Witam !
Od pewnego czasu borykam się z błędem z tematu czyli P0422 (zdolność katalizatora głównego do usuwania szkodliwych składników tzw współczynnik konwersji -blok cylindrów nr 1 - poniżej wymaganej wartości ). Pytałem znajomych mechaników o jego znaczenie. Wszyscy odpowiadali ,że to wina przepływomierza więc przeczyściłem go kontaktem IPA (alkohol izopropylowy). Niestety ten zabieg nie pomógł. Na zapalanie lampki CE nie ma reguły. Czasem zapala się po przejechaniu 50 czy 100km ,a niekiedy zrobię nawet 1000km. Co jakiś czas podłączam go do kompa żeby zobaczyć czy nic nie wisi w błędach oczekujących ale nigdy na nic nie trafiłem. Silniczek pracuje normalnie tj obroty utrzymują się w normie , nie muli go itd. Po odpięciu przepływki nie ma żadnej diametralnej różnicy . Sonda pracuje dobrze czyli jej zakres nie przekracza 1V , emisja spalin w normie(oczywiście jak CE skasowany). Rozkładam już ręce nad tym ustrojstwem i zastanawiam się czy aby napewno kupywać nowy przepływomierz skoro na tym co mam silnik pracuje dobrze. Robiłem test tej przepływki tylko nie wiem na ile mogę mu ufać bo używałem programu PCMSCAN a nie hi-scanem. Wartości były zawyżone ale tak jak mówię te podane w procedurze testowej są dla skanerów hyundaia . Jeżeli ktoś ma jakieś pomysły to proszę o radę
Pozdrawiam!