Forum > i30 FD
benzyna czy ropa??
iwanicki_sylwes:
oka nie ma sprawy. Wogule jak będę w poniedziałek w salonie to sie spytam o koszt instalacji
Mieszko:
Panowie LPG do i30 nie można montować bez utraty gwarancji! I dzieje się tak nie bez powodu ponieważ montaż instalacji jest przeróbką, która zmienia założenia konstrukcyjne silnika. Mówiąc po ludzku koreaniec, który projektował ten silnik przewidział że będzie on pracował na benzynie i wszelkie jego parametry projektował pod benzynę. I robił to w dobrej wierze po to żeby silnik był wydajny, ekologiczny i trwały. A teraz kolejny polaczek twierdzi że jest mądrzejszy od tego koreańca i kaleczy swoje piękne nowe auto hałupniczą przeróbką, która ma mu zaoszczędzić trochę grosza! Dlatego jeżeli cię nie stać polaku na utrzymanie 1.6 i30, to kup sobie 1.1 i10 i nie kombinuj. Silniki ze zmiennymi fazami rozrządu, z płytkową regulacją luzu zaworowego nie przepadają za LPG. Poczytaj co się narobiło w Toyotach VVTI. Toyota Motor Poland już też nie zezwala na montaż LPG. Gaz proponuje do Daewoo, Opla Astry 1 itp.
vesoly:
No cóż. Może faktycznie do i30 nie mozna instalować LPG. Tego nie wiem.
Natomiast do pozostałych Hyundai'ów jak najbardziej.
Gwarancja? Założyłem LPG w ASO i nadal mam gwarancję.
Uważam, że ta POŁOWĘ tańsza eksploatacja z nawiązką wyrówna krótszy żywot silnika.
W ciągu roku to jest 3-4tyś pln oszczędności przy przebiegach 20.000km. Myślę, że warto.
Mieszko:
Z tą połową to tak nie do końca prawda ponieważ dochodzą koszty regulacji luzu zaworowego max. co 30 000km, częstszej wymiany świec zapłonowych, przewodów wysokiego napięcia, wtryskiwaczy gazu (których żywotność przy instalacji Sequent 24 BRC wynosi w granicach 80 000km) do tego koszt corocznego przeglądu instalacji (gwarancyjny i rejestracyjny) Jak to wszystko zsumujemy to dochodzi nam jakieś 1000zł czyli faktyczna oszczędność wynosi jakieś 2000 - 2500zł. Do tego im większy przebieg tym większy "konflikt" pomiędzy fabryczną elektroniką silnika, a sterownikiem LPG.
Odnośnie możliwości montażu LPG bez utraty gwarancji to importer (z tego co wiem) na tą chwilę dopuszcza w zasadzie tylko dwa silniki 1.1 12V oraz 1.4 16V występujący w Getzie i Accencie.
Najważniejsze że każdy ma prawo wyboru i może robić to co uważa za stosowne. Tego się trzymajmy i jeżeli ktoś woli LPG ok, a jeżeli ktoś inny woli diesla spoko :) Każdy ma prawo wyboru i każdy ma prawo zaprezentować swoje poglądy.
Pozdrawiam wszystkich Hyundaiowców.
gummi.cezar:
Ja do tej listy elementów do wymiany dodałbym reduktor i czujnik temperatury gazu.
Kiedy zakładałem LPG w Accencie też myślałem, że założę i będzie działać tak długo jak silnik. - Pod koniec eksploatacji dowiedziałem się z gazety( chyba Motor ), że te wszystkie wymiany części instalacji to norma. Dlatego nie zamierzam psuć swojego nowego i30 CW, ale skoro inni są przekonani to dlaczego nie posłuchać ich doświadczeń.
Nawiasem mówiąc, to Accent 1.3 z roku 2000 chyba też nie miał błogosławieństwa Hyundaia na LPG.
Nawigacja
[#] Następna strona