Forum > XG / Grandeur

Wymiana łożyska w XG

<< < (2/2)

MirekD:
Witam! Dołączę się do tematu tych nieszczęsnych łożysk, najtańszy zamiennik jaki znalazłem do XG30 to 470pln za kompletną piastę. Jako że będę na dniach przerabiał tylne piasty zastosuję w nich łożyska kół przednich od fiata UNO (32pln sztuka), wymiary tych łożysk to 30x60x37 nie wymagają przetaczania osi (czego nie chciałbym robić) a jest konieczne w przypadku łożysk NTN. Przetoczenia wymaga jedynie zewnętrzna obudowa. Dla zainteresowanych znalazłem jeszcze jedno łożysko, które nie wymaga żadnego toczenia jest to łożysko do mazdy o symbolu CR1-0678LLCS9NTN, a jego wymiary to 30x58x42 cena około 120pln.Tak że jak widać istnieje jakaś alternatywa dla kompletnej piasty i przy niewielkim wysiłku własnym możliwość zaoszczędzenia kaski.

EMSI:
Mirek nie polecam ostatniego wymiaru poniżej 45. Trwałość takiego łożyska znacznie się skróci. Idealne jest 50. Wszystko co poniżej to już uszczerbek na żywotności. mam możliwość dostania łożyska 28x58x44 jakbys był zainteresowany. PS. Chyba się nie chwaliłeś na forum swoim XG. A ja bym chętnie popatrzył.

kkuz:
Tylna piasta w Top Serwis (http://www.top-serwis.com) kosztowała mnie ok. 400 zł. Była w oryginalnym pudełku Huyndai Mobis. Sprawuje się bardzo dobrze. Wcześniej kupiłem tarcze na przód - też znacznie taniej niż w ASO. Mogę polecić to miejsce. Oni twierdzą że mają te części taniej bo importują je bezpośrednio z Korei. Byłem tam na miejscu, widziałem całe regały tych części więc może to i prawda. Polecam dzwonić, nie patrzyć na to co jest na stronie (bo jest kiepska) i targować się bo schodzą z ceny. Ostatnio kupiłem też u nich łożysko Kanaco na przód za 170 zł (bo oryginalne miały być dopiero za miesiąc).

MirekD:
Mimo wszystko spróbuję zastosować te łożyska od UNO, trwałość nawet jak wytrzyma 20 tysięcy to i tak dobrze za taką cenę ale myślę, że przejedzie dużo więcej. Co do pochwalenia się moim "tapczanem" zamieszczę foto jak zrobię.

MirekD:
No i zrobiłem tą piastę. Przeróbka oryginalnej piasty nie wchodzi w rachubę ponieważ jest to jedna całość nie do ugryzienia. Konieczne było wykonanie całej zewnętrznej części piasty. Jest O.K. fatyczna szerokość łożyska z oryginału, po odjęciu szerokości dodatkowych uszczelnień jakie tam występują, to 42mm więc ubytek 5mm w przypadku zastosowania łożyska od UNO nie ma aż takiego wielkiego znaczenia. Reasumując posiadam teraz w pełni rozbieralną piastę z tanim i łatwym do wymiany łożyskiem, koszt to trzy godziny pracy zaprzyjaźnionego tokarza + cztery godziny (demontaż i montaż) pracy własnej, druga piasta "robi się" w wolnej chwili i będzie sobie czekać na półce.
Dla zainteresowanych mogę zamieścić rysunek.

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[*] Poprzednia strona

Idź do wersji pełnej