ten temat czytałem i nawet próbowałem się skontaktować z użytkownikiem radeek23, bo miał ten sam problem.
Witaj "respirator".
Po pierwsze zdemontuj stary przegub i policz wszystkie zęby wewnętrzne i zewnętrzne,sprawdz ilosc zębów ABS,bo przeguby w lantrach to śliski temat-montowano różne do tego samego modelu.Podobno nawet auta zjeżdżające z taśmy montażowej tego samego dnia,mogły się różnić co do przegubów.
Ja po wymontowaniu swojego pomierzyłem dokładnie,tu masz moj schemat
http://hyundaiklub.pl/forum/viewtopic.php?t=3473&highlight=Ja nigdzie nie mogłem dostać przegubu z pierścieniem ABS 29zębów,więc zamówiłem ten:
http://www.motointegrator.pl/produkty/270944-przegub-napedowy-zewnetrzny-nkn-g15003Na miejscu,podczas odbioru w intercars okazało się że tego jednak nie mają(mimo iż w katalogu internetowym był jako dostępny) i zaproponowali mi zamiennik firmy pascal-
http://www.motointegrator.pl/produkty/205643-przegub-napedowy-zewnetrzny-pascal-g15003pc przegub zmierzyłem dokładnie suwmiarką,pasował,więc wziąłem. Oczywiscie pozostawała kwestia braku pierścienia ABS.I tu masz 2 opcje-zbijasz stary na imadle,czyscisz z rdzy,podgrzewasz i nakładasz na zakupiony przegub,lub też kupujesz nowy pierscien i zakladasz go tak samo na przegub. Ja musiałem kupić nowy,gdyż stary piał pęknięcie i nie nadawał się do powtórnego założenia. Zamówiłem dokładnie taki
http://www.przeguby.pl/produkt/2377/koronka-abs-29-mi001,-mi004,-mi005,-mi013,-mi027/ i pasował idealnie.
Firma owa proponowała mi również przegub dedykowany do tego pierscienia,ale ze już mialem kupiony to wziąłem samą koronkę ABS.Pasowała idealnie. Jedyny problem miałem z metalową obręczą,która na była założona na zakupionym przegubie w miejsce gdzie powinien znajdowac sie pierscien ABSu-nie bylem pewien czy czy musze ja zbic,ale okazało się że tak.Wtedy dopiero koronka ABSu idealnie się wpasowała na przegub(po lekkim podgrzaniu jej na kuchence gazowej heh)
przegub pasował idealnie do mojej landrynki. Miałem duży problem z założeniem i zaciśnięciem metalowejopaski na gumie osłaniającej-ta którą dostałem w zestawie z przegubem to szajs,którego mechanicy nie polecają. Dlatego tez postanowiłem kupić coś takiego( link przykładowy,nie dedykowany)
http://sklep.regmot.com.pl/opaska-oslony-przegubu-104-96-6-9mm-oetiker-115002,3,14731,6902W sklepie pasowała na osłonę podczas zakładania,ale już na przegubie miałem mega problem,żeby ją zapiąć na odpowiedni ząbek i zacisnąć.Cięgle brakowało mi dosłownie milimetrów-udało się po długich męczarniach. Gdy jednak zmieniałem sparciałą osłonę w drugim przegubie kupiłem taką obejmę jak ta w powyższym linku tyle że nie w formie okrągłej obejmy z konkretnym wymiarem,a w formie prostego długiego paska. Wygląda identycznie jak ta okrągła tyle że sam ją owijasz wokół gumy,dopasowujesz sobie długość, a zbędną część po prostu obcinasz.Fajna sprawa bo mozesz idealnie dociąć sobie pożądaną długość-koszt 7zł w sklepie motoryzacyjnym. Jako że nie miałem profesjonalnych szczypiec zaciskowych,użyłem domowych obcęgów uważając tylko żeby nie zniszczyć opaski. Powstały grzybek dobiłem lekko młoteczkiem i osłona trzyma się do dzisiaj

co do metody zdejmowania przegubu...ja zdjąłem bez wyciągania osi ze skrzyni,bez wybijania sworznia wachacza,ale zajęło mi to sporo czasu i zjadło trochę nerw,więc gdybym miał to robić jeszcze raz to chyba wyjąłbym oś i zrobił to na imadle w garażu...na szczęście brat mi pomogł,więc jakoś zdjęliśmy go metodą chałupniczą heh.