czy może kierownica sport i dobre pasy czteropunktowe.

Cibor

  • Gość
Sportowa kierownica a AirBag
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Październik 2009, 17:03:43 »
Zdaje mi się że pasy 4 punktowe i poduchy ;d

IgoReCzeK

  • Gość
Sportowa kierownica a AirBag
« Odpowiedź #7 dnia: 29 Październik 2009, 17:59:06 »
Cytat: "rufuz"
Tak sie zastanawiam z puktu widzenia bezpieczeństwa co byłoby lepsze: obecny zestaw - czyli dwie poduszki i standardowe pasy czy może kierownica sport i dobre pasy czteropunktowe

Jeśli zdecydujesz się na drugie rozwiązanie, to trzeba przemyśleć sposób mocowania foteli, gdyż seryjne rozwiązanie mogło by się okazać niewystarczające. Tradycyjne pasy podczas użycia wyciągają się o około 40cm i są dociągane napinaczami pirotechnicznymi, poza tym część energii podczas zderzenia, jaką posiada wówczas ciało człowieka jest absorbowana przez poduszki powietrzne. Przy sportowym rozwiązaniu nie ma mowy, by pasy tak się wyciągały, gdyż to by powodowało obrażenia od kierownicy. Kilka "dodatkowych spawów" powinno załatwić sprawę - istotna jest świadomość konsekwencji w przypadku niedopatrzeń, tym bardziej, że z tego co widzę samochód przejdzie kompleksową metamorfozę i będzie usportowiony z mocnym napędem.

rufuz

  • Gość
Sportowa kierownica a AirBag
« Odpowiedź #8 dnia: 11 Listopad 2009, 21:08:18 »
no własnie obok modów wazne jest tez bezpieczeństwo i dlatego sie zastanawiam nad sportowa kierownica. Tym bardziej ze po modach moc wzrośnie do około 180/185KM wiec auto pojedzie pewnie nieco szybciej. Te siedzenia sa z regulacja i nie sa az tak dobrej jakości. Mysle ze jak bym zmienił na porządne "skorupy bez regulacji" hmmmm Skorupy powinny byc chyba bardziej wytrzymałe ? Tylko czy takie skorupy nadają sie do długiej jazdy ?

szczuraz

  • Gość
Sportowa kierownica a AirBag
« Odpowiedź #9 dnia: 15 Listopad 2009, 01:06:59 »
skorupy są bardzo niewygodne ale zapewniają świetne trzymania boczne ... na winklach będziesz zachwycony ... gorzej jak bedziesz śmigał po dziurach ... du... boli :evil: co do pasów ... polecam shrott`y z elektrycznymi napinaczami . Miałem takie i byłem mega zadowolony . Zaczynałem od kręconych na stałe do budy z ręczną regulacją . Problem zaczyna się wtedy gdy uzywasz auta na codzień . Albo są za luźne , albo za ciasne ( zależy jaką kurtkę założysz ) . Co do mocowania foteli ... odradzam wydumki typu kręcenie na stałe do budy bo szkoda pieniędzy na szyny . Szyny mają byc ... jak nie oryginalne do kubła to przerobione pod kubeł z oryginalnych . O ile masz podłogę zdrową i jest do czego kręcić to będzie bezpiecznie . Osobiście odradzam fotele NO NAME ... lepiej dołożyć parę złotych i mieć jakieś bimarco lub sparco z utraconą homologacją rajdową . Co do kierownic ... ja nigdy nie miałem problemów z przegladem . Jedna sprawa naba musi być oryginalna a nie rzeźbiona np z ori kierownicy i rury kanalizacyjnej ( bo i takie człowiek widział na kjs`ach ) . Kierownica nie może być mikroskopijnych rozmiarów ... nie pamiętam ile wynosi minimalny obwód więc nie bić . Co do poduchy ... to jest Twoja prywatna sprawa .... no chyba , że trafisz na jakieś nadgorliwego diagnostę to i za kubły Ci nie przepuści .

koniec mojego elaboratu ... :-P

jasiuekonom

  • Gość
Sportowa kierownica a AirBag
« Odpowiedź #10 dnia: 14 Grudzień 2009, 23:24:04 »
A ja się zastanawiałem nad sportową kierą i stwierdziłem tak: naba 80zł, fajna kiera 200zł, efekt wizualny bezcenny ale 280zł w plecy, więc po zimie daję do obszycia oryginalną kierownice skóra i będzie elegancko :):) i 100zł w plecy tylko :P:P Kierownice planują czarno-beżową, fotele będą również obszyte czarno-beżową skóra. Taki mam plan przynajmniej ale jak z kasą będzie to nie wiem :P

rufuz

  • Gość
Sportowa kierownica a AirBag
« Odpowiedź #11 dnia: 15 Grudzień 2009, 15:23:45 »
Gdybym mial siedzenia kubełkowe skorupy to bym zalozyl jakas rajdowa kiere ale niestety mam kubelki o konstrukcji rurkowej i troche sie boje ze przy ewentualnym wypadku na drodze bez airbag moglaby byc lipa. Mysle nad wymiana tych siedzen co mam, na jakies porzadne kubly-skorupy to wtedy zaloze sportowa kiere plus szelki 4 punktowe.