Autor Wątek: sptrzęgło-docisk padło...  (Przeczytany 2707 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

rufuz

  • Gość
sptrzęgło-docisk padło...
« dnia: 03 Czerwiec 2009, 18:57:12 »
witam

Dziś ruszyłem gwałtowniej niż zwykle, tak ze prawie koła mi zmieliły. Po parunastu minutach jakiś płyn zaczął wyciekać chyba z wysprzeglika tzn z takiego jakby cylinderka przy skrzyni. Pedał zrobił sie bardzo miękki a po odpaleniu auta nie mogę wrzucić biegu. Słyszałem ze elantrą J2 nie można ruszać "mieląc" kołami.

Pozdrawiam i z góry dzięki za info

ociec

  • Gość
sptrzęgło-docisk padło...
« Odpowiedź #1 dnia: 03 Czerwiec 2009, 21:38:24 »
Po prostu rozsypał się wysprzęglik. Teraz albo reperaturki albo nowy wysprzęglik i odpowietrzenie układu, przy okazji można wymienić cały płyn - dobrze go wymienić co dwa lata bo chłonie wilgoć i traci swoje właściwości. Usterka nie ma związku z gwałtownym ruszaniem, czy mieleniem kołami. To tak jak cieknące cylinderki hamulcowe - poprostu się zdarza :)

rufuz

  • Gość
sptrzęgło-docisk padło...
« Odpowiedź #2 dnia: 03 Czerwiec 2009, 23:28:15 »
A ile kosztuje nowe takie ustrojstwo ?

ociec

  • Gość
sptrzęgło-docisk padło...
« Odpowiedź #3 dnia: 04 Czerwiec 2009, 13:41:43 »
W serwisie oryginał 170 netto - zamienniki ok 120 brutto plus płyn hamulcowy - tylko trzeba później dobrze odpowietrzyć.

rufuz

  • Gość
sptrzęgło-docisk padło...
« Odpowiedź #4 dnia: 04 Czerwiec 2009, 15:48:14 »
to w sumie z robocizna ile mniej wiecej może mechanik wziąć ?


Pozdrawiam

mihu_24

  • Gość
sptrzęgło-docisk padło...
« Odpowiedź #5 dnia: 04 Czerwiec 2009, 16:13:39 »
Na starym forum chyba coś było o wymianie gumek(tłoczków) - ktoś dopasował bodaj od pompy hamulcowej PF126 pe ale pewności nie mam, tym bardziej,że szukajka na Motonewsie mi nie chodzi :-(
No i nie pamiętam jaki model H miał ten sam lub podobny problem.

ociec

  • Gość
sptrzęgło-docisk padło...
« Odpowiedź #6 dnia: 04 Czerwiec 2009, 18:29:11 »
Zależy jaki mechanik :) wymiana wysprzęglika jest prosta - jeden przewód hydrauliczny i dwie śruby do obudowy sprzęgła - jakieś góra 20 min i kwestia odpowietrzenia - tak jak układ hamulcowy, jedna osoba pompuje pedałem druga luzuje odpowietrznik w sumie 15-20 min. Czyli niecała godzinka pracy mechanika.