Autor Wątek: Obróbka głowicy Faza III  (Przeczytany 2802 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Mike82

  • Gość
Obróbka głowicy Faza III
« dnia: 26 Maj 2009, 10:27:52 »
Cześć!
Jedna z polskich firm zajmujących się tuningiem mechanicznym w swojej ofercie proponuje Klientom korektę kanałów głowicy silnika zwaną fachowo obróbką głowicy Faza III. Kosztuje taki zabieg około 2 tys. zł i z tego co słyszałem podnosi osiągi silnika o 10-12% przy jednocześnym zmniejszeniu poboru paliwa. Czy słyszeliście o tego typu modyfikacjach? Czy warto zainteresować się tematem? Czekam na opinie bo z internetu niewiele się dowiedziałem ;-)

P.S. nie podaję na razie nazwy firmy, która (zapewne jako jedna z wielu) zajmuje się obróbką głowicy Faza III, bo nie pamiętam czy to w zgodzie z regulaminem ;p

BartBartez

  • Gość
Obróbka głowicy Faza III
« Odpowiedź #1 dnia: 26 Maj 2009, 10:31:26 »
Rozmawiałem kiedyś z gościem, który bawił się w tuning aut - np Eclipse wyrzeźbione do 280KM. Twierdził,że taka obróbka nie dała odczuwalnego przyrostu mocy i jest to zbędne wywalenie kasy. Nie wiem ile w tym prawdy ale gość wiedział co się z czym je.

Mike82

  • Gość
Obróbka głowicy Faza III
« Odpowiedź #2 dnia: 26 Maj 2009, 14:55:20 »
Hmm, trochę szkoda. Albo kolega miał już tyle mocy w autku, że przez czy po korekcie kanałów nie poczuł specjalnej różnicy :)
W każdym razie dzięki za info 8-)

Vex

  • Gość
Obróbka głowicy Faza III
« Odpowiedź #3 dnia: 26 Maj 2009, 17:50:20 »
Ciekawe kto ? Chojnacki ? Grabowski ? :lol:
Generalnie w teorii to moc powinna sie zwiekszyc przez wzrost komprersji i ewentualne polerowanie czego tam sie da itd.
Osobom posiadajacym wieloletnie doswiadczenie w silnikach z 126p, 125p swojego bym nie oddal :)

BartBartez

  • Gość
Obróbka głowicy Faza III
« Odpowiedź #4 dnia: 26 Maj 2009, 22:13:45 »
Cytat: "Mike82"
Albo kolega miał już tyle mocy w autku, że przez czy po korekcie kanałów nie poczuł specjalnej różnicy

Z tego co zrozumiałem to zaczynał m.in. od korekty kanałów. Osobiście też to robiłem w Scoupe(garażowym sposobem) ale modyfikacji było więcej i nie jestem w stanie powiedzieć czy to akutat to dał jakiś przyrost mocy

Hants

  • Gość
Obróbka głowicy Faza III
« Odpowiedź #5 dnia: 27 Maj 2009, 20:59:40 »
Zwiksza moc, zmniejsza spalanie.. Silnik jako jednostka termiczna zawsze cos musi spalac: albo paliwo, albo zawory.

Takie polerowanie kanalow przynosilo swietne efekty przy dwusuwach, obecne uklady naszpikowane elektroniką dbaja o to, abys mial odpowiedni stosunek paliwa do powietrza - i w normalnych warunkach to jest 1 do 14,7. Powazny tuning auta to sprawa naprawde skomplikowana i wymaga kompleksowego podejscia do calego dolotu, ukladu wtrysku, kompresji, elektroniki i ukladu wydechowego.

Wymien swiece, kable, filtr powietrza i olej - ja tak od razu czuje jakies 10 koni wiecej :-)

Mike82

  • Gość
Obróbka głowicy Faza III
« Odpowiedź #6 dnia: 29 Maj 2009, 11:12:59 »
Cytat: "Vex"
Ciekawe kto ? Chojnacki ? Grabowski ? :lol:

Patrzyłem na stronach Promotora Mocy i Chojnackiego. Wszytko w opisie wygląda przyjemnie a jak jest w praktyce? No właśnie, dlatego wole zasięgnać najpierw wiedzy ;-)

Cytat: "Hants"
Wymien swiece, kable, filtr powietrza i olej - ja tak od razu czuje jakies 10 koni wiecej :-)

Z przyjemnością, gdy tylko nabiję więcej kilometrów :)

Dzięki za info chłopaki 8-)

Vex

  • Gość
Obróbka głowicy Faza III
« Odpowiedź #7 dnia: 30 Maj 2009, 15:18:27 »
Do promotora swoj silnik bym oddal :) Ladnie N/A tez robia :)

kml

  • Gość
Obróbka głowicy Faza III
« Odpowiedź #8 dnia: 30 Maj 2009, 20:29:52 »
Ja to już przestałem wierzyć w "robienie silnika" IMO lepiej mieć w dobrym stanie fabrykę i kupić mocniejszy samochód niż walczyć z wiatrakami zwłaszcza jak sie nie jest mechanikiem i nie ma garażu do dyspozycji.